Στην πόλη ή την ύπαιθρο είναι πιο επικίνδυνη η οδήγηση;

Οι θανάσιμοι κίνδυνοι των αστικών και των επαρχιακών δρόμων


AUTO
18:22
09/11/2019
Στην πόλη ή την ύπαιθρο είναι πιο επικίνδυνη η οδήγηση;
11
loading

Την ώρα που η οδήγηση σε συνθήκες πόλης έχει μετατραπεί σε καθημερινή οδύσσεια για τους περισσότερους, υπάρχει και ένα καλό εδώ.

Πως οι αστικοί δρόμοι είναι τουλάχιστον ασφαλέστεροι. Όπως μας λέει η Υπηρεσία Αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ, οι επαρχιακοί δρόμοι έχουν δείκτη θνησιμότητας κατά 2,5 φορές πάνω από κάθε άλλο τύπο δρόμου.

Και οι λόγοι εδώ ποικίλουν, περιλαμβάνοντας πιο επικίνδυνες διαδρομές, χειρότερη σήμανση, έλλειψη προστατευτικών και επαρκούς φωτισμού, μεγαλύτερες αποστάσεις από κέντρα υγείας, ζώα στον δρόμο, αλλά και υψηλότερο ποσοστό οδηγών υπό την επήρεια μέθης ή χωρίς ζώνη.

Τα στατιστικά της National Highway Traffic Safety Administration δεν αφήνουν περιθώριο αμφιβολίας. Πόσο μάλλον που μας λέει ότι οι οδηγοί της πόλης διανύουν τουλάχιστον διπλάσια χιλιόμετρα από τους οδηγούς της επαρχίας, κι όμως έχουν λιγότερο από τα μισά θανάσιμα τροχαία.

Κάτι που μοιάζει να αντίκειται στη διαισθητική εμπειρία, κι όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Τα πράγματα αλλάζουν όμως όταν μιλάμε για θανάσιμα ατυχήματα σε ποδηλάτες και πεζούς, καθώς εκεί η πόλη μετατρέπεται στον Νο 1 κίνδυνο.

Τα δεδομένα του υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ ανέλυσαν τα σχετικά στατιστικά από το 1977 ως και το 2016, δείχνοντας πάντως μια συνολική τάση μείωσης των τροχαίων δυστυχημάτων (56% στις αγροτικές και 63% στις αστικές περιοχές)…

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

11
σχόλια
  1. avatar Giorgis

    Στους λόγους για υψηλότερο ποσοστό θανατηφόρων στο επαρχιακό δίκτυο ξεχάσατε τον πιο σημαντικό. Τις υψηλότερες ταχύτητες. Προφανώς σε ατυχήματα τα αστικά κέντρα είναι πολύ πιο πάνω, απλώς δεν είναι τόσο συχνά θανατηφόρα λόγω των χαμηλότερων ταχυτήτων.

    1. avatar Ζικο

      Δηλαδη προτεινεις να οδηγουμε στο επαρχιακο και εθνικο οδικο δικτυο με ταχυτητες πολης για να μην γινονται ατυχηματα? Αυτο εννοεις???

      1. avatar Giorgis

        Δεν πρότεινα κάτι. Εννοώ ότι τα δυστυχήματα είναι ανάλογα της ταχύτητας ενώ τα ατυχήματα ανάλογα της πυκνότητας κυκλοφορίας. Πάντως στο ελληνικό επαρχιακό δίκτυο το γενικό όριο είναι τα 90 που είναι πολύ υψηλό. Ειδικά όταν το συγκρίνεις με κάτι πινακίδες των 70 στις εθνικές δεν δικαιολογείται.

