Στις 30 Ιανουαρίου, ο πρόεδρος της Τoyota Motor Corporation, Άκιο Τογιόντα, ανακοίνωσε την επιστροφή της εταιρίας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, μετά τη δεκαετία του ΄90, όταν είχε κερδίσει 3 τίτλους κατασκευαστών και 4 οδηγών.

Το μοντέλο που θα εκπροσωπήσει τη φίρμα στο WRC είναι το Yaris, που εξελίσσεται δυο χρόνια τώρα από το τεχνικό κέντρο στην Κολωνία. Το αυτοκίνητο έχει δοκιμαστεί σε ασφάλτινες και χωμάτινες ειδικές, οδηγούμενο από τους Eric Camilli, Stephane Sarrazin και Sebastian Lindholm, ενώ δεν ανακοινώθηκε ποιοι θα το οδηγήσουν στο πρωτάθλημα.

Ο κινητήρας θα είναι 1,6 λτ, direct injection, turbo, με απόδοση 300 ίππων και οι τεχνικές λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν αργότερα, ώστε να συμβαδίζουν με τις προδιαγραφές της FIA για το 2017.

Με την ανακοίνωση αυτή οι εργοστασιακές ομάδες του WRC γίνονται 5 και ο χώρος αναβαθμίζεται αισθητά, γεγονός που χαιρετίστηκε αμέσως τόσο από τον προμότερ του πρωταθλήματος, όσο και από τους επικεφαλής των ομάδων VW, Citroen, Ford & Hyundai.

Να θυμίσουμε ότι, η Τογιότα είχε αποχωρήσει από τα ράλι το 1999, μετά από 25 χρόνια συνεχούς παρουσίας και 43 νίκες. Ακολούθησε μια «άκαρπη περιπλάνηση» στον κόσμο της F1 και η επιστροφή της στα ράλι, εκεί όπου έφτιαξε τη φήμη του «άθραυστου» που θεωρείτο από πολλούς απαραίτητη.

Ο ίδιος ο πρόεδρος της φίρμας είπε ότι: «Κάνουμε αυτή τη δραστηριότητα για να φτιάχνουμε καλύτερα αυτοκίνητα και για να κάνουμε τον κόσμο να γελάει».

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας Βενζίνης, 4κύλινδρος εν σειρά 1600 κ.εκ.
Direct injection Πίεση μεγαλύτερη των 200 bar
Τurbo Max 2,5 bar
Περιοριστής αέρα 33 χλστ
Ισχύς Περίπου 300 ίπποι/6.000 σ.α.λ. (max σ.α.λ. 8.500)
Ροπή Περίπου 42,8 χγρμ
Κιβώτιο 6άρι σειριακό
Συμπλέκτης ZF Sachs
Φρένα Δίσκοι 300χλστ/άσφαλτο, 355χλστ/χώμα
Τροχοί 7΄΄Χ15΄΄/άσφαλτο, 8΄΄Χ18΄΄/χώμα
Διαστάσεις 3910 Χ 1820 χλστ (Μ Χ Π)