Ενώ ακόμη δε γνωρίζουμε τι ακριβώς έχει συμβεί με το εξαφανισμένο αεροσκάφος των μαλαισιανών αερογραμμών, οι εντατικές έρευνες που συνεχίζονται εδώ και δύο εβδομάδες έχουν αποκαλύψει μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία.

Διαβάστε παρακάτω μια λίστα με πληροφορίες που συνέλεξε η ιστοσελίδα news.com.au:

1. Φαίνεται τελικά πως είναι αρκετά εύκολο να… εξαφανιστεί ένα αεροσκάφος από προσώπου Γης.

Με τις έρευνες να συνεχίζονται σε μια ακτίνα μεγαλύτερη των 89.000 τετραγωνικών μιλίων με τη συμμετοχή 26 χωρών, η υπόθεση του εξαφανισμένου αεροσκάφους χαρακτηρίζεται από πολλούς «διπλωματικός εφιάλτης».

Έχουν περάσει σχεδόν δύο εβδομάδες από την ημέρα που το αεροσκάφος της Malaysia Airlines χάθηκε από τα ραντάρ και κανείς δεν έχει την παραμικρή ιδέα για το πού μπορεί να βρίσκεται.

2. Η Κίνα έχει 21 δορυφόρους στο Διάστημα.

Η Κίνα συμμετέχει στις έρευνες για τον εντοπισμό του MH370 με 21 δορυφόρους από το Διάστημα.

Το Αυστραλιανό Ινστιτούτο Διαστημικών Ερευνών διαθέτει οκτώ δορυφόρους.

Κι ενώ για κάποιους ο αριθμός αυτός -συγκριτικά- μπορεί να φαίνεται μικρός, η χώρα αυτή της Ωκεανίας «νοικιάζει» την πρόσβασή της σε δεδομένα παρατήρησης από περισσότερους από 600 δορυφόρους άλλων χωρών.

3. Θα μπορούσε η Αυστραλία να κρατά καλά κρυμμένα μυστικά γύρω από την εξαφάνιση του αεροσκάφους;

Οι Αρχές της Μαλαισίας έχουν ζητήσει από τις ΗΠΑ να αποκαλύψουν στοιχεία από κατασκοπευτικούς δορυφόρους, που παρακολουθούνται σε μια αμερικανική στρατιωτική βάση, έξω από το Alice Springs στη Βόρεια Επικράτεια.

Σύμφωνα με την κυβερνητική εφημερίδα New Straits Times της Μαλαισίας, ο υπουργός Άμυνας της χώρας, Hishammuddin Hussein, έχει ζητήσει από τις ΗΠΑ να μοιραστούν μαζί τους τα δεδομένα από τους δορυφόρους τους.

Παρότι δεν ονομάτισε συγκεκριμένες εγκαταστάσεις, η εφημερίδα εκτιμά ότι αναφερόταν στις Pine Gap και Jindalee.

4. Πρέπει να φυλάσσουμε τα διαβατήριά μας σαν τα μάτια μας.

Δύο επιβάτες της πτήσης MH370 χρησιμοποίησαν κλεμμένα διαβατήρια.

Οι απάτες που σχετίζονται με την κλοπή ταυτοτήτων εκτιμάται ότι στοιχίζει στην Αυστραλία περίπου 1,5 δισεκατομμύριο το χρόνο, σύμφωνα με το αυστραλιανό υπουργείο Εξωτερικών και Εμπορίου.

Στον απόηχο των τρομοκρατικών επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου στις ΗΠΑ, η Ιντερπόλ εισήγαγε μια παγκόσμια βάση δεδομένων για χαμένα ή κλεμμένα διαβατήρια. Αυτή η βάση δεδομένων επιτρέπει στους υπαλλήλους των υπηρεσιών μετανάστευσης και συνοριακών ελέγχων να εξακριβώνουν την ισχύ ενός διαβατηρίου μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα.

Το Μάρτιο του 2014 περιείχε πληροφορίες για πάνω από 40 εκατομμύρια χαμένα ή κλεμμένα ταξιδιωτικά έγγραφα (διαβατήρια, ταυτότητες, βίζες) από 167 χώρες.

