Πόσο βενζίνη γλιτώνεις με ένα σύστημα start-stop

Είναι πράγματι η οικονομία στην κατανάλωση τόσο σημαντική;


AUTO
7:50
29/05/2020
Πόσο βενζίνη γλιτώνεις με ένα σύστημα start-stop
33
loading

Αυτό που κάνει είναι να απενεργοποιεί τον κινητήρα κάθε φορά που ακινητοποιείται το όχημα, επιτρέποντας δηλαδή τη διακεκομμένη λειτουργία της μηχανής.

Για να συμβεί αυτό το απλό, πολλά έχουν αλλάξει στον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα, καθώς μόνο απλό δεν είναι τελικά σε όρους μηχανικής. Στην πραγματικότητα, είναι εξαιρετικά πολύπλοκο.

Αξίζει όμως σε όρους κατανάλωσης καυσίμου.

Αν πιστέψουμε τις πιο γνωστές δοκιμές μέτρησης, η οικονομία κυμαίνεται από 0,2 ως και 1 λίτρο ανά 100 χιλιόμετρα. Όσο περισσότερο κινείται το αμάξι σε συνθήκες πόλης, τόσο σημαντικότερη είναι η οικονομία, αγγίζοντας αυτό το 1 λίτρο/100 χλμ.

Πώς μεταφράζεται όμως αυτό σε μια ετήσια προοπτική;

Το παράδειγμα που δίνεται συνήθως παίρνει ως βάση ένα όχημα με start-stop με μέση κατανάλωση εντός πόλης τα 6,2 λίτρα/100 χλμ και ένα χωρίς το σύστημα με κατανάλωση 7 λίτρα/100 χλμ.

Καλύπτοντας 10.000 χιλιόμετρα τον χρόνο με μέση τιμή βενζίνης το 1,5 ευρώ το λίτρο, το αυτοκίνητο χωρίς start-stop θα κάψει 1.050 ευρώ και εκείνο με το σύστημα θα καταναλώσει 930 ευρώ. Μιλάμε για 120 ευρώ οικονομία τον χρόνο δηλαδή.

Οι έρευνες μάς λένε πως η μέση οικονομία βενζίνης κυμαίνεται στο 3-10%...

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

33
σχόλια
  1. avatar Panagiotis Koutsavlis

    Το κέρδος είναι μόνο περιβαλλοντικό. Από οικονομία δεν έχεις καμμία αν αναλογιστείς ότι θα αλλάξεις γρηγορότερα και μπαταρία (που είναι πανάκριβη γιατί διαφέρει απο τις άλλες) αλλά και και τη μίζα του αυτοκινήτου, αφού τη αναγκάζεις να δουλεύει 3 και 4 φορές περισσότερο. Άρα Οικονομία = Μηδέν .

  2. avatar Χτηστος

    Ολες οι απόψεις δεκτες
    Μία ερώτηση εχω
    Γιατί η Toyota κατηργησε στα καινούρια ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΑ το σύστημα αυτό?
    Κάτι θα γνωρίζει περισσότερο, δεν νομίζετε?????

  3. avatar Κώστας θεοφυλακτιδης

    Είναι πολύ καλό το σύστημα για όσους οδηγούν νορμάλ και καθόλου εκνευριστικό για το μόνο πού και πάλι δεν είμαι σίγουρος είναι η καδενα έχεις οικονομία και καλό για το περιβάλλον μπαταρία και τα σχετικά είναι μύθος

  4. avatar Jordan jo

    Τα παραπάνω λεφτά στη συντήρηση του συστήματος και στην αγορά του είναι ίδια με το όφελος που έχεις από τη χρήση του. Άρα αν το έχεις χρησιμοποίησε το αν όχι δεν χάνεις και τίποτα

  5. avatar Spiros Αθήνα

    Κατ αρχήν να σας πω το εξής. Όταν ένα αυτοκίνητο είναι σταματημένο και δουλεύει η μηχανή στο ρελαντί αυτό είναι που σκοτώνει την μηχανή και ειδικά στα πετρέλαια.περαν της οικονομίας στα καύσιμα. ( Εδώ να σας πω ότι το start stop δεν δουλεύει όπως στα παλιά αυτοκίνητα η εκκίνηση). Ο κινητήρας θα μείνει σε συγκεκριμένο κύλινδρο σε αναμονή και οι μπαταρίες είναι ειδικές για αυτή την περίπτωση.
    Όσο για την μίζα καμία σχέση με την εκκίνηση όπως παλιά. Γνώμη μου όσοι έχετε αυτοκίνητο με start stop ενεργοποιηστε το καλό θα κάνετε και στο αυτοκίνητο και στην τσέπη σας.

