Οδηγούμε το Honda Civic 5d, 1.0 Elegance

Η επιβεβαίωση της αξίας του downsizing


AUTO
18:50
10/07/2020
Οδηγούμε το Honda Civic 5d, 1.0 Elegance
4
loading

Με την ευκαιρία της πρώτης αναβάθμισης στη 10η γενιά του Honda Civic, βρεθήκαμε στα «πηδάλια» ενός Civic 5d 1.0 Elegance MY 2020, για να διαπιστώσουμε μια ακόμα φορά ότι το ρητό των Αμερικανών για τους κινητήρες των αυτοκινήτων «nothing  more than cubic centimeters» («τίποτα περισσότερο από τα κυβικά εκατοστά»), έχει ξεπεραστεί από την εφαρμοσμένη για περίπου 20 χρόνια τώρα θεωρία του downsizing, όπου μικροί, ελαφριοί, 3κύλινδροι κινητήρες, με περίπου 1.000 κ.εκ., κινούν σβέλτα, αποτελεσματικά και αξιόπιστα, οικογενειακά μοντέλα, με εντυπωσιακά αμαξώματα και μεγάλο βάρος.

Ένα από αυτά είναι και το πεντάθυρο Civic που παρουσιάζουμε σε αυτό το άρθρο, με το οποίο κινηθήκαμε σε μικτές διαδρομές μήκους σχεδόν 1.000 χιλιομέτρων, χωρίς να μας λείψει κάτι, είτε από χώρους, είτε από οδική συμπεριφορά, είτε από απόδοση κινητήρα.

Ανεπαίσθητη ανανέωση

Τρία χρόνια μετά την εμφάνιση της 10ης γενιάς Civic της Honda, το extreme σχήμα του παραμένει εντυπωσιακό και ξαφνιάζει όσους δεν το έχουν ξαναδεί.

Αιρετικό αισθητικά, με ιδιαίτερα άκαμπτο αμάξωμα, μικρούς προβόλους και εξαιρετική αεροδυναμική, το φρέσκο πεντάθυρο Civic hatchback (κατασκευάζεται στη Μεγάλη Βρετανία) απευθύνεται στα εκατομμύρια χρηστών (4ο πιο καλοπουλημένο μοντέλο στον κόσμο) που το έχουν δοκιμάσει στο παρελθόν και δεν το αλλάζουν.

Οι περιορισμένες αλλαγές αφορούν τους προφυλακτήρες και ειδικά τον επανασχεδιασμό των αεραγωγών και την προσθήκη πτερυγίων που προσδίδουν πιο σπορ όψη, βελτιώνοντας ελάχιστα και την αεροδυναμική. Αναβαθμισμένα είναι και τα φωτιστικά σώματα, με καινούργιους full LED προβολείς και ξανασχεδιασμένα φώτα ημέρας LED.

Αισθητή είναι και η αναβάθμιση της ποιότητας του εσωτερικού, τόσο σε υλικά όσο και σε συναρμολόγηση, ενώ η γενική εικόνα χαρακτηρίζεται σαν υψηλής τεχνολογίας και θα ικανοποιήσει ακόμα και όσους επιζητούν την αγορά ενός… tablet με τέσσερις τροχούς.

Ο οδηγός έχει πολύτιμο «συνοδηγό» για πληροφόρηση, ψυχαγωγία και πλοήγηση, το σύστημα Honda Connect, συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto, τη νέα οθόνη αφής 7" με πρόσθετα πλήκτρα για την πλοήγηση στο μενού, γεγονός που βελτιώνει την εργονομία και διευκολύνει τους οδηγικούς χειρισμούς.

Το ευρύχωρο εσωτερικό διευκολύνει ακόμα και την αξιοπρεπή μετακίνηση 5 επιβατών, με άνεση στο πλάι και χώρο για τα κεφάλια, ενώ ο χώρος αποσκευών χωρά 478 λίτρα. Τα διαιρούμενα 60:40 / αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα (χωρητικότητα έως 1.267 λίτρα), το χαμηλό ύψος φόρτωσης (679 χλστ) και το φαρδύ άνοιγμα του πορτμπαγκάζ (1.120 χλστ.) σε συνδυασμό με το επίπεδο πάτωμα διευκολύνουν τη φόρτωση αντικειμένων  μεγάλου μήκους, πλάτους και βάρους, ενώ ένας κρυφός, υποδαπέδιος θάλαμος προσφέρει πρόσθετο, ασφαλή αποθηκευτικό χώρο.

Υπάρχουν επίσης πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ το πακέτο ανέσεων και ασφάλειας που η μάρκα αποκαλεί Honda Sensing, περιλαμβάνει σύστημα αυτόνομης πέδησης, προειδοποίηση οδηγού για μετωπική σύγκρουση, ενημέρωση για ακούσια αλλαγή λωρίδας, διατήρηση της λωρίδας με τη βοήθεια κάμερας (τοποθετημένης στο παρμπρίζ), Cruise Control που ακολουθεί τα όρια κυκλοφορίας διαβάζοντας τη σήμανση σήματα και ενημέρωση για το τι συμβαίνει στην «τυφλή» γωνία στο πλάι του αυτοκινήτου. Πλούσιος είναι και ο εξοπλισμός, με ζάντες αλουμινίου, ESP, έξι αερόσακους, αναδιπλούμενους καθρέπτες, κλιματισμό, ηχοσύστημα, κ.ά.

