Το νέο Hyundai Kona διαθέτει μια σειρά βελτιώσεων που προέκυψαν από τις προτιμήσεις των Ευρωπαίων πελατών. Η ανανεωμένη εμφάνιση (για πρώτη φορά διαθέσιμο και στην σπορ έκδοση N Line) εξασφαλίζει στο SUV μοντέλο πιο δυναμική εικόνα, ενώ η νέα γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει σπορ και φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές.

Παράλληλα, οι αναβαθμισμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας και άνεσης προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια σε οδηγό και επιβάτες.

Βασικός είναι ο ρόλος του μοντέλου και στη στρατηγική εξηλεκτρισμού της μάρκας, συνδυάζοντας εξηλεκτρισμένα συστήματα μετάδοσης με ένα κομψό αμάξωμα, ενώ είναι το SUV με τις περισσότερες διαθέσιμες τεχνολογίες εξηλεκτρισμού, συμπεριλαμβάνοντας ήδη πλήρως υβριδική και πλήρως ηλεκτρική έκδοση. Τώρα, ήδη διαθέτει επιπλέον εκδόσεις υβριδικής τεχνολογίας 48VHybrid τόσο με κινητήρα Turbo Βενζίνης όσο και με Diesel κινητήρα.

Εμφάνιση

Στα πλαίσια της ανανέωσής του το νέο Kona θα είναι για πρώτη φορά διαθέσιμο και στην έκδοση N Line, που ξεχωρίζει καθώς είναι πιο σπορ μπροστά και πίσω, έχει επιμέρους στοιχεία βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος και ειδικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου. Το εμπρός μέρος του το Kona N Line χαρακτηρίζεται από τον σπορ προφυλακτήρα, που συνδέεται αρμονικά με τα βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος προστατευτικά των φτερών. Αντί της ποδιάς, η έκδοση N Line διαθέτει ένα αεροδυναμικό χείλος σε χαρακτηριστικό στιλ Ν με πτερύγια τοποθετημένα χαμηλά στις γωνίες, ενώ οι εισαγωγές αέρα είναι μεγαλύτερες και πιο τονισμένες. Στα πλαϊνά η εικόνα των βαμμένων στο χρώμα του αμαξώματος προστατευτικών συμπληρώνεται από τις ειδικές για τη συγκεκριμένη έκδοση ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.

Η ξεχωριστή εικόνα ολοκληρώνεται στο πίσω μέρος, όπου ο προφυλακτήρας ενσωματώνει στο κέντρο του έναν μεγάλο διαχύτη, σε χρώμα που δημιουργεί αντίθεση με το αμάξωμα ενώ στα άκρα διαθέτει πτερύγια τύπου Ν για καλύτερη ροή του αέρα.

Το εσωτερικό του Kona N Line είναι διαθέσιμο σε μαύρες επενδύσεις καθισμάτων από ύφασμα, δέρμα ή σουέτ. Επιπλέον, οι διακριτικές κόκκινες ραφές, τα μεταλλικά πεντάλ και το λογότυπο N στο τιμόνι, στον λεβιέ ταχυτήτων και στα καθίσματα συμβάλλουν σε μια πιο σπορ εμφάνιση και αίσθηση.

Το νέο Kona είναι διαθέσιμο με πέντε νέα χρώματα αμαξώματος, τα Surfy Blue, Dive in Jeju, Ignite Flame, Cyber Grey και Misty Jungle που προστίθενται στα πέντε υπάρχοντα. Κάθε χρώμα μπορεί να συνδυαστεί με τη Phantom Black διχρωμίας οροφής που διαθέτει και ανάλογα καλύμματα εξωτερικών καθρεφτών. Αυτό συμβάλλει στη σπορ και κομψή εμφάνισή του μοντέλου και δίνει στους πελάτες περισσότερες επιλογές για εξατομίκευση.

Στο εσωτερικό η καινούρια κονσόλα έχει αποσυνδεθεί από τον πίνακα οργάνων για να τονίσει την οριζόντια διάταξη, ενώ το ταμπλό δείχνει φαρδύ και ανάλαφρο. Επιπλέον έχει προστεθεί χάριν ευκολίας, ένα ηλεκτρικό χειρόφρενο. Το νέο εσωτερικό ολοκληρώνεται με καινούργια χρώματα και υλικά. Οι νέες επενδύσεις των καθισμάτων περιλαμβάνουν μαύρο ύφασμα, υφάσματα με ανάγλυφο σε μαύρο και γκρι, καθώς και διάτρητο δέρμα σε μαύρο, μπεζ ή χακί.