Σύμφωνα, μάλιστα, με τον καθηγητή του τμήματος Πληροφορικής και Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του πανεπιστημίου του Κουήνσλαντ, Brian Lovell, το 40% των διαβατηρίων δεν ελέγχονται καν στη βάση δεδομένων της Ιντερπόλ.

5. Γιατί οι πολύτιμες πληροφορίες που συνοδεύουν στο ταξίδι του κάθε αεροσκάφος φυλάσσονται μόνο στο μαύρο κουτί;

Ακούγεται προφανές, όμως το μαύρο κουτί που κρύβει το «κλειδί» γύρω από τη μυστηριώδη εξαφάνιση της πτήσης MH370 των μαλαισιανών αερογραμμών, δεν είναι καθόλου χρήσιμο, παρά μόνο εάν βρεθεί.

Στα μαύρα κουτιά αποθηκεύονται όλες οι πληροφορίες που αφορούν την επικοινωνία που γίνεται από το πιλοτήριο, καθώς και την πορεία που ακολουθεί κάθε αεροσκάφος. Όμως οι πληροφορίες αυτές δε μεταδίδονται και σε εξωτερικές πηγές. Αυτό σημαίνει, με άλλα λόγια, ότι η πρόσβαση σε αυτές μπορεί να γίνει μόνο εφόσον εντοπιστεί το μαύρο κουτί.

Οι ερευνητές μπορούν να το εντοπίσουν, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, μόνο μέσα σε 30 μέρες και αυτό πρέπει να βρίσκεται σε ακτίνα 25 χιλιομέτρων.

Μια λύση θα μπορούσε να είναι η τοποθέτηση στα μαύρα κουτιά, ενός λογισμικού μετάδοσης σε πραγματικό χρόνο. Μόνο που αυτός ο εξοπλισμός είναι ακριβός και θα στοίχιζε περίπου 100.000 δολάρια για κάθε αεροσκάφος.

6. Στρατιωτική ισχύς

Οι εντατικές έρευνες γύρω από τον εντοπισμό του εξαφανισμένου αεροσκάφους έχουν αποκαλύψει, ακόμη, πληροφορίες γύρω από τη στρατιωτική ισχύ των χωρών που συμμετέχουν.

Για παράδειγμα, η Κίνα έχει «ρίξει στη μάχη» περισσότερα από 10 πλοία (οι 154 από τους 239 επιβάτες του αεροσκάφους ήταν Κινέζοι).

Εν τω μεταξύ, πάνω από 20 άλλες χώρες συνδράμουν με δυνάμεις του στρατού στις προσπάθειες εντοπισμού του: Αυστραλία, Μπαγκλαντές, Μπρουνέι, Καμπότζη, Γαλλία, Ινδία, Ινδονησία, Ιαπωνία, Μιανμάρ, Νέα Ζηλανδία, Φιλιππίνες, Ρωσία, Σιγκαπούρη, Νότια Κορέα, Ταϊβάν, Ταϊλάνδη, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ και Βιετνάμ.

7. Προβληματικές συνεντεύξεις Τύπου

Οι μαλαισιανές Αρχές έχουν κατηγορηθεί από πολλούς πέρα από καθυστέρηση στη λήψη σημαντικών αποφάσεων και ενεργειών, και για προβληματικές συνεντεύξεις Τύπου γύρω από την υπόθεση του εξαφανισμένου αεροσκάφους.

Σύμφωνα με τους New York Times, τόσο η κυβέρνηση της χώρας όσο και η αεροπορική εταιρεία, δημοσιοποίησαν ανακριβείς, αντιφατικές και ελλιπείς πληροφορίες γύρω από τις έρευνες, σε τέτοιο βαθμό που το Βιετνάμ «έκανε πίσω» με τον υπουργό Μεταφορών Pham Quy Tieu να αποκαλύπτει, ότι οι στρατιωτικοί ηγέτες της Μαλαισίας ήταν ασυνεπείς στην αποκάλυψη κρίσιμων πληροφοριών για τη συνέχιση των ερευνών.

Δείτε όλες τις εξελίξεις για το εξαφανισμένο αεροπλάνο