  6. avatar Παπαριές

    Ειχα και πρίν έχω και τώρα αμάξι με σταρτ στοπ οικονομία δεν υπάρχει και πολλες φορές οταν όντως το χρειάζεσαι σου γράφει οτι δεν ειναι έτοιμο.
    Ασε που σου τρωει και τη μιζα σίγουρα

  7. avatar John Kosmas

    βλεπετε τη μονο τη μικρη εικονα και δεν ειναι σωστο.
    1. για να δουμε τη διαφορα παιρνουμε δυο ιδια αυτοκινητα και δυο οδηγους που κανουν την ιδια διαδρομη δυο φορες με εναλλαξ τα αυτοκινητα. μια με σταρτ στοπ και μια χωρις, ιδιες ωρες κυκλοφοριας.
    2. ας πουμε οτι τα νουμερα ειναι σωστα. τοτε για καθε 10.000χμ (μεση ετησια αποσταση) εχουμε 80λιτρα βενζινη λιγοτερη το χρονο. φανταστειτε τωρα οτι 400.000 αυτοκινητα καθημερινα (απο τα 2.000.000 περιπου που εχουμε στην Αθηνα) κανουν 30χμ+.
    εχουμε καυσαερια αχρειαστα απο 400.000χ80=32.000.000λιτρα το χρονο με αυτοκινητα χωρις σταρτ στοπ.
    αυτη ειναι η μεγαλη εικονα.
    και αν το παμε ακομη ποιο περα, σχεδον ολα τα υβριδικα-ηλεκτρικα μπορουν να κανουν τουλαχιστον 50χμ με ενα γεμισμα μπαταριας.

    1. avatar Γιαννης κ χ ψ

      Γιατο περιβαλον δεν υπολογίζουμε σε περιοδο αιχμης τα ντουμανια των τσαρτερ
      Τα καραβια πολεμικα κυριως που θελουν πολλες χιλιαδες λιτρα πετρελαιου να καψουν.
      Αυτα δεν υπολογιζονται για το περιβαλλον

  8. avatar Ποιά μπαταρία?

    Όλοι για μπαταρία μιλάτε για την φθορά της καδενας δεν ξέρει κανένας τίποτα...

    1. avatar ΓΙΑΝΝΗΣ κ χ ψ

      Η ΜΙΖΑ ΑΝΟΙΞΕ ΤΗΝ ΜΗΧΑΝΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΔΟ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΦΘΟΡΕΣ ΠΟΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ;;;!!!
      Η ΜΠΑΤΑΡΙΑ ΝΑΙ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΕΧΕΙ ΣΤΟ ΣΤΑΡ ΣΤΟΠ ΑΛΛΑ ΘΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΓΡΗΓΟΡΑ ΦΘΟΡΑ. ΜΕ ΤΟ ΤΙ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΕ ΧΡΗΜΑ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ.
      ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ Η ΜΙΖΑ ΝΑ ΧΑΛΑΣΕΙ ΓΡΗΓΟΡΑ ΝΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ ΣΤΟΠ ΣΤΟ ΣΤΑΡ ΣΤΟΠ. ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΜΑΣ ΕΞΗΓΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΦΘΟΡΑ ΕΑΝ ΕΧΕΙ Η ΜΙΖΑ
      ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

