Πριν λίγες ημέρες πήραμε μια πρώτη γεύση από το νέο Ford Mondeo, που αισίως έφθασε στην 4η γενιά, 22 χρόνια αφότου διαδέχθηκε το Sierra (1993).

Σε αυτή τη μεγάλη διαδρομή το μεσαιομεγάλο Ford πέρασε από πολλά στάδια, όπως η ανάδειξή του σαν Car Of The Year το 1994, οι σπορ εκδόσεις του την ίδια χρονιά, η ανανέωση του 2000, οι εκ βάθρων αλλαγές του 2006 και οι κινητήρες μικρού κυβισμού το 2011.

Το Mondeo 4ης γενιάς είναι εντελώς νέο αυτοκίνητο, βασισμένο σε μια νέα πλατφόρμα, με νέο πλαίσιο και φρέσκια ανάρτηση. Διαθέτει πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικό στο οποίο δεσπόζουν ο ψηφιοαναλογικός πίνακας οργάνων και η μεγάλη οθόνη αφής, ενώ είναι ένα πραγματικά μεγάλο αυτοκίνητο, καθώς το μήκος του είναι 4,871μ. και το μεταξόνιό του φθάνει τα 2,85μ.

Η πίσω ανάρτηση αποτελείται από ένα σύστημα πολλαπλών συνδέσμων που η Ford αποκαλεί integral link και έχει ως στόχο τη βελτίωση της άνεσης χωρίς συμβιβασμούς στην οδική συμπεριφορά. Βελτιώσεις έγιναν και σε άλλα μηχανικά μέρη, από το σύστημα διεύθυνσης μέχρι τα φρένα.

Στην Ελλάδα θα προσφέρεται σε δυο εκδόσεις (5θ & στέϊσον), με χώρο αποσκευών 458 & 488 λίτρα αντίστοιχα.
Μεγάλες βελτιώσεις έχουν γίνει στην τεχνολογία και τα υλικά κατασκευής του αμαξώματος, ανεβάζοντας την ποιότητα και την ακαμψία (+ 10%), την ώρα που το βάρος μειώθηκε κατά 25 κιλά.

Έξη διαφορετικοί κινητήρες έχουν αναλάβει την «πρόωση» του νέου Mondeo, τρεις βενζινοκινητήρες και τρεις πετρελαιοκινητήρες.

Στη βάση τους ο πολυνίκης Ecoboost των 1.000κ.εκ. με τους 125 ίππους που θα έρθει στη χώρα μας αρχές καλοκαιριού, ακολουθούμενος από τον 1500άρη 160 ίππων και τον 2λιτρο των 240 ίππων.

Με καύσιμο πετρέλαιο διατίθενται, ο 1600άρης των 115 ίππων (που οδηγήσαμε αποκομίζοντας θετικές εντυπώσεις) ο οποίος στην έκδοση ECOnetic εκπέμπει μόλις 94 g/km CO2 και απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, ο 2λιτρος των 150 ίππων και ένας ακόμα 2λιτρος απόδοσης 180 ίππων.

Κερασάκι στην πλούσια τούρτα των κινητήρων η υβριδική έκδοση με ένα 2λιτρο βενζινοκινητήρα συνεπικουρούμενο από ένα ηλεκτροκινητήρα, συνολικής απόδοσης 187 ίππων.

Όσον αφορά την ασφάλεια όλα τα γνωστά συστήματα και βοηθήματα που έχουμε δει στα νέα μοντέλα της Ford υπάρχουν στο νέο Mondeo. Ενδιαφέρουσα παγκόσμια καινοτομία, είναι οι ενσωματωμένοι στις πίσω ζώνες ασφαλείας αερόσακοι, στάνταρ σε όλη την γκάμα αλλά και οι προσαρμοζόμενοι προβολείς τεχνολογίας LED, που προσαρμόζουν συνεχώς το εύρος και την κατεύθυνση της δέσμης του φωτός ανάλογα με το περιβάλλον στο οποίο κινείται το αυτοκίνητο. Επιπλέον διατίθεται λειτουργία ανίχνευσης πεζών, που εντοπίζει όχι μόνο τους πεζούς που τυχαίνει να βρεθούν μπροστά στο αυτοκίνητο, αλλά και αυτούς που κατεβαίνουν από το πεζοδρόμιο με κατεύθυνση και ταχύτητα που θα τους φέρει μπροστά στην πορεία του αυτοκινήτου.

Στη σύντομη γνωριμία μας, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την 5θυρη έκδοση με τον 1600άρη ντιζελοκινητήρα των 115 ίππων, προς και από την Αράχωβα, όπου εκτιμήσαμε ιδιαίτερα την ποιότητα κύλισης και την άνεση, καθώς και την οικονομία καυσίμου που μόλις ξεπέρασε τα 6λτ/100 χλμ., παρά το ότι ο ρυθμός κάθε άλλο παρά συντηρητικός ήταν.

Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά (παραδοσιακό προτέρημα του Mondeo), είναι πολύ πάνω από το μέσο όρο, εντυπωσιάζοντας κυρίως με το ότι, ο οδηγός δεν δυσκολεύεται από τον όγκο του αυτοκινήτου, ενώ τα φρένα σε κάθε περίπτωση «ρίχνουν άγκυρα»!

Μειονεκτήματα; Προς το παρόν, μόνο ένα. Οι διαστάσεις, που βέβαια εξασφαλίζουν ωφέλιμους χώρους και δυσκολεύουν στο traffic και στο παρκάρισμα.

Περισσότερα αν και εφόσον το ξαναβάλουμε στο χέρι για την τυπική δοκιμή διαρκείας.

Το νέο Mondeo βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις της Ford και η τιμή του ξεκινάει από 22.665 ευρώ χωρίς απόσυρση (21.705 ευρώ με απόσυρση).