Έχοντας πια πίσω μας το τριήμερο των δεύτερων επίσημων δοκιμαστικών στην πίστα Sepang, ας ρίξουμε μια ματιά
στα χρονολόγια, προσπαθώντας να βγάλουμε κάποια πρώτα συμπεράσματα

Παραθέτουμε δύο πίνακες με τους χρόνους των αναβατών: ο πρώτος παρουσιάζει τη βελτίωση των χρόνων κατά
φθίνουσα σειρά στη διάρκεια του τριημέρου. Ο δεύτερος αντιπαραβάλει τους χρόνους της Sepang 1 με αυτούς της
Sepang 2.

Αυτό που βλέπουμε σε πρώτη ματιά λοιπόν, είναι ότι οι εργοστασιακές ομάδες σημείωσαν τη μικρότερη πρόοδο. Για
παράδειγμα ο Stoner στη διάρκεια του τριημέρου βελτίωσε τον χρόνο του κατά μόλις 1,3 δευτερόλεπτο. Ο Andera
Dovisioso αντίθετα, πέτυχε να βελτιώσει τον χρόνο του κατά 3 ολόκληρα δευτερόλεπτα. Εξίσου σχεδόν μεγάλη
βελτίωση καταγράφηκε σε όλες τις δορυφορικές ομάδες.

Η ίδια τάση παρατηρείται όταν συγκρίνουμε τους χρόνους των δύο δοκιμαστικών περιόδων στην ίδια πίστα,που χάριν ευκολίας ονομάζουμε Sepang 1 (31 Ιαν. με 2 Φεβ.) και Sepang 2 (28 Φεβ. – 1 Μαρ.). Μάλιστα όλοι οι
εργοστασιακοί αναβάτες (εκτός του Hayden που τον Ιανουάριο ήταν πρόσφατα χειρουργημένος) έκαναν χειρότερους
χρόνους τη δεύτερη περίοδο!

Αυτό απλά σημαίνει ότι οι εργοστασιακοί αναβάτες ξεκινούν με τις μοτοσυκλέτες τους πιο έτοιμες, δηλαδή σε
πολύ καλύτερο στάδιο εξέλιξης. Όλες οι εργοστασιακές ομάδες γνωρίζουν ακριβώς τι να περιμένουν στα επίσημα
δοκιμαστικά της Μαλαισίας, έχοντας συγκεντρώσει τεράστιο όγκο δεδομένων, οπότε λογικά προετοιμάζουν τις
μοτοσυκλέτες πολύ πιο σωστά.

Οι δορυφορικές ομάδες από την άλλη, αναγκάζονται συχνά να περιμένουν αρκετά μέχρι να παραλάβουν νέα
ανταλλακτικά και / ή δεδομένα τηλεμετρίας από τα εργοστάσια. Έτσι τα δεδομένα που οι ίδιες συλλέγουν στη
διάρκεια των δοκιμών, μεταφράζονται συνήθως σε άλματα βελτιώσεων.

Διαβάζοντας τους δύο πίνακες, βλέπουμε ότι κορυφαία βελτίωση σημείωσε ο Andrea Dovizioso που πέρσι έφυγε
πικαρισμένος από την εργοστασιακή ομάδα του HRC για να καταλήξει στη δορυφορική Tech 3 της Yamaha. Πάντως για να λέμε την αλήθεια, μεγάλο μέρος της εντυπωσιακής του εξέλιξης οφείλεται στη βελτίωση της φυσικής του κατάστασης, μετά τον χειμερινό τραυματισμό στον ώμο.

Ακόμα κι έτσι πάντως, τα 3 δευτερόλεπτα που έκοψε από τον χρόνο της πρώτης μέρας εντυπωσιάζουν..

Σημαντικές βελτιώσεις πέτυχαν οι φετινοί… «κομπάρσοι» των MotoGP, οι ομάδες CRT. Όμως η απόσταση που
χωρίζει ακόμα και τον ταχύτερο των CRT Colin Edwards από τον Stoner, είναι 3,2 δευτερόλεπτα – και δύο από
τις δορυφορικές ομάδες. Βέβαια η Sepang είναι μια πολύ γρήγορη πίστα που ευνοεί τα πανίσχυρα πρωτότυπα. Η
αλήθεια πάντως είναι πως φέτος οι μοτοσυκλέτες αυτές θα παίξουν μόνον support ρόλο. Δήλωσε χαρακτηριστικά ο
Edwards: «έτοιμοι θα είμαστε στο τέλος της σαιζόν 2012, στην Βαλένθια».

Ο ίδιος πάντως κούρεψε τον χρόνο του από την Sepang 1 κατά ένα δευτερόλεπτο. Σημαντικά συνέβαλε το νέο, τρίτο
κατά σειρά, πλαίσιο που τού έστειλε η Suter, με το οποίο κατάφεραν τελικά να περιορίσουν το chatter, τις υψίσυχνες
δηλαδή αναπηδήσεις των τροχών.

Eκτός της NGM Forward Racing (με την οποία αγωνίζεται ο Edwards) σημαντική βελτίωση παρουσίασε και η Ομάδα
Avintia BQR με αναβάτη τον Yonny Hernandez.