O Casey Stoner κέρδισε το αμερικάνικο GP στη Laguna Seca για δεύτερη συνεχόμενη φορά. Πέρασε το Jorge Lorenzo στην ίδια ακριβώς στροφή με πέρυσι, σε έναν αγώνα για σεμινάριο στρατηγικής.

Η νίκη του Stoner ανακόπτει λίγο τη φόρα του Jorge, ωστόσο η 2η θέση του Ισπανού της Yamaha σημαίνει ότι έχασε μόλις 5 βαθμούς από τη διαφορά τους που τώρα βρίσκεται στους 32. Επιπλέον, η 3η θέση του Pedrosa σημαίνει ότι ο Jorge αύξησε την πρωτοπορία του και πάει για διακοπές με βαθμολογική άνεση.

Ο πρώτος αναβάτης της Yamaha ξεκίνησε εξαιρετικά από την 4η συνεχόμενη pole του στην Laguna Seca, μένοντας μπροστά από το Dani Pedrosa και στρίβοντας πρώτος στη φουρκέτα Andretti.

Την ίδια στιγμή ο Stoner έβλεπε τον Spies να του την χώνεται, αλλά αντέδρασε αμέσως και ξαναπέρασε μπροστά. Κατά το συνήθειο η μία Yamaha και τα δύο Repsol Hondas άρχισαν να απομακρύνονται.

Έχοντας κυριαρχήσει στα δοκιμαστικά οι τρεις τους, άρχισαν να χτίζουν γρήγορα διαφορά από τον Spies. Ο Αμερικανός έπεσε πάλι στα δόντια των δύο «ανθρωποφάγων» της Monster Tech3 που όλη τη χρονιά κυνηγούν τη θέση του – που θα πάρει τελικά μάλλον ο Rossi!

Ο Lorenzo προσπάθησε να βάλει το κεφάλι κάτω και να ξεφύγει χρησιμοποιώντας τον απίστευτα σταθερό «αγωνιστικό βηματισμό» που έδειξε και στα δοκιμαστικά.

Για λίγο ο Pedrosa οδήγησε την καταδίωξή από τα δύο Honda, όμως στον 3ο μόλις γύρο υπέκυψε στην ταχύτητα του Αυστραλού που ρίχτηκε στο κατόπι του Jorge.

Η συνέχεια ήταν μια μάχη τακτικής ανάμεσα στον 1ο κα τον 3ο της βαθμολογίας. Ο Pedrosa έμεινε κοντά, μάλιστα στον 5ο γύρο έκανε ρεκόρ αγώνα και η ταχύτητά των τριών ήταν τέτοια που στον 9ο γύρο ο Spies που ήταν 4ος είχε μείνει πίσω 5,5 δευτερόλεπτα!

Στο warm-up το πρωί υπήρχε ψύχρα, το μεσημέρι όμως η θερμοκρασία ανέβηκε στους 23 βαθμούς (άσφαλτο), πείθοντας τους δύο Ισπανούς να χρησιμοποιήσουν τη σκληρή γόμα πίσω. Ο Stoner όμως που πάλεψε σε όλα τα δοκιμαστικά να τα βρει με το σκληρό λάστιχο χωρίς επιτυχία, προτίμησε την πιο μαλακή γόμα.

Ρισκάρισε ο Αυστραλός, ποντάροντας ότι θα μπορούσε να ρυθμίσει τη φθορά τους με την ιδιαίτερη ικανότητά του να ελέγχει το γκάζι. Και θα χρησιμοποιούσε την εξτρά πρόσφυση για να περάσει την κρίσιμη στιγμή.

Στο πρώτο μισό του αγώνα ο Stoner κυνηγούσε το Lorenzo που οδηγούσε ρυθμικά, αλάνθαστα και πάρα πολύ γρήγορα, εκτός από ένα πολύ μικρό «τσικ» στο 18ο γύρο στην κορυφή της Corkscrew, όταν πετάχτηκε από τη σέλα, σε μια υποψία ενός highside που ποτέ δεν συνέβη, χάρη στην απίστευτη διαίσθηση του Jorge. Το συμβάν όμως έδειξε στο Stoner πόσο πιεζόταν ο Ισπανός και επίσης πού βρισκόταν το όριο των ελαστικών του.

Εκεί, στα μισά του αγώνα ο Αυστραλός ανέκοψε λίγο, αφήνοντας τα λάστιχά του να πάρουν μιαν ανάσα, και δίνοντας χρόνο στον εαυτό του να σκεφτεί την τακτική του.