    2. avatar detimosgr

      Για την καδένα είναι υπεύθυνα τα λάδια, οπότε κοιτάμε τα λάδια 😉

  9. avatar ΜΣΚ

    Η λογική αυτού του συστήματος έχει να κάνει με την μείωση των εκπομπών ρύπων συνολικά στις πόλεις. Αν υποθέσουμε πως ένα αυτοκίνητο 1,4 λίτρων, κινείται για μια ώρα σε συνθήκες βαριάς κίνησης, και από τα 60 λεπτά, περνάει τα 40 σταματημένο, το start/stop έρχεται για να μειώσει τη συνολική κατανάλωση του οχήματος, κατά περίπου 1 λίτρο/100χλμ, με αντίστοιχη μείωση των καυσαερίων. Ο στόχος αυτής της τεχνολογίας, είναι να διαδοθεί, αν είναι δυνατόν σε όλα τα οχήματα, ώστε να μειώσει την ποσότητα των βλαβερών αερίων, όλου του στόλου που βρίσκεται σε κίνηση ταυτόχρονα. Γιατί αν σκεφτούμε πως σε μια πόλη, μεγέθους της Αθήνας, κινούνται περίπου 160.000 οχήματα ταυτόχρονα, κάθε μέρα, από 1 λίτρο/100 χλμ να εξοικονομηθεί, δεν είναι δύσκολο να καταλάβουμε πόσο καυσαέριο γλυτώνουμε. Βέβαια, όπως με όλα τα πράγματα, κάτι δίνεις, κάτι παίρνεις...

  10. avatar Κώστας 21

    Εγώ 3 χρόνια με start/stop σε καινούργιο αμάξι και η μπαταρία δουλεύει άψογα! Τώρα το αν κάνει οικονομία η όχι, νομίζω ότι συνδιαστικα με έναν ομαλό τρόπο οδήγησης ναι μπορείς να πετύχεις οικονομία στα καύσιμα!

  11. avatar Αλέ

    Δεν κερδίζεις απολύτως τίποτα!είναι περισσότερο εκνευριστικο παρά χρήσιμο!το χρησιμοποιούσα για τρία χρόνια και άλλα τόσα όχι! καμία διαφορά δεν κατάλαβα στην κατανάλωση!αν είναι στα δέκα χρόνια να γλιτώσω χίλια ευρώ και να αλλάξω δύο φορές μπαταρία παραπάνω δεν αξίζει τον κόπο!με σωστή οδήγηση γλιτώνεις πολύ παραπάνω

  12. avatar Xaris Patra

    Έχω 9 χρόνια την ίδια μπαταρία αλλά δεν χρησιμοποιώ ποτέ το start-stop γιατί μου τη σπαει. Επίσης κάνω λίγα χιλιόμετρα το χρόνο, λιγότερα 6 χιλιάδες. Η μπαταρία κοστίζει 260 ευρώ. Πότε δεν είχα εργοστασιακή μπαταρία πάνω από 6 χρόνια.

  13. avatar Efs

    Οποιοδηποτε με γνώσεις μηχανολογίας γνωρίζει ότι το σύστημα start stop δεν είναι τίποτα άλλο από έναν άχρηστο αξεσουάρ υπερκαταναλωτισμου. Η δήθεν οικονομία που προσφέρει δεν είναι ούτε στο ένα πέμπτο των θεωρητικων τιμών. Σε κάθε άλλη περίπτωση αν οι χρόνοι αναμονής σε φαναρια και ουρές είναι μεγάλοι τότε μην χρησιμοποιείτε το αυτοκίνητο..
    Για την μπαταρία δεν υπάρχει πρόβλημα εκτός κι αν κάνετε πολύ σύντομες διαδρομές με πολλές στάσεις. Αλλά και πάλι μην χρησιμοποιείτε αυτοκίνητο. Λογικό είναι χρειάζεται χρόνος για την φόρτιση. Ένα σχετικό πρόβλημα με τη μπαταρία αλλά κυρίως με την μίζα και την πρόωρη φθορά της εμφανίζεται σε παλαιού τύπου ή φτηνά συστήματα start stop.
    Το μείζον θέμα είναι η αθροιστική φθορά που προξενειται στα τριβομενα μέρη του κινητήρα λόγω έλλειψης πίεσης λαδιού. Κάθε φορά που ο κινητήρας σταματά η πίεση πέφτει στο μηδέν άρα κατά την διαδικασία της επανεκκίνησης προξενειται φθορά στον κινητήρα λόγω του ότι το σύστημα λίπανσης χρειάζεται μερικά δευτερόλεπτα για να αναλάβει.
    Αυτό το μυστικό το κρύβουν καλά οι εταιρείες.

