Η Hyundai Motor Company παρουσίασε το Electrified Streamliner Ioniq 6 με μια ταινία στην παγκόσμια ψηφιακή του πρεμιέρα. Το νέο μοντέλο της σειράς Ioniq αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα της Hyundai, διαθέτει μεγάλη γκάμα προηγμένων τεχνολογιών, εξατομικευμένο χώρο και χαρακτηριστικά εκτεταμένης εμβέλειας επαναπροσδιορίζοντας τα όρια της ηλεκτροκίνησης.

Το Ioniq 6 προσφέρει εκτιμώμενη αυτονομία πάνω από 610 χλμ., σύμφωνα με το πρότυπο Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP), καθώς και εξαιρετικά γρήγορη δυνατότητα πολλαπλής φόρτισης 400-V/800-V που προσφέρει η Electric-Global Modular Platform (E-GMP) του Κορεάτικου Ομίλου. Διαθέτει επίσης αεροδυναμικό στυλ και μια σειρά από καινοτόμα χαρακτηριστικά, όπως Dual Color Ambient Lighting, Speed Sync Lighting, EV Performance Tune-up και Electric Active Sound Design (e-ASD), βελτιώνοντας την εμπειρία ηλεκτροκίνησης.

Σχεδίαση

Το electrified streamliner διαθέτει την πλατφόρμα E-GMP παρέχοντας ένα εξαιρετικά μακρύ μεταξόνιο 2.950 χλστ, που υποστηρίζεται από μια επιλογή τροχών 20 ιντσών ή 18 ιντσών. Με συνολικό μήκος 4.855 χλστ, πλάτος 1.880 χλστ και ύψος 1.495 χλστ το νέο ηλεκτρικό όχημα διαθέτει κομψή και εκλεπτυσμένη εμφάνιση (διατίθεται σε μια παλέτα 12 εξωτερικών χρωμάτων).

Το εσωτερικό του (υπάρχουν τέσσερα διαθέσιμα χρώματα) είναι ειδικά σχεδιασμένο για να χρησιμεύσει ως ένα άνετο και εξατομικευμένο καταφύγιο. Ο διζωνικός ατμοσφαιρικός φωτισμός (Dual Color Ambient Lighting) επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόσει την εμφάνιση και την αίσθηση της εσωτερικής καμπίνας επιλέγοντας από ένα φάσμα 64 χρωμάτων και έξι προεπιλεγμένων θεμάτων. Η λειτουργία Speed Sync Lighting προσθέτει συναίσθημα στην οδηγική εμπειρία αλλάζοντας τη φωτεινότητα του εσωτερικού φωτισμού με βάση την ταχύτητα του οχήματος.

Όλα τα καθίσματα του αυτοκινήτου είναι ειδικά κατασκευασμένα για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και είναι περίπου 30% λεπτότερα από αυτά των συμβατικών μοντέλων, παρέχοντας περισσότερο χώρο για τους επιβάτες. Υπάρχουν τέσσερις θύρες USB τύπου C και μία θύρα USB τύπου Α για τη περισσότερη άνεση των επιβατών.

Η οδηγική εμπειρία του μοντέλου ενισχύεται περαιτέρω από το σύστημα EV Performance Tune-up, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίζει ελεύθερα το τιμόνι, την ισχύ του κινητήρα, την ευαισθησία του γκαζιού και τη λειτουργία μετάδοσης κίνησης. Οι οδηγοί μπορούν να δημιουργήσουν μια ποικιλία διαφορετικών συνδυασμών με λίγα μόνο κλικ κουμπιών για να καλύψουν τις ατομικές τους ανάγκες.

Το Ioniq 6 διαθέτει επίσης e-ASD, μια τεχνολογία που κάνει τα ηλεκτρικά οχήματα πιο συναρπαστικά και φιλικά προς τους ανθρώπους. Ιδιαίτερος ήχος που μοιάζει με διαστημόπλοιο προστίθεται στην καμπίνα, με τη χροιά του να μεταβάλλεται ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης του οχήματος.