Έπειτα από ένα γύρο, έχοντας μάθει αυτά που ήθελε, ο Casey βρέθηκε στον πίσω τροχό του Lorenzo, με σαφή τη διάθεση να το «δαγκώσει». Αμέσως φάνηκε ότι «τον είχε», αφού μάζεψε πανεύκολα τη διαφορά των 7/10 που είχαν. Τελικά στην αρχή του 22ου γύρου στην Κ1, στην ίδια στροφή με πέρσι, επιτέθηκε από την εσωτερική και πέρασε το Jorge λες και είχε μια παραπανίσια σχέση στο κιβώτιο.

O Αυστραλός σηκώνοντας τη Honda νωρίς, βρήκε τέτοια έξοδο που πέρασε τη M1 σαν σταματημένη, ενώ ο Lorenzo έχασε φόρα καθώς η Yamaha του σουζάρισε. Παρόλα αυτά η φετινή προσπέραση ήταν απλούστερη από την περσινή που είχε γίνει από την εξωτερική και ήταν τελείως απρόσμενη.

Η μόνη δυσκολία του Stoner ήταν να φρενάρει πριν τη φουρκέτα Andretti, κάτι που μόλις και κατάφερε, μένοντας μπροστά και μέσα στην πίστα. Είναι η 3η νίκη του στην πίστα της Καλιφόρνια, και ο πλέον επιτυχημένος αναβάτης εκεί.

Μόλις πέρασε ο πρωταθλητής άνοιξε ρυθμό, στον οποίο ο Lorenzo ανταποκρίθηκε για λίγους γύρους, όταν όμως αντιλήφθηκε ότι η προσπάθειά του ήταν ενέλπιδη, συμβιβάστηκε με την άνετη 2η θέση, 3,4 δευτ. πιο πίσω.

Το ίδιο σκέφτηκε και ο Pedrosa που δεν κατάφερε να κάνει τη σκληρή γόμα να δουλέψει, είχε μια δύσκολη στιγμή και αποφάσισε να μη ρισκάρει την 3η θέση, 7,6 δευτ. πίσω από τον Αυστραλό.

Η φοβερή φετινή γκίνια του Spies συνεχίστηκε. Έχοντας περάσει το πρώτο μισό του αγώνα αμυνόμενος στις επιθέσεις των Dovizioso και Crutchlow, ο Τεξανός άρχισε να φτιάχνει μια μικρή διαφορά και έδειχνε να ελέγχει την κατάσταση.

Στον 22ο γύρο, ενώ ο Stoner πέρναγε το Lorenzo, στην κορυφή της Corkscrew έσπασε το ψαλίδι της M1 και βρέθηκε να σέρνεται πιασμένος πάνω στη μοτοσυκλέτα, ενώ έχει ήδη μια (πιθανώς) σπασμένη φτέρνα από την πτώση του Σαββάτου. Είναι η δεύτερη μηχανική καταστροφή για το Spies φέτος μετά το Κατάρ και το σπασμένο υποπλαίσιο. Δείτε στο βίντεο την πτώση του :

Η πτώση του Spies ανέβασε τον Andrea Dovizioso πού αλλού; Στην τέταρτη θέση και πάλι, με τον Cal Crutchlow πίσω του να λυσσάει αλλά και πάλι να μην μπορεί να περάσει. Οι δύο τους αποτελούν το πιο απολαυστικό ζευγάρι της φετινής σεζόν, και έχουν προσφέρει τα μάλα στην τηλεοπτική προβολή της ομάδας του Poncharal και βέβαια της Monster. Η διαφορά τους στην καρό σημαία ήταν 2/10 του δευτερολέπτου.

Με την 4η και 5η θέση καπαρωμένες, ήρθε η σειρά του Nicky Hayden που είτε δουλεύει το Ducati είτε όχι, βάζει το κεφάλι κάτω και φέρνει αποτέλεσμα. Ο Nicky έκανε και τη μικρή προσωπική του νίκη, καταφέρνοντας να πιάσει και να περάσει τη Honda του Stefan Bradl μετά το μέσο του αγώνα.

Ο γερμανός rookie τερμάτισε 7ος, πολύ καλό αποτέλεσμα για κάποιον που δεν έχει ξανα οδηγήσει στην ιδιότροπη πίστα της Laguna Seca. Το Σάββατο ο Crutchlow περιέγραψε εύστοχα ότι η πίστα είναι σαν «κάποιος να έριξε άσφαλτο πάνω σε μια πίστα μοτοκρός».