  14. avatar THUNDERSTRUCK

    Όσοι γράφετε αρνητικά σχόλια για το start - stop έχετε τέτοιο αυτοκίνητο και αλλάζετε πράγματι μπαταρία κάθε 1 1/2 χρόνο όπως λέει ο φίλος παρακάτω και έχετε προβλήματα με μίζα κλπ ή βασίζεστε σε ιστορίες για αγρίους που κάπου, κάποτε ακούσατε? γιατί εγώ δεν έχω αλλάξει μπαταρία εδώ και πέντε χρόνια με start stop και κίνηση καθημερινά αποκλειστικά σε μποτιλιαρίσματα.

    1. avatar Η μπαταρία

      Με την χρήση start-stop άλλαξα μπαταρία στα 3 χρόνια σε 65.000 χλμ. Από τότε δεν το χρησιμοποιώ για περίπου 5 χρόνια τώρα και είμαι με την ίδια μπαταρία. Τώρα κάνω λιγότερα χιλιόμετρα, έχω κάνει άλλα 60.000 και δεν ξέρω πότε θα την αλλάξω, γιατί ακόμη δεν έχω διαπιστώσει κάποιο πρόβλημα.

  15. avatar audioware

    Αμα δεν έχει φανάρια και σταματα ξεκίνα π.χ. ταξί, δεν έχει κανένα νόημα να το έχεις...,

  16. avatar Δε λέει

    Και εκτός όλων των άλλων είναι και εκνευριστικό όταν έχει μποτιλιάρισμα.

  17. avatar Καλά τώρα

    Έτσι ακριβώς είναι όπως οι μας λένε οι παρακάτω, δεν αξίζει τον κόπο , εκτός αυτών κανείς δεν σου εγγυάται.. ότι εφόσον χρεισημοποιήσεις διαφορετικού τύπου μπαταρία δεν θα προκείψει κάποιο πρόβλημα με τα ηλεκτικά - ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου

  18. avatar Δημήτρης Δ.

    Και ότι κερδίζεις το πληρώνεις σε μπαταρίες...

  19. avatar Giorgis

    Τα 120 ευρώ οικονομία που σημαίνουν 1200 αν το διακρατήσεις 10 χρόνια, τα έχεις προπληρώσει στην τιμή για να αγοράσεις το σύστημα. Το πιθανότερο είναι ότι σε μποτιλιάρισμα, με πολύ σταμάτα-ξεκίνα, δεν θα έχεις καν αυτή την οικονομία γιατί το σύστημα δεν μπορεί να λειτουργήσει επαναλαμβανόμενα ανά μικρά χρονικά διαστήματα γιατί ρίχνει τη μπαταρία. Έχεις λοιπόν ένα μικρό περιβαλλοντικό όφελος που τελικά έχει κοστίσει παραπάνω από την οικονομία που προσφέρει. Αν προσφέρει τελικά, γιατί η σκληρή χρήση της μπαταρίας και της μίζας έχουν κι αυτά ένα κόστος.

