Η McLaren δε χρησιμοποίησε στον αγώνα τον καινούργιο και ελαφρύτερο διαχύτη, προτιμώντας αυτόν που χρησιμοποιήθηκε στην Αυστραλία. Θα πιέσει όμως να τον χρησιμοποιήσει στην Κίνα. Παράλληλα, φήμες λένε ότι η Red Bull ενδέχεται να μη χρησιμοποιήσει KERS το ερχόμενο σαββατοκύριακο.

Στον πρώτο αγώνα της σεζόν, στη Μελβούρνη, η McLaren χρησιμοποίησε έναν διαχύτη από τιτάνιο, λόγω του περιορισμένου χρόνου που διέθετε για να τον κατασκευάσει. Για τις ελεύθερες δοκιμές της Μαλαισίας, αμφότεροι οι οδηγοί δοκίμασαν τον ίδιο διαχύτη, κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, με επικάλυψη από το κεραμικό θερμομονωτικό υλικό PyroSic.

Ωστόσο, για το υπόλοιπο σαββατοκύριακο, αμφότεροι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν το διαχύτη τιτανίου. Παρά το ότι ο ελαφρύτερος διαχύτης ήταν ταχύτερος, χρησιμοποιήθηκαν μονάχα μερικά στοιχεία του καινούργιου συνόλου. Συνεπώς, η συμπεριφορά της καινούργιας λύσης δεν ικανοποίησε απόλυτα το βρετανικό τεχνικό τμήμα. Ο διευθυντής της McLaren, Martin Whitmarsh, δήλωσε ότι η ομάδα θα εργαστεί περισσότερο επάνω στον καινούργιο διαχύτη μέχρι το επόμενο σαββατοκύριακο, με την ελπίδα ότι θα εγκριθεί η χρήση του στα μονοθέσια για ολόκληρο το τριήμερο του GP Κίνας.

Στο στρατόπεδο της Red Bull, τα προβλήματα αξιοπιστίας με το KERS συνεχίστηκαν και στη Μαλαισία. Ο Adrian Newey, επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της ομάδας, αρνήθηκε ότι τα προβλήματα του συστήματος της Red Bull προέρχονται από την επιθετική σχεδιαστική ενσωμάτωσή του στο μονοθέσιο και την έλλειψη ικανοποιητικής ψύξης του. Σύμφωνα με τον Newey, το ζήτημα με το KERS στο μονοθέσιο του Mark Webber δεν είχε εμφανιστεί ξανά, γεγονός που πιθανότατα σημαίνει ότι τα προβλήματα της Red Bull με το σύστημα θα πάρουν αρκετό χρόνο να επιλυθούν, σύμφωνα με τις δηλώσεις του Βρετανού τεχνικού.

Τo BBC αναφέρει ότι υπάρχει ενδεχόμενο η Red Bull να μη χρησιμοποιήσει το KERS στο επόμενο Grand Prix, την Κυριακή, στην Κίνα, στην πίστα που παρουσιάζει τη μεγαλύτερη ευθεία σε ολόκληρο το πρωτάθλημα (1.370 μ.)

Επισημαίνεται ότι ο Sebastian Vettel δήλωσε (για να δικαιολογήσει τη βελτίωση του ρυθμού του μετά τον 30ό γύρο) ότι το KERS του επανήλθε αφότου το pit wall της Red Bull του είχε απαγορεύσει να το χρησιμοποιεί από το μέσο του αγώνα και έπειτα, κάτι που φάνηκε να επιβεβαιώνεται και από το σχετικό γραφικό της τηλεοπτικής μετάδοσης. Ωστόσο, ο Newey διέψευσε τα λόγια του 23χρονου Γερμανού, δηλώνοντας ότι η ομάδα επέλεξε να θέσει εκτός λειτουργίας το σύστημα για να μη δημιουργηθούν προβλήματα αξιοπιστίας μέχρι την καρό σημαία, δεδομένης της διαφοράς που είχε αναπτύξει ο Vettel από τους αντιπάλους του.