Ο Alvaro Bautista πέρασε τη γραμμή 8ος, κληρονομώντας τη θέση, όταν 3 γύρους πριν το τέλος ο Rossi τσακίστηκε στην κορυφή της Corkscrew, από μπλοκάρισμα του μπροστινού. Ο Bautista κατάφερε για πρώτη φορά, στην 3η του προσπάθεια, να τερματίσει στη Laguna!

Η πτώση του Rossi έσπρωξε και τον Aleix Espargaro πάνω από το φράγμα της 10ης θέσης, στην 9η θέση και πρώτη των CRT. Πίσω του ο «χαμένος γιος» Karel Abraham που ακόμα αναρρώνει από επεμβάσεις στα κατεστραμμένα του δάχτυλα.

Έναν γύρο πίσω τερμάτισαν οι υπόλοιποι αναβάτες: Randy de Puniet (Aspar), Yonny Hernandez (Avintia), Colin Edwards (Forward) και Ivan Silva (Avintia).

Ακολουθεί ανάπαυλα 3 εβδομάδων. Ο Casey Stoner είναι πανευτυχής που ανακτά πάλι κάποια φόρα και ανέκοψε το σερί του Jorge Lorenzo έστω και λίγο, έστω και χωρίς μεγάλο βαθμολογικό κέρδος. Ευτυχής είναι και ο Ισπανός αφού αύξησε τη διαφορά του από τον 3ο Pedrosa και έχασε μόλις 5 βαθμούς από τον επικίνδυνο Stoner.

Για το Rossi τα ψέμματα τέλειωσαν. Η μοτοσυκλέτα δεν τον βολεύει ακόμα, ενώ έχει πλέον ρητή προθεσμία μίας εβδομάδας για να απαντήσει στην Ducati, αν δέχεται τα 17 εκατομμύρια και τις ιδιαιτερότητες της Ducati Corse ή θα προτιμήσει τα 3 εκατομμύρια της Yamaha και την πιο ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα των αγώνων σήμερα.

Δεν τερμάτισαν: ο Michele Pirro έπεσε στη φουρκέτα Andretti πριν συμπληρωθεί ο ο πρώτος γύρος. Ο Toni Elias της Pramac επίσης λίγο αργότερα. Ο Mattia Pasini (Speed Master) και ο Danilo Petrucci (Ioda) εγκατέλειψαν, ενώ από πτώση εγκατέλειψε και ο James Ellison (PBM), προς το τέλος του αγώνα, κάνοντας παρέα στους Spies και Rossi.

Ο αμερικανός έκτακτος αναβάτης Steve Rapp (Kawasaki CRT Attack Performance) δεν πήρε εκκίνηση καθώς δεν έπιασε το όριο του 107% ούτε το πρωί στο warm-up. Θα ξαναδοκιμάσει την τύχη του στην Ινδιανάπολη στις 19 Αυγούστου.

Από τους 10 φετινούς γύρους ως τώρα, ο Lorenzo έχει κερδίσει τους 5, ο Stoner τους 4 και ο Pederosa τον έναν.

Αποτελέσματα

01. Casey Stoner – Repsol Honda Team – Honda RC213V – 32 laps in 43’45,961
02. Jorge Lorenzo – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – + 3,429
03. Dani Pedrosa – Repsol Honda Team – Honda RC213V – + 7,633
04. Anddrea Dovizioso – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 18,602
05. Cal Crutchlow – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 18,779
06. Nicky Hayden – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP12 – + 26,902
07. Stefan Bradl – LCR Honda MotoGP – Honda RC213V – + 28,393
08. Alvaro Bautista – San Carlo Honda Gresini – Honda RC213V – + 50,246
09. Aleix Espargaro – Power Electronics Aspar – ART GP12 – 1’18,993
10. Karel Abraham – Cardion AB Motoracing – Ducati Desmosedici GP12 – 1’22,076
11. Randy De Puniet – Power Electronics Aspar – ART GP12 -1 γύρος
12. Yonny Hernandez – Avintia Blusens – BQR MotoGP -1 γύρος
13. Colin Edwards – NGM Mobile Forward Racing – Suter BMW -1 γύρος
14. Ivan Silva – Avintia Blusens – BQR MotoGP -1 γύρος