        1. avatar Ζικο

          Το ξερω Giorgis, ψιλοαστειευομαι... Στην πραγματικοτητα ποτε δεν εφταιγε και ποτε δεν φταιει η ταχητητα. Η ποιοτητα των οδηγων φταιει που ειναι ανικανοι να εχουν σωστη κριση και αντιληψη την καθε στιγμη. παρε ενα παραδειγμα: Σε ενα δρομο με οριο 130 ενα Subaru impreza STI me 350 αλογα με πανακριβες αναρτησεις DFV της Ohlins και εξαπιστονες δαγκανες της Brebo, πηγαινει 180. Μια Ferrari με οτι αυτη κουβαλαει πηγαινει με 230 και ενα smart πηγαινει με 130 εντος οριων. Πιστευεις εστω και ελαχιστα οτι αν συνβει κατι, οτι το πιο ασφαλες την συγκεκριμενη στιγμη ειναι το smart επεδη πηγαινει μεσα στα ορια??? Ειναι τουλαχιστον ανοητο απλα και μονο να το σκεφτη καποιος. ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΤΑΧΗΤΗΤΑ, Η ΑΙΤΙΑ! Παντα εξαρταται απο τον οδηγο, το οχημα που εχει, και την γνωση που εχει ο οδηγος σχετικα με τις ικανοτητες και την κατασταση του οχηματος την δεδομενη στιγμη. Ολα τα αλλα ειναι σχετικα και επαφιονται βεβαια στην "σωστη" κριση του οδηγου!!!

          1. avatar Giorgis

            Επειδή αυτός που βάζει το όριο μπορεί να γνωρίζει μόνο την ποιότητα του δρόμου και όχι την ποιότητα του κάθε οδηγού και κάθε αυτοκινήτου, βάζει ένα όριο που εκ των πραγμάτων είναι κοινό για όλους. Που πρέπει να είναι ασφαλές ακόμη και για παππού που οδηγεί παλιό αγροτικό, χωρίς φορτίο, νύχτα, με ομίχλη, σε λασπωμένη άσφαλτο, με μέτρια λάστιχα που είναι προς το τέλος της ζωής τους. Δυστυχώς δεν μπορεί να βάλει άλλη πινακίδα για κάθε αυτοκίνητο και για κάθε διαφορετική συνθήκη οδήγησης. Πάντως και το πιο ασφαλές όχημα με τον καλύτερο οδηγό δεν μπορεί να κάνει και πολλά πράγματα στην περίπτωση που άλλος οδηγός του πεταχτεί ξαφνικά από stop ή κόκκινο και δεν υπάρχει καθόλου απόσταση για αντίδραση. Η ταχύτητα θα είναι ο αποφασιστικός παράγοντας για το αν θα υπάρχει ή όχι θάνατος. Είναι διαφορετικό να συμβεί το τρακάρισμα με 50 και διαφορετικό με 100 (4πλάσια κινητική ενέργεια και 9πλάσια με 150). Ίσως η τεχνολογία βοηθήσει να υπάρξει εξατομίκευση των ορίων στο μέλλον, αν και η επιδίωξη φαίνεται να είναι η αυτόνομη οδήγηση οπότε δεν το βλέπω. Επομένως κάποια στιγμή στο μέλλον η οδήγηση από ανθρώπους θα θεωρείται σπορ και θα γίνεται μόνο σε πίστα.

          2. avatar Ζικο

            Συμφωνω με ολους. Διαφωνω με την λογικη των οριων χωρις να λεω οτι αυτα δεν εχουν καποιο σκοπο. Αυτο που ηθελα να τονισω στο παραδειγμα μου ειναι οτι απο τα τρια οχηματα το μικρο και νομιμο θα ηταν αυτο πουθα παθαινε την χειροτερη πανωλεθρια γιατι απλα ξεπερασε ολες τις προδιαγραφες ασφαλειας του. Βεβαια οι [...] οι μπατσοι οταν με σταματησαν πριν λιγα χρονια με το Subaru στην ευθεια του Αιγιου (ενα απο τα τρια μοναδικα σημεια της πατρων κορινθου που ειχε ευθεια με διπλη λουριδα + ΛΕΑ και με διαζωμα στη μεση να πηγαινω με 154!!! κατεβαινα απο Καστορια, ειχα τον σκυλο αρρωστο στο αμαξι και σε εκεινο το σημειο ηταν απολυτα ασφαλη η ταχυτητα αυτη. Οι μπατσοι ειχαν βγει για μεροκαματο σταματημενοι στην ακρη του δρομου κατω απο ενα δενδρο και εγραφαν για να περασει η ωρα. Κραταγαν το ρανταρ στο χερι και οχι σε τριποδο και δεν το ηξερα τοτε οτι απαγορευεται να παρω μια φωτο [...]!!! Λοιπον οταν αυτοι οι αγραματοι γιδοβοσκοι γινονται μπατσοι για να μας σωσουν, εεε τοτε εχω θεμα!!!

