Το δίλημμα μεταξύ αυτόματου ή χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων έχει απασχολήσει όλους τους οδηγούς, με μερικούς να διαλέγουν την πρώτη επιλογή για την ευκολία που παρέχει, ενώ άλλοι προτιμούν τη δεύτερη, γιατί προσφέρει καλύτερη οδηγική εμπειρία.

Οποιαδήποτε επιλογή κι αν κάνουν όμως, έχει το κόστος της. Το αυτόματο κιβώτιο λύνει μεν τα χέρια του οδηγού, αλλά μειώνει την αίσθηση ελέγχου του οχήματος. Αντιθέτως, το χειροκίνητο κιβώτιο προσφέρει καλύτερη εμπειρία, αλλά πάντα θα υπάρχει η πιθανότητα λάθους.

Τώρα, η Stellantis με μια νέα πατέντα μπορεί να βάλει τέλος σε όσα ξέραμε.

Η αυτοκινητοβιομηχανία κατέθεσε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στη Γερμανία και υποστηρίζει ότι ανέπτυξε ένα σύστημα, που συνδυάζει τις δύο παραπάνω μεθόδους, προσφέροντας ουσιαστικά «το ιδανικό αποτέλεσμα».

Σύμφωνα με δημοσίευμα του CARBUZZ, ο υπολογιστής του αυτοκινήτου παρακολουθεί την ταχύτητα του οχήματος, τη θέση του γκαζιού και την τρέχουσα επιλεγμένη ταχύτητα. Ανάλογα με αυτούς τους παράγοντες, ο αλγόριθμος κλειδώνει τις λάθος επιλογές, επιτρέποντας μόνο εκείνες που δεν δημιουργούν πρόβλημα.

Κιβώτιο Ταχυτήτων

Έτσι, ο οδηγός αναγκάζεται να πάρει τον έλεγχο μεν (χειροκίνητο κιβώτιο), αλλά χωρίς να ανησυχεί αν βάλει υψηλή ταχύτητα που θα επιβραδύνει το όχημα ή χαμηλή, που μπορεί να οδηγήσει σε ζημιά (αυτόματο κιβώτιο).

Επιπλέον, ο υπολογιστής θα βασίζεται και σε άλλους παράγοντες (π.χ. αν το όχημα στρίβει) για να αποφασίσει ποιες επιλογές θα κλειδώνει.

Το CARBUZZ έγραψε ότι κατά πάσα πιθανότητα, ορισμένες από αυτές τις ρυθμίσεις του υπολογιστή θα μπορούσαν επίσης να προσαρμοστούν με βάση τις διάφορες λειτουργίες οδήγησης, ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη ελευθερία, προσαρμοσμένη στα επίπεδα εμπειρίας του οδηγού.

Αν το εγχείρημα προχωρήσει περαιτέρω και δεν μείνει μόνο στα χαρτιά, θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στα κιβώτια ταχυτήτων, καταργώντας τα αυτόματα και τα χειροκίνητα, καθώς θα υπάρχει ένα που θα κάνει τη δουλειά και των δύο.