Μείωση 45% παρουσιάζουν οι πωλήσεις κατεψυγμένων εδεσμάτων που έχουν παρασκευαστεί με βάση το βοδινό κρέας στα μεγάλα σούπερ μάρκετ στη Γαλλία, κατά την εβδομάδα που ακολούθησε την αποκάλυψη του σκανδάλου σχετικά με την παρουσία κρέατος αλόγου σε εδέσματα που στις ετικέτες του αναφερόταν ότι περιείχαν «καθαρό μοσχαρίσιο κρέας», σύμφωνα με μια μελέτη της εταιρείας Nielsen.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η οποία αναλύει τα στοιχεία από τα ταμεία όλων των γαλλικών σούπερ μάρκετ, των υπεραγορών, καθώς και των εκπτωτικών καταστημάτων τροφίμων, ο τομέας των κατεψυγμένων έτοιμων γευμάτων έχει χάσει ένα εκατομμύριο ευρώ σε έσοδα την περίοδο από τις 11 έως τις 17 Φεβρουαρίου.

Σε ότι αφορά τον όγκο, 300 τόνοι λιγότεροι πωλήθηκαν στη Γαλλία σε σχέση με πέρυσι την ίδια περίοδο.
Το σύνολο των προμαγειρεμένων γευμάτων πλήττεται από τη μείωση αυτή, καθώς έχει καταγραφεί πτώση κατά 45% στις πωλήσεις των λαζανιών, στα οποία έπεσαν τα φώτα της δημοσιότητας, σημειώθηκε όμως πτώση κατά 49% στις κρεατόπιτες και 52% στους μουσακάδες.

Η δυσαρέσκεια των καταναλωτών εξαπλώνεται σε όλα σχεδόν τα κατεψυγμένα γεύματα, των οποίων μειώθηκε κατά 16% η αξία των πωλήσεων, καθώς και στο σύνολο του τομέα (-9%).

Οι εθνικές μάρκες πάντως υφίστανται τη μεγαλύτερη πτώση, με πωλήσεις που έπεσαν κατά 50% την εβδομάδα, ενώ οι εταιρείες διανομής, αν και επλήγησαν από το σκάνδαλο σημείωσαν πτώση κατά 38%.

Η μείωση υπερβαίνει το 30% για κάθε μία από τις τριάντα κορυφαίες μάρκες της αγοράς, «είτε αναφέρονται ή όχι στις συζητήσεις», σημειώνει η Nielsen.

Από τις 248 εταιρείες παραγωγής κατεψυγμένων γευμάτων που περιέχουν βόειο κρέας, τριάντα είδαν τις πωλήσεις τους να σημειώνουν πτώση κατά τουλάχιστον 80% την εβδομάδα που ακολούθησε την αποκάλυψη του σκανδάλου, σύμφωνα με την ίδια μελέτη.