Προβληματισμό έχει προκαλέσει στις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες η είσοδος της Tesla στην Ευρώπη και η αύξηση που παρουσιάζει στις πωλήσεις της.

Συγκεκριμένα, εταιρείες όπως η Volkswagen και η Mercedes-Benz σπεύδουν να βγάλουν ή έχουν βγάλει στην παραγωγή ανταγωνιστικά ηλεκτρικά οχήματα.

Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων «βρίσκονται σε πολύ πιο ώριμη θέση από ό, τι πριν από δύο χρόνια», δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλος της συμβουλευτικής εταιρείας Accenture που ασχολείται με θέματα αυτοκινήτου, ο Axel Schmidt, δίνοντας το στίγμα για το τι θα ακολουθήσει τα επόμενα χρόνια στον χώρο της ηλεκτροκίνησης από όλους τους κατασκευαστές.

Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες το προηγούμενο διάστημα βρέθηκαν σε πολύ άσχημη θέση λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και του κλεισίματος των εργοστασίων τους για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ωστόσο, μεγάλο πλήγμα αποτέλεσε και η αναβολή της Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης, όπου είχαν προγραμματίσει πολλές ηλεκτροκίνητες εκδόσεις.

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αντέδρασαν άμεσα, έβγαλαν τα δικά τους όπλα την κατάλληλη στιγμή. Το Model 3 βγήκε απέναντι σε μια αγορά μεσαίων πολυτελών αυτοκινήτων έχοντας να αντιμετωπίσει τις BMW σειρά i3, Audi A5 ή Mercedes-Benz ΕΟC. Σύντομα θα βρεθεί απέναντι στο VW ID.3 που θα ταράξει τα νερά της κατηγορίας. Υπάρχει η Porsche Taycan ένα τετράθυρο ηλεκτροκίνητο σεντάν που έχει λάβει πολύ καλές κριτικές από τότε που κυκλοφόρησε, αλλά έχει υψηλή τιμή εκκίνησης.

Όλα δείχνουν ότι η διείσδυση στην Ευρώπη είναι δύσκολη υπόθεση για την Tesla και οι παραδοσιακοί κατασκευαστές δεν μένουν με σταυρωμένα τα χέρια. Ήδη έχουν βγάλει στην παραγωγή ανταγωνιστικά μοντέλα αντιδρώντας στα επεκτατικά σχέδια της Tesla που σιγά- σιγά τα τελευταία χρόνια ανεβαίνει αθόρυβα, αυξάνοντας τα κέρδη της και γίνεται ένας αντίπαλος που ανεβαίνει στην εκτίμηση και στις συνειδήσεις των ανθρώπων.

Οι μετοχές της Tesla μόνο χθες κέρδισαν 5% στις συναλλαγές φθάνοντας στην τιμή των 1,133 δολαρίων ανά μετοχή, ανεβάζοντας το όριο αγοράς της εταιρείας στα 209,47 δισεκατομμύρια δολάρια, περίπου 6 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερο από ό,τι οι αναλυτές εκτιμούν τις αντίστοιχες μετοχές της Toyota.

Η άνοδος των μετοχών κατά 163% από τις αρχές του έτους δείχνει την αυξανόμενη εμπιστοσύνη μεταξύ των επενδυτών για το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων και τη μετάβαση της Tesla από μια εξειδικευμένη αυτοκινητοβιομηχανία σε παγκόσμιο ηγέτη.

Η Toyota, μια από τις πιο κερδοφόρες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, πούλησε πέρσι 10,46 εκατομμύρια οχήματα έχοντας καθαρά έσοδα 30.226 δισεκατομμυρίων γιεν, ή περίπου 281.20 δισεκατομμύρια δολάρια. Πέρυσι η Tesla με έσοδα 24,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων, παρέδωσε 367.200 οχήματα πέρυσι, ενώ φετινός στόχος είναι να ξεπεράσει το φράγμα των 500.000 οχημάτων, παρά την πανδημία του κορονοϊού.