Το παγκόσμιο συμβούλιο μηχανοκίνητου αθλητισμού συνεδρίασε στο Μονακό και αποφάσισε ραγδαίες αλλαγές για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1. Σημαντικότερη όλων, οι κινητήρες, οι οποίοι θα είναι τετρακύλινδροι 1,6 λίτρων με άμεσο ψεκασμό και όριο περιστροφής τις 12.000 σ.α.λ.

Αναλυτικότερα, από το 2013 οι κινητήρες θα είναι τετρακύλινδροι, 1,6 λίτρων με υψηλή πίεση ψεκασμού μέχρι τα 500 bar και με όριο τις 12.000 σ.α.λ. Οι κινητήριες μονάδες θα έχουν μικρότερη κατανάλωση κατά 35% χωρίς όμως να χάνουν το παρόν επίπεδο απόδοσης αφού θα περιλαμβάνουν συστήματα διαχείρισης και ανάκτησης της ενέργειας. Το 2013, θα επιτρέποντται πέντε κινητήρες ανά οδηγό, και κάθε έτος μετά από αυτό, το όριο θα είναι τέσσερις.

Επιπροσθέτως από το 2011 αφαιρείται το άρθρο απαγόρευσης των εντολών των ομάδων προς τους οδηγούς ενώ τα κιβώτια ταχυτήτων θα πρέπει να διαρκούν σε πέντε συνεχόμενους αγώνες αντί τέσσερις που είναι σήμερα.

Τέλος μεταξύ άλλων θεσπίζεται κανονισμός που επιτρέπει στον Αγωνοδίκη να κλείσει το pit lane κατά τη διάρκεια του αγώνα για λόγους ασφαλείας, επανέρχεται η εισαγωγή των ενδιάμεσων ελαστικών και επιτρέπεται η χρησιμοποίηση προστατευτικών πάνελ στα πόδια του οδηγού ενώ από το 2012 θα είναι διαθέσιμες οι επικοινωνίες των ομάδων στους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς, θα συμπεριλαμβάνονται τα καύσιμα τα οποία προέρχονται από βιομάζα και θα υπάρχει περιορισμός στα uprights της ανάρτησης.

Πηγή: autotriti.gr