Εξαιρετικά αθόρυβοι, με αποθέματα ισχύος και ροπής σε συνδυασμό με χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και ρύπων, είναι τα χαρακτηριστικά της νέας γενιάς κινητήρων diesel της Opel που προσφέρονται με τα Mokka και Insignia.

Τα επιτυχημένα μοντέλα μπορούν τώρα να παραγγέλνονται με τους νέους high-tech τετρακύλινδρους κινητήρες. Ο 1.6 CDTI 100 kW/136 hp στο Mokka θα προσφέρει άφθονη οδηγική απόλαυση ξεκινώντας από 19.240 ευρώ. Το Insignia sedan θα διατίθεται με ένα δίλιτρο turbo 125 kW/170 hp με τιμή εκκίνησης 20.840 ευρώ. Οι αθόρυβοι και πολιτισμένοι κινητήρες είναι ένα ακόμα σημαντικό βήμα στο λανσάρισμα της νέας γκάμας κινητήρων της φίρμας και θέτει νέα πρότυπα στον τομέα της απόδοσης και της περιβαλλοντικής συμβατότητας. Οι κινητήρες ήδη πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6 που θα είναι υποχρεωτικές από το Σεπτέμβριο και, επομένως, είναι καθαροί όσοι οι εφάμιλλοι βενζινοκινητήρες.

Οι σύγχρονες τεχνολογίες πλαισίου και κινητήρων είναι το μυστικό της επιτυχίας του Mokka. Ο πιο εξελιγμένος της σειράς είναι ο νέος αλουμινένιος 4κύλινδρος, που θα αντικαταστήσει τον 1.7 CDTI. Ο νέος high-tech κινητήρας αποδίδει αυξημένη ισχύ και ροπή (+6 hp και 20 Nm, αντίστοιχα) από μικρότερο κυβισμό και σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση.

Ο 1.6 CDTI στην έκδοση 100 kW/136 hp φτάνει τα 85 hp / lit -επίδοση απαράμιλλη στην κατηγορία κυβισμού- και αποδίδει ροπή 320 Nm. Οι τιμές επιτάχυνσης και ρεμπρίζ υπόσχονται άφθονη οδηγική απόλαυση: το Mokka 1.6 CDTI επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 9,9 δευτερόλεπτα, και από 80 στα 120 km/h με πέμπτη σχέση σε 9,9 δεύτερα. Η τελική του ταχύτητα είναι 191 km/h. Ο αθόρυβος diesel είναι επίσης οικονομικός και πιο φιλικός προς το περιβάλλον: με το ακριβές, 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο της Opel και στάνταρ σύστημα Start/Stop, το 1.6 CDTI Mokka καταναλώνει μόλις 4,1 l/100 km στο μικτό κύκλο με εκπομπές CO2109 g/km. Συγκριτικά με την προηγούμενη έκδοση 1.7 L, είναι σχεδόν 0,5 l/100 km λιγότερο καύσιμο και 11 g/km λιγότερο CO2. Ο νέος diesel πληροί τις πολύ αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6, που σημαίνει ότι είναι καθαρός όσο ένας εφάμιλλος βενζινοκινητήρας.

Τα ίδια ισχύουν και για τον πολύ αθόρυβο, 2λιτρο diesel του Insignia. Η εκμετάλλευση όσο το δυνατόν περισσότερης ενέργειας από τη λιγότερη δυνατή ποσότητα καυσίμου είναι το μυστικό για πλούσια ισχύ σε συνδυασμό με μικρή κατανάλωση. Με ειδική ισχύ των 87 hp / lit (ελαφρώς καλύτερη αναλογία κατανάλωσης σε σχέση με την απόδοση από τη νέα γενιά του 1.6 CDTI της Opel ) ο κινητήρας αυτός είναι απολαυστικός χωρίς να επιβαρύνει τα πορτοφόλι των πελατών. Η εντυπωσιακή ροπή των 400 Nm είναι διαθέσιμη από 1.750 – 2.500 rpm, και η μέγιστη ισχύς των 125 kW/170 hp επιτυγχάνεται στις 3.750 rpm. Η νέα κινητήρια μονάδα αποδίδει περίπου 4% περισσότερη ισχύ και 14% περισσότερη ροπή διατηρώντας την ίδια κατανάλωση με τον προκάτοχό του και πληρώντας τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6. Το Insignia με το νέο κινητήρα αναπτύσσει τελική ταχύτητα 225 km/h – αύξηση 5 km/h. Το sedan επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 9,0 δευτερόλεπτα – σχεδόν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερο από τον προκάτοχό του.