  20. avatar G.V

    Στο παραπάνω σχόλιο θα πρέπειμνα αναφερθεί και το κόστος μπαταρίας τύπου start stop η οποία αντικαθίσταται σχεδόν κάθε έναμιση χρόνο καθώς με το σύστημα start stop την ξεζουμίζει το αυτοκίνητο. Βέβαια επιμελώς έχει αποκρυφθεί αυτή η επιπλέον δαπάνη η οποία κοστίζει περίπου 250 € καθώς δεν αφορά τις συμβατικές μπαταρίες κόστους έως 100 €. Επειδή λοιπόν είναι πιο ακριβές, όλοι πάνε και αντικαθιστούν με συμβατικές με αποτέλεσμα να ξαναλλάζουν μπαταρία σε διάστημα μικρότερο του έτους. Το σύστημα start stop είναι μια μπούρδα, καθώς αφορά ένα τρόπο οι εταιρίες να περνάνε το απαραίτητο όριο εκπομπής ρύπων καθώς με τον μέσο όρο χρήσης (εν κινήση και εν στάση) χαρακτηρίζουν τα αυτοκίνητα τους ως φιλικά προς το περιβάλλον. Αυτή η μπούρδα πρέπει να σταματήσει γιατί σε δεύτερη ανάλυση μόνο κόστος προς τον καταναλωτή μεταφέρει. Στις παραπάνω πρόσθετες δαπάνες δεν έχω υπολογίσει και την τάση πολλών να πηγάινουν σε ηλεκτρολόγο για να παρακάμπτει το start stop ώστε να το απενεργοποιούν (προεραιτική επιλογή αρκετών)

    1. avatar Yan

      Αυτοκίνητο 4ετίας με 90.000Km πριν 2 μήνες ζήτησε μπαταρία. Μπήκε ΕΠΩΝΥΜΗ, ίδια με την εργοστασιακή (και χαρακτηριστικά και μάρκα) στα 125€. Αγόρασαν και την παλιά μου και μου ήρθε 112€. Ίδιας μάρκας, μικρότερη σε παλιότερο αυτοκίνητο που είχα (χωρίς start stop βέβαια) είχε 85€.
      Επομένως το \"πολύ ακριβότερη\" είναι +30€...
      Για τα άλλα (μίζες και λοιπές φθορές) με κάλυψαν προηγούμενοι.
      Πάντως κάπου είχα διαβάσει, ότι τα ζόρια, δεν τα τραβάει η μίζα (η οποία έχει βελτιωθεί για να αντέχει 10 φορές περισσότερες χρήσεις από τις απλές), αλλά ο εκκεντροφόρος. Τώρα αναπτύσσουν ειδικά λάδια (με σωματίδια σκουριάς) για να παραμένουν στον άξονα (ελπίζω να τα λέω καλά αφου είμαι άσχετος σε μηχανολoγικά), επειδή φεύγουν και φθείρονται περισσότερο τα μέταλλα στη μηχανή.

    2. avatar ?/?

      Εχω αυτοκίνητο με start-stop εδώ και τέσσερα χρόνια.Το πήρα καινούργιο.Κινούμαι καθημερινά στην πόλη και δεν το απενεργοποιώ ποτέ αν και υπάρχει διακόπτης παράκαμψης.\'Εχω κάνει 60.000 χλμ.και μπαταρία δεν έχω αλλάξει ακόμη, ούτε και κάποιο πρόβλημα με τη μίζα έχω. Μάλιστα το αυτοκίνητο ήταν ακινητοποιημένο λόγω κορονοϊού για ενάμισυ μήνα και πήρε εμπρός χωρίς πρόβλημα. Τώρα, το οτι πρέπει να αλλάζεις μπαταρία κάθε ενάμισυ χρόνο μου ακούγεται υπερβολικό.Επίσης δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις συμβατική μπαταρία όταν την αλλάξεις. Εϊναι επικίνδυνο και ανεπίτρεπτο και μπορεί να προκαλέσει σοβαρές βλάβες στα ηλεκτρικά. Άσε που μπορεί και να χάσεις την εγγύηση (αν είσαι ακόμη μέσα). Επιπρόσθετα ο σχεδιασμός στις μίζες που χρησιμοποιούνται σε αυτά τα αυτοκίνητα είναι διαφορετικός και με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής ώστε να εκκινούν πολλές χιλιάδες φορές περισσότερες από τις συμβατικές χωρίς πρόβλημα.

    3. avatar Σκοντακιας

      Έχεις αυτοκίνητο με τέτοιο σύστημα; Εγώ έχω 3 χρόνια και η μπαταρία είναι μια χαρά.

      1. avatar bbb

        Και εγω εχω. Απενερφοποιω το start stop και η μπαταρια κρατα 10 χρόνια και συνεχίζει !!!

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει