Πρωτοπορώντας για άλλη μία φορά, η Volvo κάνει το επόμενο βήμα προς το μηδενισμό των εκπομπών καυσαερίων και των επιπτώσεων στο κλίμα. Προαναγγέλλει μια νέα, τεχνολογικά προηγμένη γκάμα δυναμικών κινητήρων υψηλής απόδοσης, αποτελούμενη αποκλειστικά από τετρακύλινδρους κινητήρες: βενζίνης και diesel.

Η νέα γκάμα τετρακύλινδρων κινητήρων της Volvo περιλαμβάνει βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού και πετρελαιοκινητήρες common rail. Καλύπτει δε ένα μεγάλο εύρος απαιτήσεων, από εκδόσεις υψηλής ισχύος και ροπής έως και κινητήρες που χαρακτηρίζονται από υψηλό λόγο απόδοσης και χαμηλή κατανάλωση.

Οι νέοι VEA κινητήρες θα διαθέτουν κατά 60% λιγότερα εξειδικευμένα εξαρτήματα. Οι κινητήρες αυτοί θα είναι επίσης έως και κατά 90 κιλά ελαφρύτεροι από τους σημερινούς, ενώ θα διαθέτουν έως και κατά 35% μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.

Ανοίγοντας δρόμους στην τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας

Η σπονδυλωτή και συμπαγής, κατά τον εγκάρσιο άξονα, σχεδίαση είναι ιδανική για τις μελλοντικές εφαρμογές στο χώρο της ηλεκτροκίνησης. Προκειμένου να καλυφθούν οι απαιτήσεις όλων των πελατών, συγκεκριμένοι κινητήρες θα αποκτήσουν επιπρόσθετη ισχύ μέσω υβριδικών συστημάτων ή άλλου τύπου τεχνολογιών αιχμής, όπως είναι η λήψη ισχύος από σφόνδυλους.

Πρόκειται για το αποκαλούμενο KERS που αποθηκεύει την ενέργεια του φρεναρίσματος σε ένα σφόνδυλο, ο οποίος περιστρέφεται με ταχύτητα έως και 60.000 στροφές ανά λεπτό. Αυτή η αποθηκευμένη ενέργεια, όταν απελευθερωθεί, μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε για να συμβάλλει στην επιτάχυνση του αυτοκινήτου είτε για να κινήσει το όχημα όταν αυτό έχει φτάσει στην επιθυμητή ταχύτητα ταξιδιού.

Εξέλιξη του βέλτιστου, με στόχο το τέλειο

Η Volvo θα ακολουθήσει επιθετική πολιτική κατασκευής νέων μοντέλων. Μεγάλο όπλο στην προσπάθεια αυτή οι οικονομίες κλίμακας που αναμένονται να επιτευχθούν με τη βοήθεια της νέας αρχιτεκτονικής οχημάτων: πρόκειται για την Αρχιτεκτονική Μεταβλητής Πλατφόρμας – SPA (Scalable Platform Architecture).

Η Αρχιτεκτονική Μεταβλητής Πλατφόρμας θα επιτρέψει στα περισσότερα μοντέλα της Volvo να κατασκευάζονται στην ίδια γραμμή παραγωγής ανεξάρτητα από το μέγεθος και την πολυπλοκότητά τους.

Η Volvo πρωτοπορεί στην εξοικονόμηση βάρους

Πέρα όμως από τα βιομηχανικά οφέλη που θα υπάρξουν από την υιοθέτηση της κοινής αρχιτεκτονικής οχημάτων, θα υπάρξουν επίσης και σημαντικά πλεονεκτήματα που αφορούν τα ίδια τα νέα μοντέλα που θα κατασκευαστούν. Η Volvo θα καταστεί πρωτοπόρος στην εξοικονόμηση βάρους στα αυτοκίνητα, χάρη στα επερχόμενα μοντέλα Αρχιτεκτονικής Μεταβλητής Πλατφόρμας – SPA τα οποία θα είναι κατά 100-150 κιλά ελαφρύτερα από τα υπάρχοντα, ίδιου μεγέθους μοντέλα.

Η νέα αρχιτεκτονική θα είναι καταλυτικός παράγων και στην παρουσίαση ηλεκτρικών εκδόσεων για όλα τα μοντέλα. Παράλληλα, οι νέες τεχνολογίες στον τομέα του συνόλου σασί/ανάρτηση, συνδυασμένες με το χαμηλότερο βάρος και τη βελτιωμένη κατανομή βάρους, θα συμβάλλουν στη ακόμα μεγαλύτερη βελτίωση των δυναμικών χαρακτηριστικών των μοντέλων της Volvo.

Προωθώντας το συναρπαστικό design

Το νέο πρωτότυπο αυτοκίνητο που θα αποκαλυφθεί σε λίγες ημέρες στην Φρανκφούρτη δείχνει επίσης ότι η Αρχιτεκτονική Μεταβλητής Πλατφόρμας – SPA προσφέρει μεγαλύτερη ελευθερία στην ομάδα σχεδίασης της Volvo, προκειμένου αυτή να δώσει πιο συναρπαστική μορφή στα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας.