Προσοχή στην επιλογή σχολικής τσάντας

Μπορεί να προκληθούν προβλήματα στη σπονδυλική στήλη των παιδιών


ΓΥΝΑΙΚΑ
22:11
08/09/2010
Προσοχή στην επιλογή σχολικής τσάντας
loading

Μια βαριά σχολική σάκα ενδέχεται να προκαλέσει προβλήματα στην σπονδυλική στήλη των μικρών μαθητών. Η σχολική σάκα δεν πρέπει να υπερβαίνει το 10% του βάρους ενός μαθητή. Για παράδειγμα ένας μαθητής που ζυγίζει 30 κιλά δεν πρέπει να σηκώνει καθημερινά και λανθασμένα παραπάνω από 3 κιλά βάρος.

Οι συνηθέστερες παθήσεις του μυοσκελετικού συστήματος σε αυτήν την ηλικία είναι η σκολίωση (πλάγια κλίση της σπονδυλικής στήλης με αποτέλεσμα την προεξοχή της μίας ωμοπλάτης) και η κύφωση (καμπούρα).

Οι παθήσεις αυτές μπορούν να προληφθούν με ειδικές ασκήσεις. Οι μαθητές πρέπει να αθλούνται και σε συλλόγους, για να προάγουν τη φυσιολογική ανάπτυξή τους, τη σωματική και ψυχική υγεία.

Οι μικροί μαθητές πρέπει να μάθουν:
• Να κάθονται σωστά στο θρανίο και στην καρέκλα. Όσοι επιθυμούν φέρνουν μαξιλαράκι. Το τοποθετούν κάτω και πίσω στην πλάτη.
• Να τοποθετούν τη σάκα στο γαντζάκι του θρανίου και όχι επάνω στην καρέκλα, όπως κάνουν οι περισσότεροι μαθητές. Αν δεν χωράει επειδή είναι μεγάλη, την αφήνουμε κάτω στο πάτωμα.
• Τη σωστή τεχνική ανύψωσης της σάκας που είναι η εξής: βάζω τα βιβλία στην τσάντα λυγίζοντας τα πόδια και έχοντας ίσια την πλάτη. Πιάνω τη σάκα με δυο χέρια, τη φέρνω στο στήθος και τη σηκώνω-τοποθετώ στο θρανίο. Όλο το βάρος της σάκας πηγαίνει στα πόδια. Στη συνέχεια πιάνω τον έναν ιμάντα, τον βάζω στην πλάτη και μετά τον άλλον. Η σάκα πρέπει να είναι στην πλάτη και όχι να πιέζει τη μέση.

Τι πρέπει να προσέχουν οι γονείς:
• Οι γονείς πρέπει να ελέγχουν το βάρος και το περιεχόμενο της σάκας. ∆εν πρέπει να ξεπερνά το 10% του σωματικού βάρους του μαθητή.
• Η τσάντα να επιλέγεται με εργονομικά κριτήρια, δηλαδή να έχει δυο ιμάντες που προσαρμόζονται σε κάθε σωματότυπο και βάτες στην πλάτη. Καλό είναι να μην ακολουθούμε τη μόδα και τη διαφήμιση στην επιλογή μιας τσάντας.
• Η σάκα να έχει θήκες και τα σχολικά είδη να μοιράζονται με τα πιο βαριά στο κέντρο.
• Η καλύτερη πρόληψη πέρα από τις προτάσεις είναι η σωματική άσκηση των μυών που διατηρούν τη φυσιολογική γραμμή βαρύτητας.
• Οι μαθητές να μην κάθονται πολλές ώρες στον υπολογιστή, να κάνουν συχνά διαλείμματα, όταν μελετούν, για να μη στραβώσει αργότερα η σπονδυλική τους στήλη.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει