Κομψότερο, ακριβέστερο, με ακόμη καλύτερες επιδόσεις, το νέο Opel Insignia GSi είναι ένα «όργανο ακριβείας» που απευθύνεται σε όσους αναζητούν κάτι ξεχωριστό. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που προσφέρει οδηγική απόλαυση σε όλα τα είδη δρόμων.

Το πλαίσιο με την ιδιαίτερη ρύθμιση, τα ελαστικά υψηλών επιδόσεων Michelin σε ζάντες 20 ιντσών, το νέο σύστημα τετρακίνησης με έλεγχο κατανομής ροπής (torque vectoring) και το νέο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο (με shift-paddles), συνθέτουν ένα οδηγοκεντρικό μοντέλο που έχει σαν πρωτεύοντα στόχο την οδηγική απόλαυση.

oapreleadoao2

Τυπικό χαρακτηριστικό της τρέχουσας γενιάς Insignia είναι ο συνδυασμός μίας ελαφριάς κατασκευής, με χαμηλό κέντρο βάρους με τον 2λιτρο κινητήρα turbo. Αυτό μεταφράζεται σε ιδανική ισορροπία και πολύ καλή σχέση ισχύος-βάρους.

Τα μεγάλα, χρωμιωμένα σχεδιαστικά στοιχεία εμπρός και η μίνιμαλ πίσω αεροτομή, δίνουν την εμφάνιση που αναλογεί στις σπορ διαθέσεις του GSi. Τα δερμάτινα σπορ καθίσματα ειδικά εξελιγμένα για το μοντέλο, το δερμάτινο σπορ τιμόνι και τα αλουμινένια πεντάλ, είναι επίσης στην σπορ «κατεύθυνση» και όλα τα παραπάνω κοστίζουν (για το GSi Grand Sport) ξεκινούν από 44.350 ευρώ.

Στην «Πράσινη Κόλαση»

Οι τελικές πινελιές στο Insignia GSi μπήκαν στη θρυλική πίστα του Nürburgring-Nordschleife. Οι μηχανικοί της εξέλιξαν ένα νέο πλαίσιο στο Nürburgring, το οποίο ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της F1, Jackie Stewart περιέγραψε σαν «Πράσινη Κόλαση».

Κοντύτερα ελατήρια χαμηλώνουν το GSi κατά 10 χλστ και ειδικά σπορ αμορτισέρ μειώνουν τις κινήσεις του αμαξώματος στο ελάχιστο. Τα δυνατά φρένα Brembo με 4πίστονες δαγκάνες και δίσκους διαμέτρου 345 χλστ και το άμεσης απόκρισης σύστημα διεύθυνσης προσαρμόστηκαν ανάλογα.

oapreleadoao3

Το Insignia GSi περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό του το μηχανοτρονικό πλαίσιο FlexRide. Αυτό προσαρμόζει αμορτισέρ και σύστημα  διεύθυνσης σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Η μονάδα ελέγχου μεταβάλει επίσης τη ρύθμιση του πεντάλ του γκαζιού και τα σημεία αλλαγών του 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ Standard, Tour και Sport modes. Ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα, η απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και του γκαζιού είναι ακόμα πιο άμεση. Αποκλειστικό για το GSi είναι το Competition mode, που ενεργοποιείται μέσω του μπουτόν ESP. Πιέζοντάς το δύο φορές οι έμπειροι οδηγοί μπορούν να εκμεταλλευτούν την αυξημένη ολίσθηση και την απενεργοποίηση του ελέγχου πρόσφυσης για ένα γρήγορο γύρο.

Οι σπορ δυνατότητες του μοντέλου συνδυάζονται με σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, τεχνολογικές καινοτομίες και αξεσουάρ. Το κάθισμα πιστοποιημένο από το AGR είναι εξοπλισμένο με όλα τα προηγμένα χαρακτηριστικά. Διατίθεται επίσης θερμαινόμενο, με εξαερισμό, λειτουργία μασάζ και ρυθμιζόμενα πλαϊνά μαξιλάρια. Στα χαρακτηριστικά αυτά προστίθεται η ψηλή πλάτη με ενσωματωμένο προσκέφαλο. Επιπλέον, η διαδρομή της ζώνης στο ύψος του ώμου είναι υποδειγματική, κάτι που δεν είναι δεδομένο σε αυτού του τύπου τα καθίσματα. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο premium δερμάτινους συνδυασμούς, ενώ ένα διακριτικό λογότυπο GSi κοσμεί την πλάτη.

Το μήκος, το βάθος, η έδρα και η γωνία της πλάτης των καθισμάτων, ρυθμίζονται ηλεκτρικά. Τα μαξιλάρια της οσφυϊκής υποστήριξης τεσσάρων κατευθύνσεων μαζί με τα προσαρμοζόμενα πλαϊνά μαξιλάρια ρυθμίζονται επίσης ηλεκτρικά.

oapreleadoao4

Όλες αυτές οι ρυθμίσεις μπορούν να αποθηκεύονται μέσω του μπουτόν μνήμης και μόνον η ρύθμιση του βάθους του καθίσματος πρέπει να γίνεται χειροκίνητα. Ο εξαερισμός και η θέρμανση ενσωματώνονται στη βάση και την πλάτη, ενώ ο οδηγός μπορεί να απολαμβάνει ακόμα και μασάζ.

Συγκριτικά αναφέρουμε ότι, ενώ το σπορ κάθισμα (χωρίς κάποιο από τα χαρακτηριστικά άνεσης που διατίθενται για το Gsi) ζυγίζει 28 κιλά στο Corsa OPC, το νέο κάθισμα με όλες τις λειτουργίες του, προσθέτει μόνον 26 κιλά στο Insignia GSi.

Όπως στα υπόλοιπα μοντέλα της οικογένειας, ο χώρος αποσκευών του Insignia GSi Sports Tourer προσφέρει από 560 έως 1.665 λίτρα και τα προαιρετικά, διαιρούμενα (40/20/40) αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα επιτρέπουν ευέλικτες λύσεις φόρτωσης.

oapreleadoao5

Για όσο το δυνατόν πιο εύκολη φόρτωση, η πίσω πόρτα που ελέγχεται από αισθητήρα ανοίγει και κλείνει ανέπαφα, περνώντας απλά το πόδι κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα. Οι οδηγοί του Insignia GSi έχουν επίσης στη διάθεσή τους τεχνολογίες όπως, το σύστημα φωτισμού IntelliLux LED matrix μέχρι το Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward collision alert) με ανίχνευση πεζού και φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης.

Παράδοση 34 ετών: τα μοντέλα GSi της Opel

Τέλος να θυμίσουμε ότι, το διακριτικό Gsi, εμφανίστηκε το 1984 στα Manta GSi και Kadett GSi (115 ίπποι από 1.8 λτ). Τέσσερα χρόνια αργότερα, ο 16βάλβιδος κινητήρας 2.0 DOHC του Kadett 2.0 GSi 16V απέδιδε 150 ίππους. Το πρώτο Astra έφερε επίσης αυτόν τον κινητήρα και το 1993 κυκλοφόρησε μία έκδοση 1.8 λτ 125 ίππων με το Astra GSi. Αλλά και το Corsa εμφανίστηκε ως GSi, ξεκινώντας από το Corsa A των 100 ίππων (1988). Τελευταίο μοντέλο με το λογότυπο GSi ήταν το Corsa D τον Αύγουστο του 2012.

oapreleadoao6 oapreleadoao7 oapreleadoao8 oapreleadoao9 oapreleadoao1

Νίκος Τσάδαρης