Τρεις, αλλά λέοντες

Το Civic της δοκιμής μας χρησιμοποιεί το 3κύλινδρο 1000άρη (988 κ.εκ.) κινητήρα VTEC τούρμπο, που αποδίδει 127 ίππους/5.500 στροφές, με μέγιστη ροπή 200 Nm/2.250 στροφές. Ο κινητήρας αυτός διαθέτει άμεσο ψεκασμό καυσίμου, δυο εκκεντροφόρους, 12 βαλβίδες, μονό υπερτροφοδότη χαμηλής αδράνειας, ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου πίεσης υπερπλήρωσης (wastegate), intercooler, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μεταβλητό χρονισμό και βύθιση των βαλβίδων (VTEC), αλλά και διπλό μεταβλητό έλεγχο χρονισμού (Dual-VTC).

Πρόκειται για ένα εξαιρετικό, ελαφρύ σύνολο, με ευστροφία, ελαστικότητα και μοναδικό μειονέκτημα τον χαρακτηριστικό θόρυβο των 3κύλινδρων που βρίσκεται πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας, χωρίς όμως και να …τρυπάει αυτιά. Με συμπαραστάτη το πολύ καλό 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, που είναι ακριβές, με γρήγορο-σαφή επιλογέα και σωστή κλιμάκωση, το έργο του κινητήρα κινεί με σβελτάδα τα σχεδόν 1.300 κιλά βάρους της κατασκευής.

Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 10,8'', η τελική ταχύτητα φθάνει τα 203 χλμ./ώρα και τα αποθέματα ροπής επιτρέπουν γρήγορους ρυθμούς και ασφαλή προσπεράσματα ακόμα και σε ορεινές διαδρομές.

Αντίθετα με ότι θα περίμενε κανείς, οι αξιοπρεπείς επιδόσεις συνδυάζονται με χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης που στην περίπτωση της δοκιμής μας έδωσε μέση τιμή 6,5 λίτρων/100 χλμ., που θα ήταν κάπως μεγαλύτερη αν στο μεγαλύτερο τμήμα των μετακινήσεών μας δεν χρησιμοποιούσαμε την επιλογή «Eco» της χαρτογράφησης του κινητήρα, ή αν κάναμε περισσότερα χιλιόμετρα σε αστικό ιστό.

Πάντως, το βασικό χαρακτηριστικό του κινητήρα είναι η ελαστικότητα από χαμηλά (ανεβάζει στροφές ακόμα και με 6η από τις 1.500 σ.α.λ.) και η ευστροφία του μέχρι την κόκκινη περιοχή του στροφομέτρου. Στα θετικά και η απροβλημάτιστη λειτουργία του συστήματος start/stop που μειώνει κατανάλωση και ρύπους εντός πόλης.

Από τη θέση του οδηγού

Από το πρώτο κιόλας χιλιόμετρο με το Civic MY2020, αναθερμάναμε την «ερωτική σχέση» που είχε αναπτυχθεί στην πρώτη μας γνωριμία πριν περίπου τρία χρόνια. Παρά το ότι τα λεγόμενα «οικογενειακά» μοντέλα δεν είναι της αρεσκείας του γράφοντος, το Civic καταφέρνει να παίρνει μια θέση στην οδηγική μας καρδιά, τόσο με το αιρετικό σχήμα του, όσο και με την ακαμψία του πλαισίου και τη σπορ οδική συμπεριφορά που διαθέτει.

Η σωστή θέση οδήγησης και η σχεδόν αψεγάδιαστη εργονομία, πάσχουν μόνο στην κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος του οδηγού και στην τοποθέτηση της πίσω αεροτομής, που μειώνει την ορατότητα από το πίσω παρμπρίζ.

Ο κινητήρας με αποθέματα ροπής από σχεδόν 1200 στροφές, στροφάρει εύκολα μέχρι τον κόφτη και δίνει στο οικογενειακό όχημα σβελτάδα και ευελιξία, ενώ η αίσθηση του τιμονιού και η ακρίβεια, μαζί με τις μικρές διαδρομές του σαφέστατου μοχλού αλλαγής ταχυτήτων, είναι σημεία αναφοράς για την κατηγορία και όχι μόνο.

Αυτό όμως που ξαφνιάζει ευχάριστα, είναι η οδική συμπεριφορά. Το ανανεωμένο 1000άρι Civic 10ης γενιάς, συμπεριφέρεται σαν πενταθέσιο καρτ. Άμεσο, ακριβές, ουδέτερο στο στρίψιμο και σε όλες τις περιπτώσεις συμπαγές, θα ικανοποιήσει ακόμα και τους σπορτίφ οδηγούς, ενώ θα διευκολύνει (έστω και υποσυνείδητα) όσους αναζητούν ένα οικογενειακό μοντέλο που θα τους εξυπηρετεί για πολλά χρόνια, χωρίς προβλήματα.