Κινητήρια συστήματα

Το Ioniq 6 διατίθεται με γκάμα κινητήρων και μπαταριών που ταιριάζει στις ανάγκες κάθε πελάτη. Η μπαταρία μεγάλης εμβέλειας 77,4 kWh μπορεί να συνδυαστεί με δύο ηλεκτροκινητήρες, είτε με κίνηση στους πίσω τροχούς (RWD) είτε με κίνηση σε όλους τους τροχούς (AWD). Η κορυφαία έκδοση διπλού κινητήρα είναι μια επιλογή AWD που παράγει συνδυασμένη ισχύ 325 ίππων και 605 Nm ροπής φθάνοντας από τα 0 στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 5,1 δευτερόλεπτα. Ταυτόχρονα το νέο μοντέλο διακρίνεται για τη χαμηλή κατανάλωση ενέργειας, η οποία με την τυπική μπαταρία 53 kWh, ελαστικά 18 ιντσών και κινητήρα RWD εκτιμάται ότι είναι κάτω από 14 kWh/100 χλμ, (WLTP).\

Η αρχιτεκτονική της πλατφόρμας E-GMP του IONIQ 6 μπορεί να υποστηρίξει υποδομές φόρτισης 400-V και 800-V, με βασική φόρτιση 800 V. Μπορεί να φιλοξενήσει φόρτιση 400 V χωρίς την ανάγκη πρόσθετων εξαρτημάτων ή προσαρμογέων. Με φορτιστή 350 kW, το μοντέλο μπορεί να φορτίσει από 10% έως 80% σε μόλις 18 λεπτά. Επίσης, παρέχει την καινοτόμο λειτουργία vehicle-to-load (V2L) που επιτρέπει στους πελάτες να φορτίζουν οποιεσδήποτε ηλεκτρικές συσκευές από πρίζα schuko 230V —ιδανική για τροφοδοσία απαραίτητων συσκευών κατά τη διάρκεια διακοπής ρεύματος, κατασκήνωσης ή υπαίθριων έργων. Η λειτουργία V2L ενεργοποιείται είτε από την εξωτερική θύρα φόρτισης, χρησιμοποιώντας μετασχηματιστή με απόληξη υποδοχής πρίζας schuko, είτε εσωτερικά από μια schuko πρίζα ενσωματωμένη κάτω από το πίσω κάθισμα για τη φόρτιση φορητών υπολογιστών, τηλεφώνων και άλλων συσκευών.

Ο αρθρωτός πίνακας οργάνων με οθόνη αφής ενσωματώνει οθόνη infotainment 12 ιντσών πλήρους αφής και ψηφιακό πίνακα οργάνων επίσης 12 ιντσών που φιλοξενεί προηγμένες τεχνολογίες για μια ποιοτική και ευπροσάρμοστη ψηφιακή εμπειρία του χρήστη. Το σύστημα infotainment παρέχει χαρτογράφηση της ακτίνας του ταξιδιού σε πραγματικό χρόνο με βάση την τρέχουσα κατάσταση φόρτισης. Οι συνδεδεμένες υπηρεσίες αυτοκινήτου του συστήματος βοηθούν επίσης στην αναζήτηση και στον σχεδιασμό της καλύτερης διαδρομής συμπεριλαμβάνοντας στην πορεία έναν σταθμό φόρτισης.

Η μεγάλη οθόνη φιλοξενεί λειτουργίες Apple CarPlay και Android Auto, ενώ διατίθεται υποστήριξη πολλαπλών συνδέσεων Bluetooth, έτσι ώστε να μπορούν να αντιστοιχιστούν δύο συσκευές ταυτόχρονα – μία για τηλεφωνικές κλήσεις και μία για ροή μουσικής. Τα οκτώ ηχεία του premium ηχητικού συστήματος Bose, συμπεριλαμβανομένου ενός subwoofer, είναι στρατηγικά τοποθετημένα σε όλο το όχημα για μια εμπειρία ακρόασης υψηλής ποιότητας, ενώ το σύστημα πλοήγησης συνοδεύεται από ενημερώσεις Bluelink Infotainment/Map.

Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης

Το Ioniq 6 είναι εξοπλισμένο με το επόμενο επίπεδο Hyundai SmartSense, Advanced Driver Assistance Systems, διασφαλίζοντας ασφάλεια και άνεση στο δρόμο.

