Αν λίγα χρόνια πριν γράφαμε για την πιθανότητα αγοράς ενός made in China αυτοκινήτου, θα μας «έπαιρναν με τις πέτρες» ακόμα και οι πλέον ανεκτικοί σε αναγνώσματα επιστημονικής …φαντασίας.
Όμως, τελικά, ποτέ μην πεις ποτέ και να που περίπου δυο χρόνια τώρα οδηγούμε και παρουσιάζουμε επιβατικά αυτοκίνητα κινέζικης προέλευσης. Μοντέλα άγνωστα μέχρι τώρα, ηλεκτρικά ή υβριδικά, τα οποία υστερούν από αυτά των παραδοσιακών κατασκευαστών μόνο στο θέμα της αναγνωρισιμότητας και δευτερευόντως στο πως θα συμπεριφέρονται μετά από μερικά χρόνια χρήσης, αλλά και στο πόσο καλά θα υποστηρίζονται από τις κατασκευάστριες εταιρίες.

Το αυτοκίνητο της συγκεκριμένης δοκιμής δεν έχει πρόβλημα αναγνωρισιμότητας, καθώς φέρει το όνομα MG, μιας βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που ξεκίνησε τις δραστηριότητές της το 1920, καθιερώθηκε σαν κατασκευαστής σπορ αυτοκινήτων και παρέμεινε σε ευρωπαϊκά χέρια μέχρι το 2006. Τότε αποκτήθηκε από την Κινεζικη «Nanjing Automobile Group» η οποία στη συνέχεια έγινε γνωστή με το όνομα SAIC Motor και την οποία αντιπροσωπεύει στη χώρα μας ο Όμιλος Συγγελίδη.

Ο λόγος λοιπόν για το ανανεωμένο MG ZS, ένα υβριδικό C-SUV που έχουμε και στο παρελθόν παρουσιάσει, αλλά πρόσφατα εισάγεται με το νέο υβριδικό σύστημα Max Hybrid, η απόδοση του οποίου αγγίζει τους 200 ίππους. Οι διαφορές είναι τέτοιες που εύκολα μπορείς να πεις ότι, το μόνο που συνδέει το MG ZS με αυτό για το οποίο γράφουμε εδώ, είναι τα διακριτικά ZS.
Εν συντομία
Οι διαστάσεις του ZS (μήκος 4.430 χλστ) το τοποθετούν στο κάτω τμήμα της κατηγορίας C-SUV, κάτι που διευκολύνει την κίνησή του μέσα στα αστικά κέντρα, ενώ οικονομοτεχνικά δικαιολογείται από τη σημαντικά χαμηλότερη τιμή του σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Πάντως, οι διατιθέμενοι χώροι επιβατών – αποσκευών (443 λίτρα) εξυπηρετούν (χωρίς να περισσεύουν) μια οικογένεια, ενώ η εικόνα της καμπίνας επιβατών δείχνει πιο ποιοτική σε σχέση με το απερχόμενο ZS. Η ποιότητα υλικών δείχνει μέτρια, ενώ το φινίρισμα είναι σχεδόν άριστο.


Η διαρρύθμιση του εσωτερικού είναι λειτουργική, με εύκολη πρόσβαση των επιβατών, πολλές θήκες μικροαντικειμένων, και πλούσιο εξοπλισμό (τουλάχιστον στην ακριβή έκδοση που δοκιμάσαμε). Η υπερυψωμένη θέση του οδηγού επιτρέπει καλή περιμετρική δυνατότητα, ενώ οι κάποιες νεκρές γωνίες στο πίσω μέρος καλύπτονται από ένα περιμετρικό σύστημα με κάμερες, που διαθέτει η έκδοση που οδηγήσαμε.
Δυστυχώς, το τιμόνι δεν ρυθμίζεται «μέσα-έξω», ο χειρισμός του κλιματισμού γίνεται μόνο μέσω της οθόνης πολυμέσων και ο ογκώδης επιλογέας ταχυτήτων «κλέβει» χώρο από την κεντρική κονσόλα.
Το μοντέλο διαθέτει επίσης αυτόματο κλιματισμό και ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι, ηλεκτρική αναδίπλωση των καθρεπτών, εξαερισμό για τους πίσω επιβάτες, κ.ά., αλλά δεν διαθέτει ρεζέρβα.



Επίσης, διαθέτει ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, που περιλαμβάνει πολλά περισσότερα στοιχεία από αυτά που υποχρεώνουν οι δοκιμές ασφαλείας για να πιστοποιηθεί ένα μοντέλο.
Υβριδικό 200 ίππων
Το υβριδικό σύστημα κίνησης του ZS αποτελείται από ένα ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων με απόδοση 102 ίππων/6.000 στροφές, ένα ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων με ροπή 200 Nm και ένα αυτόματο 3τάχυτο κιβώτιο. Η συνδυαστική ιπποδύναμη φθάνει τους 197 ίππους και έχει να «αντιμετωπίσει» ένα αμάξωμα βάρους σχεδόν 1.400 κιλών. Οι επιδόσεις πάντως δεν απογοητεύουν, με 8.7 ΄΄ για τα 0-100 χλμ/ώρα και 168 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα.


Το πλήρως υβριδικό (αυτοφορτιζόμενο) κινητήριο σύστημα του ZS Max Hybrid είναι ρυθμισμένο ούτως ώστε ο ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται ή όχι ανεξάρτητα από τη θέληση του οδηγού, εφόσον υπάρχει απόθεμα ενέργειας στην -είναι αλήθεια- μικρή μπαταρία 1,83 kWh, που σε συνθήκες πίεσης αδειάζει γρήγορα.
Σε κάθε περίπτωση, ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας πάντα παρών αναλαμβάνει τμήμα ή συνολικά το έργο κίνησης του αυτοκινήτου, με υποδεέστερες –φυσικά- επιδόσεις.
Από την πλευρά του, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ τριών προφίλ οδήγησης (Eco, Normal και Sport), αλλά και να ρυθμίσει σε τρία επίπεδα τον βαθμό ανάκτησης ενέργειας, κίνηση που –δυστυχώς- γίνεται μόνο μέσω του μενού της οθόνης πολυμέσων και κατά συνέπεια δεν είναι και η πιο εύκολη διαδικασία εν κινήσει.
Σε γενικές γραμμές, το MG ZS Max Hybrid ξεκινά πάντα με τον ηλεκτροκινητήρα του (έως ταχύτητα 87 χλμ/ώρα) και συνεχίζει για μικρό διάστημα (έως 10 χλμ) αθόρυβα με μηδενικούς ρύπους, έως ότου εμπλακεί ο θερμικός κινητήρας και αρχίσει μια διαρκής εναλλαγή μεταξύ των δύο κινητήριων μονάδων ισχύος. Το σύστημα διαχείρισης του υβριδικού συστήματος κίνησης επιλέγει αυτόματα τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργήσει με στόχο να έχει την μπαταρία πάνω από το 50%, ενώ εκκινεί πάντα ηλεκτρικά.
Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με συνετή διαχείριση από μέρος του οδηγού, μπορούν να σημειώσουν μέση κατανάλωση 5,6 λίτρων, τιμή ρεαλιστική και υποσχόμενη μεγάλη αυτονομία συνυπολογίζοντας και το ρεζερβουάρ καυσίμου 41 λίτρων. Επίσης, η επίσημη εκπομπή ρύπων CO2 των 115 γρ/χλμ, επιτρέπει την καθημερινή κίνηση στον δακτύλιο.
Από τη θέση του οδηγού
Στη θέση οδηγού του max υβριδικού ZS, εάν μπορούσες να κλείσεις τα μάτια και να αποφανθείς για το τι προέλευσης αυτοκίνητο οδηγείς, μάλλον ποτέ δεν θα απαντούσες «κινέζικο», ειδικά αν δεν είχε τύχει τα τελευταία δυο χρόνια να οδηγήσεις κάποιο από τη χώρα του δράκοντα.



Το ZS Max Hybrid κινείται σχεδόν πάντα απαλά, ευχάριστα, σχεδόν αθόρυβα και με ελάχιστες απαιτήσεις καυσίμου. Όσο η μπαταρία έχει ρεύμα οι επιδόσεις είναι τουλάχιστον σβέλτες και τα προσπεράσματα εύκολη υπόθεση.
Αν όμως έχεις κινηθεί γρήγορα σε αυτοκινητόδρομο, ή έχεις «ξεζουμίσει» την μπαταρία σε συνεχόμενη ανηφορική διαδρομή, τότε σχεδόν τα μισά άλογα της συνδυαστικής ιπποδύναμης πάνε …περίπατο και ο θερμικός κινητήρας ανεβάζει κάθετα τα ντεσιμπέλ του προσπαθώντας να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις. Αυτό έχει να κάνει τόσο με τη διαχείριση ενέργειας, όσο και με τη μικρή μπαταρία, αλλά και το μόνο 3 ταχυτήτων κιβώτιο.