Αξίζει να αναφερθεί επίσης το πραγματικό αίτιο των προβλημάτων φθοράς ελαστικών που αντιμετώπισε ο Webber στην Αυστραλία. Εκεί, η ομάδα είχε αφαιρέσει το KERS από τα μονοθέσιά της πριν τις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Newey, πρωτοτυπώντας όπως πάντα, έχει τοποθετήσει τις μπαταρίες και την κεντρική μονάδα ελέγχου του KERS της RB7 στα πλαϊνά του περιβλήματος του κιβωτίου, κοντά στην πίσω ανάρτηση, τη στιγμή που τα περισσότερα μονοθέσια τα έχουν κάτω από το ντεπόζιτο της βενζίνης. Το έρμα που είχε τοποθετηθεί για να αντικαταστήσει το βάρος του KERS, χαλάρωσε από τη θέση του κατά τη διάρκεια του αγώνα, προκαλώντας ζημιές στον τρίτο αποσβεστήρα («αμορτισέρ») της πίσω ανάρτησης, ο οποίος σταθεροποιεί (σε οριζόντιο επίπεδο) τον πίσω άξονα στις στροφές.

Προβλήματα αξιοπιστίας αντιμετώπισε και η Ferrari, καθώς η κινητή πίσω αεροτομή (DRS) του Fernando Alonso έπαψε να λειτουργεί από τον 8ο-9ο γύρο του Αυστραλιανού GP, σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα La Gazzetta dello Sport. Στο μονοθέσιο του Ισπανού, ο μηχανικός μηχανισμός του υδραυλικού συστήματος της πίσω αεροτομής σταμάτησε να λειτουργεί σωστά. Ήταν το πρώτο πρόβλημα που έχει αντιμετωπίσει η Ferrari με το DRS από την αρχή των χειμερινών δοκιμών σε αντίθεση με την Mercedes, της οποίας τα προβλήματα με το σύστημα επέμειναν, παρά τις αναβαθμίσεις της ομάδας στην πίσω αεροτομή… Το σύστημα είναι ίσως το πιο αποδοτικό του grid στην ευθεία, αλλά όταν το απενεργοποιείται και το flap να επιστρέφει στην κανονική του θέση, η ροή του αέρα δεν «κολλάει» ξανά επάνω στις επιφάνειες των πτερυγίων άμεσα. Ιδίως όταν υπάρχουν πλευρικοί άνεμοι, ή το μονοθέσιο είχε στριμμένους τους εμπρός τροχούς, η καθυστέρηση «επικόλλησης» της ροής του αέρα στην αεροτομή καθυστερεί περισσότερο από τα 50 μέτρα που έχουν υπολογίσει οι τεχνικοί της Mercedes ότι είναι η φυσιολογική απόσταση μέχρι να επανέλθει η αεροδυναμική σταθερότητα. Σύμφωνα με τον διευθυντή της Mercedes, Ross Brawn: «Το ζύγισμα διαταράσσεται κατά 2-3% και αυτό είναι αρκετό για να τρομάξει τους οδηγούς», οι οποίοι δεν έχουν πλέον εμπιστοσύνη στο μονοθέσιο στην είσοδο των στροφών. Η ομάδα δεν προβλέπεται να προλάβει να κάνει σημαντικές αλλαγές στο DRS μέχρι το GP Τουρκίας (8/5).

Προβλήματα είχε ξανά και η Williams, η οποία είναι απογοητευμένη από το κάκιστο ξεκίνημά της στο 2011, αλλά τουλάχιστον θα έχει για την Κίνα καινούργιο σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη παρόμοιο με αυτό της Red Bull. O πρόεδρος της ομάδας, Adam Parr, προμήνυσε αλλαγές σε όλους τους τομείς…

H Sauber C30 έχει κερδίσει ήδη τη φήμη του πιο ευγενικού προς τα ελαστικά μονοθεσίου του grid. O Sergio Perez δεν κατάφερε να τερματίσει, διότι ένα κομμάτι που έπεσε από την Toro Rosso του Sebastien Buemi (πιθανότατα έρματος), προκαλώντας εκτεταμένες ζημιές στη Sauber του Μεξικανού. Εκτός από την καλωδίωση και την ECU, ζημιές οι οποίες οδήγησαν στο σβήσιμο του μονοθεσίου και την ενεργοποίηση του πυροσβεστήρα, δημιουργήθηκε μια τρύπα στο σασί. Συνεπώς, ο Perez θα χρησιμοποιήσει καινούργιο πλαίσιο στην Κίνα.

Πηγή: 4troxoi.gr