Ο Μαξ Φερστάπεν κλήθηκε σε απολογία από τους αγωνοδίκες του Γκραν Πρι Μεξικού, επειδή πέτυχε στο τελευταίο τμήμα της πίστας ταχύτερο χρόνο κατά ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου από τον προηγούμενό του, αν και κυμάτιζαν κίτρινες σημαίες λόγω του ατυχήματος του Βάλτερι Μπότας στην τελευταία στροφή. Ο οδηγός της Red Bull δήλωσε κατά τη συνέντευξη Τύπου μετά τις κατατακτήριες δοκιμές, όπου σημείωσε τον καλύτερο χρόνο, ότι «μου ήταν αντιληπτό, ότι ο Βάλτερι είχε ένα ατύχημα». Στο δε ερώτημα, αν έκοψε ταχύτητα, απάντησε ο Φερστάπεν με θρασύτητα και μία δόση ειρωνείας: «Δεν φάνηκε κάτι τέτοιο, έτσι; Όχι».

Όλα αυτά, ενώ οι κίτρινες σημαίες υποχρεώνουν τους οδηγούς να μειώνουν την ταχύτητά τους και να αποφεύγουν τις προσπεράσεις, γι αυτό και οι παραβάτες τιμωρούνται. Εξάλλου κατά τη μετάδοση των δοκιμών φάνηκε ξεκάθαρα, ότι ο Φέτελ που βρισκόταν μπροστά από τον Φερστάπεν, διέκοψε την προσπάθειά του μόλις τις είδες να ανεμίζουν δίπλα στην πίστα.

Η FIA δεν εξέτασε αρχικά το περιστατικό και χρειάστηκε να περάσουν δύο ώρες, πριν αλλάξει άποψη και προχωρήσει στη διερεύνησή του. Όπως λέγεται μάλιστα, σε αυτό έπαιξαν καθοριστικό ρόλο οι δηλώσεις του ίδιου του Φερστάπεν στη συνέντευξη Τύπου. Ο Ολλανδός ανέφερε επίσης, ότι «νομίζω, ότι γνωρίζουμε, τι κάνουμε. Αλλιώς δεν θα οδηγούσαμε αυτοκίνητα της Formula 1. Είναι κατατακτήριες δοκιμές, οπότε προσπαθείς όσο μπορείς».

Ο ίδιος υποστήριξε, ότι δεν φοβάται την επιβολή κάποιας ποινής, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Αν θέλουν να ακυρώσουν τον γύρο, ας το κάνουν». Ο Ολλανδός πιστεύει, ότι μιλά εκ του ασφαλούς, επειδή και ο πρώτος γρήγορος γύρος του θα του εξασφάλιζε βάσει του χρόνου την pole position. Ωστόσο, δεν αποκλείεται να του επιβληθεί ποινή θέσεων και βαθμοί στο point system, καθώς οι δηλώσεις του φαίνεται, ότι έχουν εκνευρίσει τους ανθρώπους της FIA.

Για τους αντιπάλους του τα πράγματα είναι απολύτως σαφή. «Για όλους είναι ξεκάθαρο. Όταν υπάρχει κίτρινη σημαία, πρέπει να χαμηλώσεις ταχύτητα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Λεκλέρ, που θα είναι αυτός που θα ξεκινήσει από την pole position, αν τιμωρηθεί ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull με μετάθεση θέσεων προς τα πίσω.