Ευτυχώς, σε δρόμο με πολλά πάτα-άσε η ανάκτηση ενέργειας διατηρεί ζωντανή την μπαταρία και αυτή με τη σειρά της επιβεβαιώνει τις επιδόσεις του κατασκευαστή ενεργοποιώντας τον δυνατό ηλεκτροκινητήρα.
Η οδική συμπεριφορά είναι σαφώς άνω του μετρίου σε ευθείες και στροφές, με το γεροδεμένο αμάξωμα να στέκεται «ντούρο» πάνω στις αποτελεσματικές αναρτήσεις, ικανές να αντιμετωπίσουν τις κακοτοπιές του ελληνικού οδικού δικτύου, παρά την ύπαρξη ημιάκαμπτου άξονα πίσω. Σε ανάλογα επίπεδα βρίσκεται η λειτουργία του συστήματος διεύθυνσης, όσο και των φρένων που με τέσσερα δισκόφρενα ανταποκρίνονται πλήρως στις απαιτήσεις της κατασκευής, αλλά τα φώτα θα μπορούσε να είναι και καλύτερα, ειδικά η απόδοση της μεσαίας σκάλας.

Δια ταύτα
Το υβριδικό MG ZS που δοκιμάσαμε, με απόλυτα κριτήρια δεν διεκδικεί μια θέση στο βάθρο της κατηγορίας C-SUV, αλλά για όσους έχουν την ανάγκη ενός ανάλογου μοντέλου, αποτελεί μια άκρως συμφέρουσα οικονομοτεχνικά επιλογή, σε συνδυασμό με την τιμή κτήσης και τις πλουσιοπάροχες εγγυήσεις (7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση / ή 150.000 χλμ, 7 χρόνια δωρεάν έλεγχος οχήματος, 7 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια).
Όλα τα παραπάνω, συνηγορούν και με την επιλογή του σαν «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025 για την Ελλάδα» από 27 ανεξάρτητους Έλληνες δημοσιογράφους.
Υπέρ
Σχεδίαση
Χώροι
Άνεση
Εξοπλισμός
Κινητήρας
Επιδόσεις (με γεμάτη μπαταρία)
Φρένα
Κατανάλωση
Τιμή
Εγγύηση
Κατά
Έλλειψη ρεζέρβας
Έλλειψη ασύρματης σύνδεσης κινητών
Τιμόνι που δεν ρυθμίζεται μέσα-έξω
Έλλειψη φυσικών διακοπτών για κλιματισμό
Πτώση επιδόσεων (με άδεια μπαταρία)
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, C-SUV
Διαστάσεις: 4.430/1.818/1.635 χλστ
Μεταξόνιο: 2.606 χλστ
Απόσταση από το έδαφος: 161 χλστ
Χώρος αποσκευών: 443/1.457 λτ
Ρεζερβουάρ καυσίμων: 41 λτ
Βάρος: 1.380 κιλά
Κινητήρας: (Euro 6e) βενζίνης, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 1.498 κ.εκ.
Ισχύς: 102 ίπποι/6.000 σαλ
Ροπή: 128 Nm/4.500 σαλ
Ηλεκτροκινητήρας: 136 ίπποι/250 Nm ροπή
Συνδυαστική Ισχύς: 197 ίπποι/6.000 σαλ
Συνδυαστική Ροπή: 425 Nm
Μπαταρία: Ιόντων λιθίου 1,8KWh
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο κιβώτιο 3 σχέσεων
Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω ημιάκαμπτος άξονας
Τροχοί: 215/50/16
Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 11,1 μ.
Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 8.7΄΄
Τελική ταχύτητα: 168 χλμ/ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 5,6 λτ/100χλμ
Μέσος όρος εκπομπών CO2 (WLTP): 115,0 γρ/χλμ
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: Από 24.050 €
Εγγύηση: 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση / ή 150.000 χλμ, 7 χρόνια δωρεάν έλεγχος οχήματος, 7 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.