Το σύστημα Highway Driving Assist 2 (HDA 2) βοηθά στη διατήρηση μιας καθορισμένης απόστασης και ταχύτητας από το προπορευόμενο όχημα κατά την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο και βοηθά στο κεντράρισμα του οχήματος στη λωρίδα κατά την οδήγηση, ακόμη και σε στροφή. Εάν οδηγείτε πάνω από μια συγκεκριμένη ταχύτητα, κρατάτε το τιμόνι και χειρίζεστε τον διακόπτη του φλας αλλάζει αυτόματα τη λωρίδα προς την υποδεικνυόμενη κατεύθυνση.

Το Smart Cruise Control (SCC) βοηθά στη διατήρηση της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα με ταχύτητα που ορίζει ο οδηγός, αντικατοπτρίζοντας το στυλ οδήγησης του οδηγού. Όταν το SCC είναι ανενεργό, η λειτουργία μαθαίνει τον τρόπο οδήγησης του οδηγού. Όταν είναι ενεργοποιημένο το SCC, σταματά την εκμάθηση και οδηγεί αυτόματα μιμούμενο το στυλ οδήγησης του οδηγού.

Το Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) βοηθά στην αποφυγή συγκρούσεων με αντικείμενα μπροστά από το όχημα κατά την οδήγηση. Εάν ένα προηγούμενο όχημα επιβραδύνει ξαφνικά ή αν εντοπιστεί κίνδυνος εμπρόσθιας σύγκρουσης, όπως ένα σταματημένο όχημα ή ένας πεζός, το αυτοκίνητο προειδοποιεί τον οδηγό και στη συνέχεια και εφόσον ο κίνδυνος σύγκρουσης παραμένει, ενεργοποιεί το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Κατά την οδήγηση, εάν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με έναν προπορευόμενο ποδηλάτη ή με ένα επερχόμενο όχημα ενώ στρίβετε σε μια διασταύρωση, μπορεί και πάλι να βοηθήσει με το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης.

Ανάλογα με τα επίπεδα εκδόσεων, περιλαμβάνονται βελτιωμένες λειτουργίες Junction Crossing, Lane-Changing Oncoming και Lane-Changing Side και Evasive Steering Assist. Κατά την οδήγηση περνώντας από διασταύρωση, εάν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με οχήματα που έρχονται από τα αριστερά ή τα δεξιά, βοηθά αυτόματα στο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Όταν αλλάζετε λωρίδα κατά την οδήγηση, εάν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με επερχόμενο όχημα στην διπλανή λωρίδα, ενεργοποιεί αυτόματα το σύστημα διεύθυνσης αποφυγής. Και κατά την οδήγηση, εάν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με πεζό, στην προβλεπόμενη διαδρομή του οχήματος, ενεργοποιεί αυτόματα το σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης.

Άλλα χαρακτηριστικά ημιαυτόνομης οδήγησης περιλαμβάνουν το Intelligent Speed Limit Assist (ISLA), το οποίο προσαρμόζει την ταχύτητα του οχήματος ώστε να ταιριάζει με το όριο ταχύτητας και το High Beam Assist (HBA), το οποίο μπορεί να βοηθήσει στην ενεργοποίηση και απενεργοποίηση των φώτων μεγάλης σκάλας τη νύχτα όταν πλησιάζουν οχήματα από απέναντι στην αντίθετη λωρίδα.

Το νέο ηλεκτρικό μοντέλο διαθέτει αρκετές λειτουργίες που σχετίζονται με την προσοχή του οδηγού. Το Driver Attention Warning (DAW) αναλύει την προσοχή του οδηγού κατά την οδήγηση και προειδοποιεί όταν χρειάζεται. Παρέχει προειδοποίηση όταν εντοπίζονται σημάδια απροσεξίας του οδηγού και συνιστά ανάπαυση εφόσον χρειάζεται. Κατά τη διάρκεια στάσης, ο οδηγός ειδοποιείται εάν το προπορευόμενο όχημα αναχωρήσει.