Δύο παράγοντες που συντελούν στις ισχυρές και περιβαλλοντικά συμβατές επιδόσεις και των δύο κινητήρων είναι ο υπερσυμπιεστής VGT με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας (variable geometry turbine) και το σύστημα ψεκασμού common-rail υψηλής πίεσης. Μπεκ, ικανά να προσφέρουν πίεση ψεκασμού έως και 2.000 bar και έως και 10 παλμούς ψεκασμού ανά κύλινδρο, εξασφαλίζουν υψηλή ισχύ, βελτιωμένο σπρέι καυσίμου, και αποδοτική μίξη με τον αέρα εισαγωγής. Ο υπερσυμπιεστής VGT του Insignia φέρει ηλεκτρικό ενεργοποιητή ελέγχου της τουρμπίνας μεταβλητής γεωμετρίας, προσφέροντας 20% ταχύτερη απόκριση υπερπλήρωσης συγκριτικά με έναν ενεργοποιητή υποπίεσης.Αυτό εγγυάται ακόμα μεγαλύτερη απόλαυση diesel.

H νέα γενιά αθόρυβων diesel της Opel προσφέρει εξαιρετικά επίπεδα εκπομπών ρύπων, εφάμιλλα με ενός βενζινοκινητήρα. Το κατ’ εξοχήν μειονέκτημα ενός diesel, οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου, αποτελούν παρελθόν. Ο 1.6 CDTI στο Mokka χρησιμοποιεί Lean NOx Trap (LNT), ένα σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων πριν το φίλτρο σωματιδίων diesel που συγκρατεί και μειώνει τα οξείδια του αζώτου (NOx) από τα καυσαέρια χωρίς τη χρήση πρόσθετων.

To Insignia συνοδεύεται από σύστημα Επιλεκτικής Αναγωγής Καυσαερίων Blue Injection της Opel – Selective Catalytic Reduction (SCR), που αφαιρεί τα οξείδια του αζώτου (NOx) από τα καυσαέρια του κινητήρα. Μικρές ποσότητες AdBlue, ένα αβλαβές υγρό που αποτελείται από ουρία και νερό, ψεκάζονται στη ροή των καυσαερίων πριν από τον καταλύτη SCR και μετά από το φίλτρο μικροσωματιδίων – Diesel Particulate Filter (DPF). Το διάλυμα διασπάται άμεσα σε αμμωνία (NH3), που απορροφάται από τον καταλύτη SCR. Στη συνέχεια, τα οξείδια του αζώτου (NOx) των καυσαερίων μετατρέπονται σε αβλαβές άζωτο και υδρατμούς μέσω της χημικής αντίδρασης με την αμμωνία.

Εκτός από την αύξηση των επιδόσεων και της απόδοσης, η πιο πολιτισμένη λειτουργία ήταν βασική απαίτηση για την αρχή της σχεδίασης των νέων κινητήρων. Οι μηχανικοί εφάρμοσαν αρκετά μέτρα στη φάση παραγωγής και ρύθμισης των κινητήρων ώστε να μειώσουν τα επίπεδα θορύβων και κραδασμών και να βελτιώσουν την πολιτισμένη λειτουργία.
Οι δομικές βελτιώσεις επικεντρώθηκαν σε δύο εξαιρετικά σημαντικές πηγές θορύβων: το πάνω και κάτω τμήμα του κινητήρα περιλαμβάνοντας από ξεχωριστό πλαστικό καπάκι εκκεντροφόρων με απομονωμένη έδραση και ένα νέας σχεδίασης κάρτερ λαδιού μέχρι ένα νέο αντικραδασμικό άξονα για το δίλιτρο diesel.

Αποτέλεσμα: Ο νέος 2.0 CDTI εκπέμπει μειωμένα επίπεδα θορύβων σε όλο το εύρος στροφών συγκριτικά με τον προκάτοχό του και είναι κατά 5 decibel πιο αθόρυβος στο ρελαντί.

Το νέο 1.6 CDTI Mokka διατίθεται με FWD και 6τάχυτο αυτόματο ή μηχανικό κιβώτιο. Το 4WD μοντέλο προσφέρεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Τα Insignia sedan και Sports Tourer με το νέο 2λιτρο turbo diesel διατίθενται με 6άρι κιβώτιο και εμπρόσθια κίνηση (FWD) ή τετρακίνηση (4WD).