27
loading
Γράφει
ο Γιώργος Κολέτσος

Παραδοσιακά, οι μεγάλες αλλαγές στα αυτοκίνητα πραγματοποιούνται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες περίπου κάθε επτά χρόνια. Παρόλα αυτά, αν λάβουμε υπόψη μας τις τεχνολογικές εξελίξεις, τις αλλαγές που ήδη συντελούνται στο κλίμα αλλά και τις συνθήκες ζωής στις μεγαλουπόλεις, ίσως μπορούμε να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα για το πώς θα είναι τα αυτοκίνητα πολλά πολλά χρόνια μετά, το 2050 ας πούμε.

Οι εταιρείες ήδη κάνουν παρουσιάσεις με τα αμάξια του μέλλοντος, ενώ οι ειδικοί φαντάζονται μια αυτοκίνηση με ασφάλεια ώστε να σταματήσει το αιματοκύλισμα στους αυτοκινητόδρομους  μιας και 1,2 εκατομμύρια άνθρωποι σκοτώνονται κάθε χρόνο, παγκοσμίως, σε τροχαία. Ζητήσαμε από τον οδηγό αγώνων αυτοκινήτων, Τάσο Ιαβέρη να μας περιγράψει το δικό του όραμα.

- Πώς φαντάζεστε το αυτοκίνητο του μέλλοντος;

Tα αυτοκίνητο του μέλλοντος θα πρέπει να είναι εφοδιασμένο με τέτοια ηλεκτρονικά και λογισμικά συστήματα που θα καταργεί τον ανεγκέφαλο χειριστή- οδηγό του. Το αυτοκίνητο έχει γίνει το πιο καταστροφικό όπλο των τελευταίων δεκαετιών, με νούμερα νεκρών, αναπήρων και ακρωτηριασμένων που είναι μεγαλύτερα από τα αντίστοιχα ενός πολέμου. Και όλα αυτά συμβαίνουν γιατί οι άνθρωποι όταν μπαίνουν μέσα σε ένα όχημα δεν έχουν ούτε την παιδεία ούτε τη γνώση του τι σημαίνει κινητική ενέργεια, τι είναι οι νόμοι της φυσικής, τι σημαίνει απώλεια ελέγχου και σύγκρουση. Θεωρώ σαν λύση του μέλλοντος τα αυτοκίνητα να καταργούν τον οδηγό, να δέχονται με μια φωνητική εντολή ή με ένα πληκτρολόγιο τη διαδρομή που θέλει να ακολουθήσει ο επιβάτης και να τον πηγαίνουν. Αυτό είναι το ιδανικό για εμένα, όσον αφορά την ασφάλεια των ανθρώπων.

- Πιστεύετε ότι μπορεί να καταργηθεί το τιμόνι; Η οδήγηση είναι μια απόλαυση για κάποιο κόσμο.

Είναι μια λάθος αντιμετώπιση αυτή. Αν θες να οδηγείς για απόλαυση, μπορείς να το κάνεις σε ειδικό χώρο χωρίς να υπάρχει κίνδυνος να τραυματίσεις κάποιον και με τον κατάλληλο εκπαιδευτή.

Οι τεχνολογίες αυτόματου πιλότου στις οποίες αναφέρεται ο Τάσος Ιαβέρης ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη. Η Audi οραματίζεται ένα αμάξι που με κατάλληλους αισθητήρες θα αλληλεπιδρά ακόμα και με τους περαστικούς, για να τους προστατεύει από ατυχήματα. Οι λειτουργίες στο εσωτερικό του έξυπνου αυτοκινήτου θα γίνονται με φωνητικές εντολές και με την τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας.

Τα σχέδια για ιπτάμενα οχήματα βρίσκονται σε εξέλιξη και μια ιαπωνική εταιρεία επιχειρεί να δημιουργήσει τεράστια drone που θα λειτουργούν σαν αμάξια. Στόχος είναι κυρίως, η ταχύτητα στις καθημερινές μετακινήσεις.

