Η Mercedes-Benz συνεχίζει την διεύρυνση της γκάμας των plug-in hybrid μοντέλων της παρουσιάζοντας τις υβριδικές GLΑ 250e & CLA 250e. Τα δυο δημοφιλή (μαζί με την A-Class) στην ελληνική αγορά μοντέλα, μοιράζονται το ίδιο κινητήριο σύνολο. Πρόκειται για τον 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.33 λίτρων με  ισχύ 160 ίππων, που συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα 102 ίππων για να προσφέρουν συνδυαστική απόδοση 218 ίππων και συνολική μέγιστη ροπή 450 Νm, η οποία είναι διαθέσιμη από χαμηλές στροφές. Ο κινητήρας διαθέτει έξι διαφορετικές χαρτογραφήσεις (Individual, Sport, Comfort, Electric, Battery Level, ECO) ώστε ο οδηγός να επιλέξει το  στιλ οδήγησης που επιθυμεί.  Η ροπή από χαμηλά κάνει τα compact plug-in hybrid μοντέλα να αποκρίνονται άμεσα στο πάτημα του γκαζιού, με αποτέλεσμα η επιτάχυνση 0-100 να ολοκληρώνεται σε 7.1΄΄ για την GLA 250e και 6.8΄΄ για την CLA 250e. Όμως, αυτό που εντυπωσιάζει είναι οι τιμές της κατανάλωσης, καθώς η CLA 250e καταναλώνει κατά μέσο όρο 0,9-1,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπέμπει μόλις 30-22 γρ.CO2/χλμ., ενώ η κατανάλωση της GLA 250e κυμαίνεται μεταξύ 1,7-1,3 λίτρων/100 χλμ. και εκλύει 38-30 γρ.CO2/χλμ (τιμές WLTP).

Η μπαταρία ιόντων-λιθίου είναι χωρητικότητας 15,6 kWh, και ζυγίζει 129 κιλά. Εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία που κυμαίνεται μεταξύ 61-69 χλμ. για την CLA 250 e Coupe, και 56-63 για την GLA 250 e (τιμές WLTP). Έτσι, το 90% των καθημερινών μετακινήσεων (κυρίως στην πόλη) μπορούν να πραγματοποιηθούν χωρίς να ενεργοποιηθεί ο βενζινοκινητήρας, με την προϋπόθεση ότι ο οδηγός φορτίζει τακτικά το αυτοκίνητό του. O ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως δυναμό κατά το ρολάρισμα και την πέδηση για τη φόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης στη διάρκεια της διαδρομής, ενώ εκκινεί και το σύστημα. Μόλις ο οδηγός πάρει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού κατά τη διάρκεια της πορείας, ενεργοποιείται η ανάκτηση ενέργειας κατά το ρολάρισμα. Τα μοντέλα διαθέτουν και ήχο προειδοποίησης πεζών και ποδηλατών σε κίνηση έως 30 χλμ/ώρα με δύο γεννήτριες ήχου (εμπρός/πίσω).

Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί εξωτερικά είτε με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) είτε με συνεχές ρεύμα (DC) προαιρετικά. Σε ένα wallbox 7,4 kW (AC), και με το προαιρετικό σύστημα οχήματος εναλλασσόμενου ρεύματος (OBC – On-Board Charger) έως και 7,4 kW, η φόρτιση από 10 έως 100% SoC (State of Charge) διαρκεί περίπου 1 ώρα 45 λεπτά. Χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή DC έως 24 kW και το προαιρετικό σύστημα οχήματος φόρτισης συνεχούς ρεύματος έως 24 kW, χρειάζονται περίπου 25 λεπτά για να περάσει η μπαταρία από 10 έως 80% SoC. Επιπλέον, για τη διατήρηση όσο το δυνατόν μεγαλύτερου ωφέλιμου χώρου για επιβάτες και αποσκευές, οι plug-in υβριδικές εκδόσεις των CLA 250e & GLA 250e έχουν υιοθετήσει μία σειρά από λύσεις προκειμένου η μπαταρία να μην περιορίσει σημαντικά τους χώρους. Για παράδειγμα, η εξάτμιση έχει τοποθετηθεί στο κέντρο του αυτοκινήτου, κάτω από το δάπεδο, ενώ το τελικό καζανάκι βρίσκεται στο τούνελ της μετάδοσης. Αντίστοιχα, το ρεζερβουάρ καυσίμου τοποθετείται στο χώρο που στις συμβατικές τετρακίνητες εκδόσεις βρίσκεται κανονικά ο άξονας μετάδοσης, με αποτέλεσμα η μπαταρία να καταλαμβάνει τον χώρο κάτω από το αμάξωμα.

Τα δυο υβριδικά Mercedes εκτός από πλούσιο βασικό εξοπλισμό, δίνουν την δυνατότητα προσωποποίησης μέσα από την επιλογή τριών για τη GLA 250e (Style Line, Progressive Line &  AMG Line) και δύο για τη CLA 250e (ProgressiveLine, AMG Line) διαφορετικών πακέτων εξοπλισμού.

Η τιμή της GLA 250e στη χώρα μας ανέρχεται στα € 45.316 (με Λιανική Τιμή προ Φόρων από € 34.454) και της CLA 250e στα € 47.190 (με Λιανική Τιμή προ Φόρων από € 35.884)

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Τεχνικά στοιχείαGLA 250e&CLA 250e

GLA 250 e  CLA 250 e

Κυβισμός (cc)  1332   1332

Διάταξη κυλίνδρων  L4   L4

Ονομαστική ισχύς βενζινοκινητήρα(kW/hp) 118/160  118/160 στις σ.α.λ.  5500   5500

Ονομαστική Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (kW/hp)   75/102  75/102

Μεγ. συνδυαστική ισχύς (kW/hp) 160/218  160/218

Μέγ. Συνδυαστική ροπή στρέψης (Nm)   450     450

Επιτάχυνση  0-100 km/h (s)    7,1    6,8

Μεγ. Τελική ταχύτητα (km/h)  220     240

Μεγ. ταχύτητα με ηλεκτροκινητήρα (km/h) 140   140

Εκπομπές CO2 – συνδυασμένος κύκλος WLTP (gr/km)   38-30  30-22

Συνδυαστική κατανάλωση καυσίμου – συνδυασμένος κύκλος WLTP (l/100km  1,7-1,3  1,3-0,9

Ηλεκτρική ΑυτονομίαWLTP (EAER)* (km)   56-63  61-69

Χωρητικότητα πορτμπαγκάζlt (με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα)  385 (1.385)    395

Φόρτιση

Η μπαταρία ιόντων λιθίου, με συνολική χωρητικότητα 15,6 kWh μπορεί να φορτιστεί εξωτερικά είτε με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) είτε με συνεχές ρεύμα (DC) προαιρετικά. Σε ένα wallbox 7,4 kW (AC), και με το προαιρετικό σύστημα οχήματος εναλλασσόμενου ρεύματος (OBC – On-BoardCharger) έως και 7,4 kW, η φόρτιση από 10 έως 100% SoC (StateofCharge) διαρκεί περίπου 1 ώρα 45 λεπτά. Χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστήDC έως 24 kW και το προαιρετικό σύστημα οχήματος φόρτισης συνεχούς ρεύματος έως 24 kW, χρειάζονται περίπου 25 λεπτά για να περάσει η μπαταρία από 10 έως 80% SoC.

Νίκος Τσάδαρης