          3. avatar Iceman

            Κ συμφωνω η κ διαφωνώ.
            ΗΠΑ κ Καναδας με 400.000.000 πληθυσμό πάντως έχουν όριο τα 100 χιλιόμετρα κ σου αφήνουν περιθώριο τα 120 σε δρόμους αεροδρόμια.Κ με αυτοκίνητα που κάνουν τα Subaru να φαίνονται λίγα.
            Δεν μπορει ρε φιλε.Κατι παραπάνω ξέρουν.

          4. avatar Ζικο

            Φιλε μου επειδη εχω φαει αρκετο χρονο σε αυτες τις χωρες η διαπιστωση ειναι οτι οι οδηγοι εκει εκτος απο λιγους δεν ειναι σε θεση να ανταποκριθουν ουτε σε μετριας δυσκολιας καταστασεις. Ποσο μαλλον σε απαιτητικες. Δεν ξερω γιατι συμβαινει ατο αλλα εχουν προβλημα αντιληψης αντανακλαστικων και σωστης αντιδρασης οι περισσοτεροι. Να σου πω ενα χαζο παραδειγμα. Πριν χρονια δουλευα σε ενα ro-ro απο το Lake Charles. Ο καταπελτης ειχε κορυφη.Εμπαινε ενα χαμηλο (σπορ) αυτοκιηο μεσα και ενω τον καθοδηγουσαμε να μπει με ασφαλεια βρηκε στην κοιλια. Τα παραταει ολα, βγαινει εξω τρομοκρατημενος, χωρις χειροφρενο, με την μηχανη αναμενη και αρχιζει να ουρλιαζει. και μιλαμε για αυτοκινητο σπορ που εωρητικα θελει περισσοτερεςγνωσεις για να το εχεις. Τελικα το βαλαμε εμεις μεσα το αυτοκινητο. και δεν ειναι το μονο παραδειγμα...

          5. avatar Ζικο

            Η βιαστικη πληκτρολογηση και η αναισθησια του πληκτρολογιου τα κανει μανταρα! Δεν το κανω επιτηδες!!!

          6. avatar Iceman

            Έχεις καταλάβει ότι εδώ τις ικανότητες δήθεν βατανεν τις αποκτάς εμπειρικα κ υποχρεωτικά για να επιζήσεις στην ασφαλτο;;
            Εσύ στην Ελλάδα σε πιο μαθημα οδήγησης ακριβως εμαθες να αντιδράς σε δύσκολες καταστασεις;;;
            Το καλοκαίρι που ήμουν Καναδά έδειξα βιντεο σε τύπο που ντριφταρει κ κανει κ αγωνες drag γνωστο τυπο στην Γλυφαδα να πηγαίνει με το GTR 230km στην παραλιακή κ ίδρωσε.
            Οι τύποι λοιπόν χαλαρα.Τηρουν απαρέγκλιτα τον ΚΟΚ.
            Με αποτέλεσμα...δεν θα αποκτήσουν τα ένστικτα κ τις ικανότητες τις δικές μας ούτε σε 10 ζωες

          7. avatar Ζικο

            Πολυ σωστα. Και ειδικα στα τελη της δεκαετιας του 70 και ολη την δεκαετια του 80 που ημουν νεος και ξεκιναγα, το καναμε για ευχαριστηση, για διασκεδαση (οχι οπως σημερα που για ευχαριστηση κλεινονται στο σπιτι και παιζουν video games νυχτα μερα), οχι για επιβιωση. Σημερα πια, βγαινει χωρις προσπαθεια, μηχανικα, αυτοματα και χωρις σκεψη. Καποιοι ρωτανε ειρωνικα και απαξιωτικα πολλες φορες: δηλαδη το παιζης αριστος οδηγος??? Στην πραγματικοτητα και αντικειμενικα κανεις μας δεν ειναι αριστος. Σε συγκριση ομως με οτι κυκλοφορει στους δρομους σημερα.... εεε, μαλλον ειμαστε αριστοι...

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει