Ο Pierpaolo Piccioli, ο άνθρωπος που επί χρόνια συνέδεσε το όνομά του με την ποίηση και τον ρομαντισμό στον oίκο Valentino, παρουσίασε το πρώτο του σόου ως καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Balenciaga. Και το ξεκίνημά του είναι ήδη πολυσυζητημένο, καθώς οι καλεσμένοι έλαβαν μια πρόσκληση που δύσκολα θα ξεχάσουν: ένα μικρό κασετόφωνο που παίζει τον ήχο μιας καρδιάς που χτυπά.

Η επιλογή του Piccioli δεν είναι τυχαία. Η κασέτα, ένα αναλογικό μέσο που έχει σχεδόν εξαφανιστεί στην ψηφιακή εποχή, λειτουργεί ως αναφορά στη μνήμη, στη νοσταλγία και στην αίσθηση του αυθεντικού. Ο χτύπος της καρδιάς, από την άλλη, είναι το πιο καθολικό και αναγνωρίσιμο ηχητικό σήμα της ζωής.

Συνδυαστικά, το αντικείμενο αυτό στέλνει το μήνυμα ότι η νέα εποχή του Balenciaga θα έχει στο κέντρο της τον άνθρωπο, τον ρυθμό, την ένταση και τη ζωντάνια που μπορεί να δώσει η μόδα όταν συνομιλεί με τα συναισθήματα. Δεν είναι τυχαίο ότι η συλλογή τιτλοφορείται “The Heartbeat”, ένας τίτλος που δηλώνει ότι το όραμα του Piccioli είναι να επαναφέρει την ανθρώπινη διάσταση σε έναν οίκο που μέχρι σήμερα ταυτιζόταν περισσότερο με την πρόκληση, τον πειραματισμό και την ωμή αισθητική.

Η άφιξη του Piccioli στον Balenciaga σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή. Ο σχεδιαστής, γνωστός για τη θητεία του στον Valentino όπου επανέφερε τον ρομαντισμό, την υψηλή ραπτική και τα έντονα χρώματα, φαίνεται έτοιμος να συνδυάσει τη δική του ποιητική προσέγγιση με το avant-garde DNA του Balenciaga. Η πρώτη του κίνηση δηλαδή το να μετατρέψει την πρόσκληση σε εμπειρία, δείχνει ότι θέλει να ξεκινήσει τον διάλογο με το κοινό πριν ακόμη ανάψουν τα φώτα της πασαρέλας.

Η συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026 παρουσιάστηκε στο Παρίσι, στις 4 Οκτωβρίου, στις 20:00, με live μετάδοση από τα επίσημα κανάλια του οίκου. Η μόδα ανέμενε με τεράστιο ενδιαφέρον το ντεμπούτο του Piccioli, καθώς πολλοί θεωρούν ότι αποτέλεσε μια στροφή προς μια πιο συναισθηματική και λιγότερο “σκληρή” εικόνα του Balenciaga, σε σύγκριση με την αισθητική που είχε επιβάλει ο Demna τα προηγούμενα χρόνια.

Η πρόσκληση δεν είναι απλώς ένα αντικείμενο, αλλά είναι δήλωση πρόθεσης. Σε μια εποχή που η μόδα συχνά κατηγορείται για ψυχρότητα και υπερβολική εμπορευματοποίηση, ο Piccioli επέλεξε να στείλει στους καλεσμένους του τον πιο απλό και ταυτόχρονα δυνατό ήχο: τον παλμό της καρδιάς. Ένα κάλεσμα να ξανασκεφτούμε τη μόδα όχι ως εικόνα, αλλά ως εμπειρία που αγγίζει τις αισθήσεις.