Ο Τάσος Ιαβέρης σχολιάζει: «Ακούμε και για ιπτάμενα αυτοκίνητα, θα καταλήξουμε να κυκλοφορεί ο κόσμος κάτω με… σιδερένιες ομπρέλες αν συμβεί κάτι τέτοιο, για προφύλαξη από τα ανταλλακτικά που θα πέφτουν από τον ουρανό, από τις συγκρούσεις των ανθρώπων που θα οδηγούν με τα μυαλά στα… κάγκελα!

Το αυτοκίνητο δυστυχώς είναι παρεξηγημένο θεωρείται κάτι εύκολο, απλό, ανώδυνο και ακίνδυνο. Δες την ανησυχία των ανθρώπων και την προβολή που γίνεται από τα ΜΜΕ και τα πολιτικά συστήματα όσον αφορά τα θύματα των σεισμών, των δασικών πυρκαγιών, των πλημμυρών και των τυφώνων. Τα τελευταία 50 χρόνια στην Ελλάδα έχουμε περίπου 250 θύματα από σεισμούς. Στο ίδιο χρονικό διάστημα υπάρχουν 120.000 νεκροί και 350.000 βαριά ανάπηροι και ακρωτηριασμένοι από τροχαία. Μιλάμε για μια γενοκτονία.

Η δική μου ελπίδα είναι όχι να φτιάξουμε αυτοκίνητα ιπτάμενα αλλά αυτοκίνητα σκεπτόμενα. Άκουσα πρόσφατα ότι μέσα στα επόμενα πέντε με δέκα χρόνια οι εταιρείες θα αρχίσουν να αντικαθιστούν τους ανθρώπινους εγκεφάλους με τους προηγμένους ηλεκτρονικούς εγκεφάλους της τεχνολογίας, χωρίς συναισθηματική νοημοσύνη βέβαια».

Η επαυξημένη εικονική πραγματικότητα

Μια από τις αλλαγές που θα δούμε μελλοντικά στα Ι.Χ είναι και η εφαρμογή της τεχνολογίας της επαυξημένης εικονικής πραγματικότητας σε συνδυασμό την τεχνητή νοημοσύνη. Μια οθόνη που θα ανοίγει μπροστά στο οδηγό  ή ακόμα και σε ειδικά γυαλιά που θα φορά ο οδηγός θα αντικαταστήσει όλες τις λειτουργίες, στο ταμπλό. Αυτό τουλάχιστον, είναι το σχέδιο της Volkswagen όπως και πολλών άλλων εταιρειών.

Η ηλεκτροκίνηση και η αλλαγή στη νοοτροπία μας

Tα ηλεκτρικά αμάξια Tesla που υπόσχονται ασφαλή μετακίνηση, έχουν ωραία και μοντέρνα αισθητική έχουν ήδη φέρει μια νέα εποχή στην οδήγηση. Ήδη, οι πωλήσεις του «Model S» στην Ευρώπη έχουν αυξηθεί κατά 30% και ίσως αυτός είναι και ο λόγος που σχεδόν όλες οι μεγάλες εταιρείες έχουν στα σκαριά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και θέλουν άμεσα να το βγάλουν στην αγορά.

