Ένα από τα μεγάλα στοιχήματα της Toyota για τη φετινή έκθεση της Φρανκφούρτης ήταν το ντεμπούτο της ανανεωμένης εκδοχής του δημοφιλούς οικογενειακού της μοντέλου, του Avensis. Στο περίπτερο βρέθηκαν τόσο η sedan όσο και η station wagon έκδοσή του, οι διαστάσεις των οποίων έμειναν απαράλλαχτες.

Εξωτερικές αλλαγές
Αυτό που άλλαξε σημαντικά είναι η μορφή του οικογενειακού μοντέλου της Toyota. Πιο συγκεκριμένα, το εμπρόσθιο τμήμα έγινε ταυτόχρονα πιο «μυώδες» αλλά και πιο ραφιναρισμένο, σε ένα τελικό αποτέλεσμα που μας εισάγει στη νέα σχεδιαστική εταιρική ταυτότητα. Σημαντικός παράγοντας σε αυτήν την αλλαγή είναι οι αναλογίες ανάμεσα στις πάνω και κάτω γρίλιες της νέας μάσκας, με τις τελευταίες να τονίζονται προκειμένου να ενταθεί η αίσθηση δυναμισμού. Ακόμα, τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα έγιναν πιο στενά, προκειμένου να τονιστεί η κομψότητα της μορφής του νέου Avensis, ενώ φέρουν πλέον και φώτα ημέρας.

Το κάτω μέρος του προφυλακτήρα είναι τελείως νέο και φέρει στο κέντρο του μια ευμεγέθη εισαγωγή αέρα, η οποία είναι φτιαγμένη για να τραβάει τα βλέμματα. Την εμπρόσθια εικόνα του ανανεωμένου Avensis ολοκληρώνουν οι προβολείς ομίχλης, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι στα άκρα του προφυλακτήρα. Στο πίσω μέρος, πάλι, συναντάμε έναν καινούργιο προφυλακτήρα, αλλά και αναχεδιασμένα κρύσταλλα στα φωτιστικά σώματα, κάτι που έγινε προς όφελος της φωτεινότητας.

Αισθητική πινελιά αποτελεί η λωρίδα χρωμίου πάνω από την πινακίδα κυκλοφορίας. Οι σιδερένιες ζάντες των 16 ιντσών έχουν νέας σχεδίασης τάσια, ενώ καινούργιοι –πιο σκουρόχρωμοι- είναι και οι τροχοί αλουμινίου των 17 και 18 ιντσών.

Εσωτερική διαφοροποίηση
Η αίσθηση ποιότητας στο σαλόνι του ανανεωμένου Toyota Avensis είναι σημαντικά αναβαθμισμένη. Διαθέτει νέες, καλύτερες, επενδύσεις σε καινούργια χρώματα και –το σημαντικότερο- το νέο touch-screen εξελιγμένο δορυφορικό σύστημα πλοήγησης της εταιρείας, το «Toyota Touch and Go Plus». Επιπλέον, η εμφάνιση και η αίσθηση ολόκληρου του ταμπλό έχει βελτιωθεί ποιοτικά, ενώ η κεντρική κονσόλα έχει ανασχεδιαστεί με γνώμονα την εργονομία.

Αλλαγμένοι είναι και οι κεντρικοί αεραγωγοί, οι οποίοι διαθέτουν το ίδιο μεταλλικό φινίρισμα με την κεντρική κονσόλα. Συχνά χρησιμοποιούμενα μέρη, όπως οι χειρολαβές των θυρών και οι διακόπτες, έχουν αναβαθμιστεί σε ποιότητα. Τέλος, τα εμπρόσθια καθίσματα έχουν σχεδιαστεί εκ νέου, προκειμένου να προσφέρουν καλύτερη πλευρική στήριξη και μεγαλύτερη άνεση.

Μεγαλύτερη οικονομία
Τις περισσότερες «περιποιήσεις» των ανθρώπων της Toyota δέχθηκε ο 2,0 D-4D turbodiesel κινητήρας. Πιο συγκεκριμένα, στο εν λόγω μοτέρ τοποθετήθηκε νέος υπερσυμπιεστής, ενώ τροποποιήθηκε σημαντικά ο θάλαμος καύσης και βελτιώθηκε έλεγχος καύσης. Τα παραπάνω είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση των επιπέδων εκπομπών CO2 κατά 15%, καθώς η επίδοση των 139 γρ./χλμ. του παρελθόντος, έδωσε τη θέση της στα 119 γρ./χλμ. Ένα νούμερα που βρίσκεται κάτω από το όριο των 120 γρ./χλμ., το οποίο είναι καθοριστικό φορολογικά σε περισσότερες από το 1/3 των ευρωπαϊκών χωρών.

Επιπλέον, στη γκάμα του Avensis προστίθεται και το 2,2 D-4D σύνολο πετρελαίου των 146 ίππων, το οποίο διαθέτει είτε φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων (DPF) είτε φίλτρο για τον περιορισμό του οξειδίου του αζώτου NOX (DPNR). Αλλαγές για τα δύο σύνολα βενζίνης δεν ανακοινώθηκαν, όχι ακόμα τουλάχιστον. Όλα τα μηχανικά σύνολα συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια έξι σχέσεων, ενώ το 2,2 D-4D DPNR προαιρετικά μπορεί να δεχθεί και 6άρι αυτόματο κιβώτιο. Οι κινητήρες βενζίνης, πάλι, ως έξτρα επιλογή έχουν το κιβώτιο CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων) με paddles στο τιμόνι.

Μεγαλύτερη ασφάλεια
Στο ανανεωμένο Avensis διστηρείται η φιλοσοφία της ανάρτησης (γόνατα MacPherson μπροστά και διπλά ψαλίδια πίσω), όμως οι βελτιώσεις στην πλατφόρμα, στο σασί και στους κινητήρες, προσδίδουν στο όχημα μεγαλύτερη άνεση και καλύτερο χειρισμό. Προκειμένου να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί σε θέματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, προσφέρει πλήθος τεχνολογικών καινοτομιών.

Πιο συγκεκριμένα, διατίθεται το προηγμένο σύστημα Pre-Crash Safety (PCS), το οποίο μέσω αισθητήρων προβλέπει τους ενδεχόμενους κινδύνους. Ακόμα, προσφέρεται το προσαρμοζόμενο Adaptive Cruise Control (ACC), το οποίο σε συνεργασία με το PCS, κρατάει πάντα σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και αν ο δρόμος αδειάσει, γυρίζει στην αρχική του ταχύτητα.

Μέσα από ψηφιακές κάμερες, τα συστήματα Lane Departure Warning (LDW) και Lane Keeping Assist (LKA), φροντίζουν πως το Avensis σας δε θα ξεφύγει από τη λωρίδα του. Φυσικά, σε όλα τα Avensis στάνταρ είναι τα ABS, EBD, Brake Assist (BA), Traction Control (TRC) και Vehicle Stability Control (VSC+). Τέλος, το ανανεωμένο μοντέλο της Toyota διαθέτει εμπρός λαμπτήρες υψηλής έντασης (HID) και σύστημα προσαρμοζόμενης δέσμης φωτός (AFS).

Πηγή: autotriti.gr