Πολλές λειτουργίες λειτουργούν παράλληλα για να βοηθήσουν στην αποφυγή συγκρούσεων σε διάφορες καταστάσεις οδήγησης. Το σύστημα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης σε τυφλό σημείο (BCA) βοηθά στην αποφυγή συγκρούσεων στο πίσω μέρος του οχήματος κατά την αλλαγή λωρίδας. Κατά τη λειτουργία του φλας για αλλαγή λωρίδας, εάν εντοπιστεί κίνδυνος σύγκρουσης με όχημα στην πίσω πλευρά, παρέχεται προειδοποίηση. Εάν βγαίνετε από ένα παράλληλο σημείο στάθμευσης και ανιχνευτεί κίνδυνος σύγκρουσης με όχημα στην πίσω πλευρά, μπορεί να βοηθήσει με το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης.

Μια άλλη λειτουργία, το Blind-Spot View Monitor (BVM), εμφανίζει βίντεο από την προβολή τυφλού σημείου για ασφαλή αλλαγή λωρίδας. Κατά τη λειτουργία του φλας, εμφανίζει βίντεο με την προβολή τυφλού σημείου της υποδεικνυόμενης κατεύθυνσης.

Το Ioniq 6 διασφαλίζει επίσης την ασφάλεια των επιβατών στα πίσω καθίσματα με την προειδοποίηση ασφαλούς εξόδου (SEW), η οποία παρέχει προειδοποίηση όταν ένα όχημα πλησιάζει από την πίσω πλευρά ενώ ο επιβάτης ανοίγει την πόρτα για να βγει από το όχημα μετά από μια στάση.
Μια ποικιλία χαρακτηριστικών άνεσης στάθμευσης διευκολύνει τη στάθμευση σε διάφορες περιστάσεις. Το Remote Smart Parking Assist 2 (RSPA 2) βοηθά στην απομακρυσμένη στάθμευση μέσω Remote Parking ή στην απομακρυσμένη έξοδο από ένα σημείο στάθμευσης εκτός του οχήματος με τηλεχειρισμό. Αυτό το χαρακτηριστικό λειτουργεί για παράλληλη, κάθετη, ακόμη και διαγώνια στάθμευση.

Η οθόνη Surround View (SVM) εμφανίζει βίντεο της κατάστασης γύρω από το όχημα για ασφαλή στάθμευση. Το Forward/Side/Reverse Parking Collision-Avoidance Assist (PCA) βοηθά στην αποφυγή συγκρούσεων με πεζούς και αντικείμενα γύρω από το όχημα κατά τη στάθμευση. Εάν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με πεζούς ή αντικείμενα κατά τη στάθμευση, παρέχεται σχετική προειδοποίηση. Μετά την προειδοποίηση, εάν αυξηθεί ο κίνδυνος σύγκρουσης, βοηθά αυτόματα ενεργοποιώντας το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης.

Ομοίως, το Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA) συμβάλλει στην αποφυγή συγκρούσεων με οχήματα στην αριστερή ή δεξιά πλευρά του οχήματος κατά την όπισθεν παρέχοντας σχετική προειδοποίηση. Μετά την προειδοποίηση, εάν αυξηθεί ο κίνδυνος σύγκρουσης, ενεργοποιεί αυτόματα το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης.

OTA software update

Το Ioniq 6 είναι το πρώτο Hyundai που προσφέρει τη δυνατότητα ασύρματης ενημέρωσης λογισμικού Over-the-Air (OTA) Software Update για διάφορα χειριστήρια. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει στους οδηγούς να αναβαθμίσουν τα χειριστήρια του οχήματος για ηλεκτρικές συσκευές, αυτόνομη οδήγηση, μπαταρία και άλλα, παρέχοντας ασφαλέστερη και πιο άνετη εμπειρία οδήγησης. Οι οδηγοί με τη λειτουργία OTA μπορούν επίσης να ενημερώσουν τους χάρτες και το λογισμικό πολυμέσων.

Η παραγωγή του μοντέλου έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 3ο τρίμηνο του 2022.

Σημείωση: Μπορείτε εάν επιθυμείτε να ενεργοποιήσετε ελληνικούς υπότιτλους στην ταινία επιλέγοντας: Ρυθμίσεις | Υπότιτλοι | Ελληνικά.