Μεγάλη μελέτη του Georgetown University και ερευνητών του IMF προβλέπει ότι μέχρι το 2040, το 90% των αυτοκινήτων σε Αμερική, Ευρώπη και Καναδά θα είναι ηλεκτρικά. Στο μέλλον, ίσως έχουμε και μια μεγάλη ανατροπή στη νοοτροπία που αφορά την ιδιοκτησία των οχημάτων. Από τη στιγμή που θα είναι τόσο αυτόνομα και στην τροφοδοσία τους και στη λειτουργία, λένε οι μελετητές, ο κόσμος ίσως να πάψει να αντιμετωπίζει σαν προϊόντα και μπορεί να αρχίσει να τα βλέπει ως υπηρεσίες. Προβλέπεται ότι θα έχουμε όλο και περισσότερες επιχειρήσεις που δε θα πωλούν αμάξια αλλά θα τα προσφέρουν για τη μετακίνηση έναντι αντιτίμου, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Οι αστικές συγκοινωνίες θα παίζουν όλο και μεγαλύτερο ρόλο στην αστική μετακίνηση και στην εξυπηρέτηση των πολιτών: «Αυτό θα έπρεπε να είναι το μέλλον», μας λέει ο Τάσος Ιαβέρης και συνεχίζει:  «Τώρα αν ο άνθρωπος νιώθει την ανάγκη να ικανοποιεί την αλαζονεία του ή την ματαιοδοξία του αγοράζοντας αυτοκίνητα μεγάλων υποδυνάμεων που να τρέχουν πολύ όταν πουθενά στον πλανήτη δεν επιτρέπεται να ξεπερνάς τα 120 χιλιόμετρα ή να τρέχεις μέσα στις πόλεις που παίζουν παιδιά και άνθρωποι είναι άλλο θέμα».

- Και με την ηλεκτροκίνηση που όλο και πιο συχνά ακούμε τι γίνεται κύριε Ιαβέρη; Ποια είναι η άποψή σας; 

Το θέμα με την ηλεκτροκίνηση είναι να παίρνεις ενέργεια από εναλλακτικές πηγές και όχι από ρυπογόνες. Το κομμάτι της ρύπανσης του πλανήτη είναι πραγματικά εφιάλτης. Ο πλανήτης δε θα πάθει τίποτε σαν κομμάτι χώματος και ύλης. Οι επιβάτες του διαστημοπλοίου γη είναι που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. Όταν λέμε ότι θέλουμε να είμαστε οικολόγοι, πρέπει το αυτοκίνητο να φορτίζει από μπαταρίες εναλλακτικής ενέργειας. Από ένα πάνελ ηλιακών συλλεκτών ή από ανεμογεννήτριες.

Η εξέλιξη των αυτοκινήτων δε θα μπορούσε να μην περιλαμβάνει και το διαδίκτυο. To όχημα θα παρέχει πληροφορίες στον οδηγό για τον καιρό, την κίνηση, θα είναι συνδεδεμένο με άλλα οχήματα και θα είναι επιτρεπτή η ανταλλαγή πληροφοριών. Ακόμα και μέσω των ελαστικών θα μπορεί να δέχεται πληροφορίες το όχημα για την ποιότητα του οδοστρώματος ή για την ολισθηρότητά του ώστε να προσαρμόζει την ταχύτητά του στις εκάστοτε συνθήκες.

Τα αμάξια του μέλλοντος θα είναι υπερπολυτελή, τονίζει ο Mike Ramsey από την εταιρεία ερευνών Gartner. Θα είναι σαν μικρά σαλόνια, με αντικριστά καθίσματα, ένα μέρος όπου κανείς θα μπορεί να στέλνει e-mail και γενικά να κάνει τις εργασίες του κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, δηλώνει στην Guardian.

Θα βγάλει ποτέ η Ελλάδα δικό της αυτοκίνητο;

Σε μια Ελλάδα που ζει μέσα στην οικονομική κρίση το ερώτημα μοιάζει μάλλον αφελές. Από την άλλη μεριά όμως, ακούμε για μικρές αλλά σημαντικές προσπάθειες για την παραγωγή ενός οχήματος: το μεράκι μάλλον υπάρχει. Η γειτονική Τουρκία μοντάρει και παράγει αυτοκίνητα και ονειρεύεται μέχρι το 2021 να διαθέσει στην αγορά και δικό της brand, όπως είχε δηλώσει το 2017 ο Ερντογάν.

- Θα μπορούσε στο μέλλον η Ελλάδα να παράξει ένα δικό της αυτοκίνητο όπως κάποτε έβγαλε το Πόνυ κύριε Ιαβέρη;

Το Πόνυ που μου αναφέρεις ήταν ένα αμάξι που δε θα μπορούσε πουθενά να περάσει προδιαγραφές σήμερα ούτε σχετικά με παθητική ούτε με ενεργητική ασφάλεια. Ήταν όλο λαμαρίνα. Το βλέπω δύσκολο για την Ελλάδα γιατί δεν υπάρχουν επενδυτές με διαθέσιμα χρήματα και έχουμε και το brain drain, έχουν φύγει για το εξωτερικό οι νέοι που θα μπορούσαν οι επενδυτές να αξιοποιήσουν. Δε θα το απέκλεια αλλά το θεωρώ πάρα πολύ δύσκολο.

Ο επενδυτής θέλει σταθερό φορολογικό περιβάλλον, θέλει μηδενική γραφειοκρατία χρειάζεται ανθρώπους που να έχουν τελειώσει ανώτατα ιδρύματα με γνώσεις ποιους θα αξιοποιήσει; Θα φέρει δικό του κόσμο από έξω; Σίγουρα θα περάσουν πάρα πολλά χρόνια για να γίνει μια σοβαρή αυτοκινητοβιομηχανία που θα κατασκευάζει σωστά αυτοκίνητα με τις κατάλληλες προδιαγραφές, της σημερινής εποχής, όχι της εποχής του Πόνυ. Οι Τούρκοι έχουν φτιάξει πολεμική βιομηχανία, ετοιμάζονται για πυρηνικά... Δεν είναι μέτρο σύγκρισης η Τουρκία, είμαστε πίσω.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΤΟ NEWSBEAST.GR

27
σχόλια
  1. avatar Γιώργος-2

    η Ελλάδα, το μόνο που έκανε και κάνει από το 1974 και μετά.
    από τότε δηλαδή που έβγαλαν τη χώρα από τον <> και έφεραν τη δημοκρατία,
    είναι να παράγει μαζικά κατά εκατομμύρια, τεμπέληδες βολεμένους στο δημόσιο, καταστρέφοντας και τις όποιες υγιείς επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα.
    είναι δυνατόν να βγάλει η χώρα μας αμάξια και μάλιστα εγχώρια;
    με αυτούς τους νόμους που ισχύουν;
    είχαμε στο παρελθόν πολύ δυνατές προσπάθειες και σε μεγάλο βαθμό ελληνικά αυτοκίνητα, μέχρι που ήρθε η δημοκρατία και τώρα δε βγάζουμε ούτε ρόδες για ποδήλατα.
    μου αρέσει που κάποιοι κάνουν σύγκριση με την Τουρκία, η οποία είναι τεχνολογικά τουλάχιστον 30 χρόνια μπροστά από εμάς.

  2. avatar pliman

    να φτιαξουμε ενα σουπερκαρ ετσι για χαβαλε...

  3. avatar den86

    Η Ελλάδα κάποτε έβγαζε δικό της αμάξι το pony θα το θυμούνται οι παλιοί και επίσης υπάρχει ένας μηχανικός που έχει κατασκευάσει αμάξι αυτή την εποχή και η γραφειοκρατία δεν του επιτρέπει να το βγάλει στην παραγωγή...! Χώρα χωρίς δική της βαριά βιομηχανία και παραγωγή για εξαγωγή προϊόντων είναι καταδικασμένη να χάσει

  4. avatar Νεα ελληνικα προιοντα

    Αυτοκίνητα χωρις ροδες, επεξεργαστες μποζονιου με 1 δις πυρηνες, μνήμες DDR6, SSD 32Tera, μηχανες παραγωγής ενεργειας από συντηξη και για ατομικη χρηση, διαστημοπλοια με πολλαπλασια ταχυτητα του φωτός (δαφορα μοντελα) , αθορυβες μηχανες φραπε, μηχανες αντιβαρυτητας, πλυντήρια 30 κιλων κλπ οτι φανταστει ο νους. Θα τα εξαγουμε και θα τα οικονομησουμε.

  5. avatar Giorgis

    Ευτυχώς ωριμασε ο Ιαβέρης και το πήρε απόφαση ότι η οδηγική παιδεία που επέμενε τόσα χρόνια ήταν ρομαντικά ευχολόγια και πως πλέον η μονη λύση είναι η τεχνολογία.