Συνδεσιμότητα και Τεχνολογία

Το νέο Kona είναι εξοπλισμένο με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών. Ένα στάνταρ στοιχείο είναι το Display Audio με μεγαλύτερη πλέον οθόνη, από τις 7 στις 8 ίντσες και ραδιόφωνο DAB. Επίσης, έχει αναβαθμιστεί με ασύρματη συνδεσιμότητα Android Auto και Apple Car Play, κάτι που σημαίνει πως οι πελάτες δεν χρειάζεται πλέον να χρησιμοποιούν καλώδιο για να συνδέσουν τα τηλέφωνά τους στο σύστημα Display Audio.
Επιπλέον, διαθέτει προαιρετικά οθόνη AVN 10,25” καθώς και Bluelink, προσφέροντας νέες δυνατότητες συνδεσιμότητας.

Επίσης, είναι εξοπλισμένο με εξελιγμένες δυνατότητες αναγνώρισης φωνητικών εντολών. Οι οδηγοί μπορούν να ενεργοποιούν και να ρυθμίζουν π.χ. το κλιματισμό, τη θέρμανση του πίσω παρμπρίζ και των εξωτερικών καθρεφτών καθώς και το θερμαινόμενο τιμόνι μέσω μιας απλής φωνητικής εντολής.

Συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού

Το νέο Kona είναι εφοδιασμένο με μια σειρά προηγμένων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Το σύστημα Smart Cruise Control (SCC) έχει αναβαθμιστεί ώστε να υποστηρίζει τη λειτουργία stop and go. Αντίστοιχα, το σύστημα Blind-Spot Collision-Hindance Assist (BCA), διαθέσιμο σε συνδυασμό με το κιβώτιο DCT, έχει επίσης βελτιωθεί επεμβαίνοντας στα φρένα του αυτοκινήτου, όποτε είναι απαραίτητο, ώστε να αποφευχθεί μια σύγκρουση εάν εντοπιστεί ένα άλλο όχημα κοντά στην τυφλή γωνία και την ώρα που ο οδηγός επιχειρεί αλλαγή λωρίδας.

Ένα νέο χαρακτηριστικό είναι το Leading Vehicle Departure Alert (LVDA), το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό, εάν δεν αντιδράσει αρκετά γρήγορα, όταν το προπορευμένο όχημα αρχίζει να κινείται. Ένα ακόμη σύστημα είναι το Lane Follow Assist (LFA), το οποίο επεμβαίνει αυτόματα στο τιμόνι για να βοηθήσει τον οδηγό να παραμείνει στο κέντρο της λωρίδας.

Ένα επίσης αναβαθμισμένο σύστημα αποτελεί το Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) με ανίχνευση πεζών και πλέον και ποδηλατών. Ως μια ακόμη αναβάθμιση το FCA έρχεται τώρα ως στάνταρ, συμπεριλαμβανομένης της ανίχνευσης πεζών.

Το Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA), επίσης νέο για το Kona με το DCT, λειτουργεί επεμβαίνοντας στα φρένα για την αποφυγή οπίσθιας σύγκρουσης αν εντοπιστεί άλλο αυτοκίνητο. Πρόκειται για μια σημαντική αναβάθμιση από το προηγούμενο αντίστοιχο σύστημα που παρείχε μόνο προειδοποίηση. Μοναδικό χαρακτηριστικό αποτελεί το Rear Seat Alert (RSA), το οποίο ειδοποιεί τον οδηγό κατά την έξοδο του από το αυτοκίνητο εάν κάποιος ή κάτι βρίσκεται στο πίσω κάθισμα, ενώ το Safe Exit Warning (SEW) αποτρέπει τους επιβάτες να βγουν από το αυτοκίνητο εάν δεν είναι ασφαλές. Τέλος, το Intelligent Speed Limit Warning (ISLW) χρησιμοποιεί τo σύστημα πλοήγησης ή την εμπρός κάμερα για να εντοπίσει το τρέχον όριο ταχύτητας και να το εμφανίσει στον πίνακα οργάνων και στο AVN.