Ακόμα και στην πίεση το μεγάλο αμάξωμα σπάνια χάνει την τροχιά του, αλλά και τότε (συνήθως τείνει να υποστρέψει) επεμβαίνουν τα ηλεκτρονικά συστήματα και δεν το αφήνουν.

Η πολύ καλή οδική συμπεριφορά, οφείλεται και στην πίσω ανάρτηση  πολλαπλών σημείων, αλλά και στον ελαφρύ 1000άρη κινητήρα, τοποθετημένο πιο πίσω από τον εμπρός άξονα, στοιχείο που δημιουργεί ένα ομοιογενές και ισορροπημένο σύνολο. Πάντως ο θόρυβος κύλισης είναι αυξημένος, γεγονός που οφείλεται και στα χαμηλού προφίλ ελαστικά, ενώ η ανάρτηση καταφέρνει να συνδυάζει αποτελεσματικά την οδική συμπεριφορά με την άνεση. Στις ελλείψεις θα καταγράψουμε -και πάλι- την έλλειψη ρεζέρβας, που για τους Ελληνικούς δρόμους είναι πρόβλημα και δημιουργεί αίσθημα ανασφάλειας στον υποψιασμένο οδηγό.

Κατά τα λοιπά, τα νέα φώτα είναι τώρα επαρκή για τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, ενώ τα φρένα δεν θα προδώσουν την εμπιστοσύνη του οδηγού.

Δια ταύτα

Η ανανέωση διατηρεί το Civic στην επικαιρότητα και στο πάνω ράφι των επιλογών της κατηγορίας, ρετουσάροντας κάποια πράγματα που ήθελαν βελτίωση όπως η ποιότητα του εσωτερικού και τα φώτα και ενισχύοντας τη θέση του στις hi tech επιλογές των μικρομεσαίων hatchback. Με ευρυχωρία, πρακτικότητα, επιδόσεις, αξιοπιστία και χαμηλή κατανάλωση, συνδυάζει ανέσεις με σπορτίφ οδική συμπεριφορά και μειονεκτεί ουσιαστικά, μόνο σε τιμή κτήσης που για το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι τα 22.440 ευρώ (βάση του μοντέλου τα 20.900 ευρώ).

Υπέρ

  • Ακαμψία μαξώματος - Αεροδυναμική
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώροι
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Θέση οδήγησης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • 5 χρόνια δωρεάν σέρβις και οδική βοήθεια

Κατά

  • Ορατότητα προς τα πίσω
  • Έλλειψη ρεζέρβας
  • Θόρυβος κινητήρα - Κύλισης

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: Μικρομεσαίο, πεντάθυρο, πενταθέσιο, επιβατικό

Διαστάσεις: 4518 Χ 1799 Χ 1434 χλστ,

Μεταξόνιο: 2697 χλστ.

Βάρος (ανάλογα την έκδοση): περίπου 1.300 κιλά

Χώρος αποσκευών: 478-1.267 λίτρα

Ρεζερβουάρ: 46 λίτρα

Κινητήρας: βενζίνης, 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, τούρμπο, 988 κ.εκ.

Ισχύς: 129 ίπποι / 5.500 σ.α.λ.

Ροπή (Nm @ σ.α.λ.): 200 / 2.250

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Πολλαπλών συνδέσμων

Τροχοί: 235/45/17

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι / Πίσω Δίσκοι

Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα, με κύκλο στροφής 11,8 μ.

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10,8"

Τελική ταχύτητα: 203 χλμ./ώρα

Κατανάλωση δοκιμής): 6,5 λτ./100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 110 γρ./χλμ.

Νίκος Τσάδαρης

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

4
σχόλια
  1. avatar ντοκτορ

    απο τα πιο δυναμικα σε εμφανιση μοντελα των ελληνικων δρομων . κινητηρας διαμαντι, χωροι οι μεγαλυτεροι της κατηγοριας και αξιοπιστια αναγνωρισμενη παγκοσμιως .
    νο1 και 2 ειναι η τογιοτα σε παγκοσμιες πωλησεις και στο νο 3 και 4 η χοντα..
    για τους κατακριτες εχω να πω πως στο ελλαντα γνωριζουμε απο αυτοκινητα αλλα ο υπολοιπος πλανητης οχι 😉

  2. avatar Ουστ ρε

    Χαχαχαχα

    1. avatar Hondaκιας

      Σπανομαρία Κωστάκη, θα σου βάλω πιπέρι στο πληκτρολόγιο!

  3. avatar achιlles

    ποτε δεν θα το αγοραζα με τρικυλινδρο χιλιαρι κινητηρα!Θελει τουλαχιστον 1400 κυβικα και φυσικα τετρακυλινδρο κινητηρα!

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει