Μια ακόμη τεχνολογική καινοτομία με το όνομα «Volvo Dynamic Steering» παρουσίασε η Volvo Trucks για τη νέα γενιά του FH που αναμένεται να λανσαριστεί σύντομα και στην Ελλάδα.

Το νέο αυτό σύστημα διεύθυνσης είναι ουσιαστικά ο συνδυασμός ενός υδραυλικού τιμονιού με έναν –ηλεκτρονικά ελεγχόμενο- ηλεκτροκινητήρα ο οποίος εδράζεται στον μηχανισμό του συστήματος διεύθυνσης. Με τον τρόπο αυτό, ο οδηγός βιώνει ένα εξαιρετικό επίπεδο άνεσης κατά τον χειρισμό του οχήματος και το έργο του απλουστεύεται ακόμη περισσότερο.

Ηλεκτρονικά μεταβαλλόμενη… αίσθηση

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του προέδρου της Volvo Trucks, κ. Claes Nilsson, με το Volvo Dynamic Steering η κατευθυντικότητα του οχήματος όταν αυτό κινείται με υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο είναι ασυναγώνιστη ενώ, στις χαμηλές ταχύτητες, ακόμα και ένα ιδιαίτερα βαρυφορτωμένο όχημα στρίβει τόσο εύκολα που ουσιαστικό ο οδηγός μπορεί να ελέγξει το τιμόνι με ένα μόνο δάχτυλο.

Η σημαντικότερη καινοτομία που εισαγάγει το Volvo Dynamic Steering είναι ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ηλεκτροκινητήρας που είναι συνδεδεμένος με τον άξονα του τιμονιού.

Ο συγκεκριμένος ηλεκτροκινητήρας έχει μέγιστη ροπή της τάξης των 25 Nm και συνεργάζεται με το υδραυλικό τιμόνι του οχήματος. Ωστόσο, χάρη στην ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου, η λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα ρυθμίζεται χιλιάδες φορές ανά δευτερόλεπτο.

Στόχος της λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα του Volvo Dynamic Steering είναι να προσφέρει την τέλεια αίσθηση στο τιμόνι για τον οδηγό, ανά πάσα στιγμή. Για παράδειγμα, κατά την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο, οι αισθητήρες του συστήματος αντιλαμβάνονται πως ο οδηγός επιθυμεί να κινηθεί σε ευθεία και φροντίζουν να μειώσουν στο ελάχιστο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος που γίνονται αισθητές μέσω του συστήματος διεύθυνσης.

Ωστόσο, στις χαμηλές ταχύτητες, η υποβοήθηση από τον ηλεκτροκινητήρα κάνει τον έλεγχο του οχήματος μια εξαιρετικά εύκολη υπόθεση. Ακόμα και τα βαριά φορτωμένα φορτηγά που επιβάλλεται να στρίψουν σε ιδιαίτερα ανώμαλο οδόστρωμα, απαιτούν ελάχιστη προσπάθεια από τον οδηγό.

Συμβάλλοντας στην μείωση της καταπόνησης του οδηγού

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της σουηδικής υπηρεσίας περιβάλλοντος εργασίας, οι συνηθέστεροι τραυματισμοί που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί αφορούν σε προβλήματα στην πλάτη, τον αυχένα, τον λαιμό, τους ώμους και τους βραχίονες.

Με το νέο Volvo Dynamic Steering, η Volvo Trucks προσδοκά να μειώσει σημαντικά τα εν λόγω προβλήματα συμβάλλοντας στην βελτίωση των συνθηκών εργασίας των επαγγελματικών οδηγών φορτηγών.

Πηγή: Autotritipro.gr