Κινητήρες

Η γκάμα κινητήρων θέτει νέα δεδομένα σε ότι αφορά την απόδοση και την οικονομία. Στην κορυφή βρίσκεται ο αναβαθμισμένος κινητήρας 1.6 T-GDI τεχνολογίας Smartstream με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (7DCT) και ισχύ 198 ίππων. Διατίθεται σε εκδόσεις με κίνηση στους δύο ή στους τέσσερεις τροχούς. Για οικονομία καυσίμου το νέο Kona εφοδιάζεται με 48Vυβριδική τεχνολογία. Αυτή εφαρμόζεται ως στάνταρ στον πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων με τους 136 ίππους και διατίθεται με αυτόματο κιβώτιο DCT επτά σχέσεων (7DCT) ή χειροκίνητο κιβώτιο (6iMT) έξι σχέσεων, καθώς και προαιρετική τετρακίνηση. Ο βενζινοκινητήρας 1.0 T-GDI Smartstream CVVDμε τους 120 ίππους μπορεί επίσης να εξοπλιστεί με 48V υβριδική τεχνολογία και προαιρετικά το κιβώτιο 6iMT. Εδώ, ο έξυπνος συμπλέκτης iMT λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρονικά χωρίς μηχανικό σύνδεσμο.

Χωρίς το σύστημα υβριδικής τεχνολογίας, ο κινητήρας 1.0 T-GDI Smartstream μπορεί να συνδυαστεί είτε με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων είτε με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων.

Το νέο Kona διατίθεται και σε πλήρως υβριδική έκδοση από το 2020. Το συγκεκριμένο σύστημα μετάδοσης περιλαμβάνει κινητήρα βενζίνης 1.6 GDI και ηλεκτρικό μοτέρ με συνδυασμένη απόδοση 141 ίππων, με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων και μετάδοση ισχύος στους μπροστινούς τροχούς. Ο ηλεκτροκινητήρας ισχύος 32 kW τροφοδοτείται με ενέργεια από μια μπαταρία πολυμερών λιθίου χωρητικότητας 1,56 kWh.

Εκτός των παραπάνω η νέα έκδοση του μικρομεσαίου κορεάτικου SUV έχει βελτιωθεί σε πολλά σημεία σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί εκ νέου προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση και δίχως να επηρεασθεί ο σπορ χαρακτήρας. Πέρα από τα ελατήρια και τα αμορτισέρ, έχουν αλλάξει και οι αντιστρεπτικές ράβδοι για καλύτερα επίπεδα άνεσης και ηχομόνωσης, ενώ τα πίσω bump-stops έχουν επίσης ρυθμιστεί για μεγαλύτερη οδηγική ευχαρίστηση και καλύτερο έλεγχο των πλευρικών κινήσεων του αμαξώματος.

Το μοντέλο διατίθεται και με αναβαθμισμένα ελαστικά σε όλα τα μεγέθη των τροχών με αποτέλεσμα την μικρότερη αντίσταση κύλισης. Τα ελαστικά των 18 ιντσών έχουν αναβαθμιστεί από Conti Sport Contact 5 σε Conti Premium Contact 6. Έτσι, οι οδηγοί κερδίζουν από την οικονομία καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2, αλλά ταυτόχρονα και ποιότητα κύλισης. Ανάλογα ρυθμισμένο είναι και το σύστημα διεύθυνσης, ώστε να ταιριάζει με τη νέα ρύθμιση της ανάρτησης και τα νέα ελαστικά. Αυτή η νέα ρύθμιση, δεν εφαρμόζεται μόνο στο Kona N Line σε συνδυασμό με τον κινητήρα 1.6 T-GDI και την τετρακίνηση.

Το νέο Kona είναι ήδη διαθέσιμο στις εκθέσεις Hyundai με τιμή εκκίνησης 17.890 ευρώ, ενώ η υβριδική έκδοση θα ακολουθήσει την Άνοιξη του 2021 και το νέο αμιγώς ηλεκτρικό θα αποκαλυφθεί στο εγγύς μέλλον.

Νίκος Τσάδαρης