  6. avatar Μαριαμ

    Το σκουπιδαριο της Ευρωπης θελει και αυτοκινητοβιομηχανια. Εμεις μονο Hot spot παραγουμε.

  7. avatar ΔΙΟΓΕΝΗΣ Λυτταιος

    ΜΗΔΕΝΙΚΩΝ ΡΥΠΩΝ, να βγαλουμε !
    Απο βρωμιαρικα τερατακια, εχει γεμισει ο ντουνιας.

  8. avatar Το μέλλον είναι τα ιπτάμενα αυτοκίνητα για τις μετακινήσεις μέσα στη πόλη.

    μάλλον ο σχολιαστής δε κατάλαβε ότι τα ιπτάμενα αυτοκίνητα δε θα τα πετάμε εμείς αλλά μόνο το προορισμό θα βάζουμε... θα πετάνε σε συγκεκριμένες αερογραμμές και θα αλληλεπιδρούν με τα αλλά οχήματα κάνοντας μία σύγκρουση αδύνατη.

    1. avatar Giorgis

      Δεν είναι μόνο το θέμα σύγκρουσης. Βλάβες δεν θα υπάρχουν? Όσα βλέπεις σήμερα σταματημένα στην άκρη του δρόμου άλλα τόσα θα έβλεπες να έχουν πέσει από τον ουρανό στα κεφάλια μας. Δεν ξέρω κανέναν που θέλει να κινδυνεύει η ζωή του από πτώση ιπτάμενου αυτοκινήτου. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ να επιτραπούν ιπτάμενα αυτοκίνητα σε πόλεις. Ακόμη δεν έχει χαθεί η λογική από την πλειοψηφία.

      1. avatar Γι αυτόν ακριβώς το λόγο πρέπει να τα φτιάχνουν μόνο Ιαπωνες

        Αν μπουν στο παιχνίδι με τα ιπτάμενα και άλλες χώρες βλέπε Αγγλία Γαλλία Ιταλία Ισπανία Κινα άστο... θα πέφτουν βροχή!!!

        1. avatar Giorgis

          Εγγυάται κανείς ότι τα γιαπωνέζικα θα είναι καλοσυντηρημένα? Ξέχνα το, δεν υπάρχει ούτε μία στο εκατομμύριο.

  9. avatar Τριανταφηλλος

    [...] θα βγάλει η Ελλάδα

  10. avatar 0-400

    Οδηγος αγωνων απο (...) ακους εκει να υποστηριζει τα τελειως αυτοματοποιημενα οχηματα.. Και οποιος παιρνει λεει αμαξι με υποδυναμεις ειναι ψωνιο οτι μα ναι...το αλλο κουλο παντου στον κοσμο το οριο ειναι 120. Πρώτον ειναι 130 αλλα οχι παντου πχ Γερμανία δεν ειναι. Τωρα απο την αλλη κακως ειναι 130 θα επρεπε το οριο να πηγαινει αναλογα την κατηγορια του αμαξιου με αλλη ασφαλεια παει ενα fiat pundo και με αλλη ασφαλεια παει μια s class

    1. avatar Ο

      Οι υποδυνάμεις είναι το αντίθετο των υπερδυνάμεων?

    2. avatar Άλλη εξυπνάδα

      έχεις να μας πεις ή τις είπες όλες μαζεμένες?

    3. avatar Ζικο

      Εσυ καλα τα λες αλλα ποιος σ'ακουει. Οταν ενα smart που ειναι βασιικα αυτοκινητο πολης παει με 120 ειναι επικινδυνο του κερατα. Ενα μεγαλο διλιτρο-τριλιτρο με ιπποδυναμεις πανω απο 200-250 αλογα στα 160-170 εχει περισσοτερη ασφαλεια απο το smart οταν παει με 60! Το θεμα ειναι η γνωση και ικανοτητα των οδηγων. Αλλα να πηγαινει το αυτοκινητο μονο του με τα ηλεκτρονικα και να κανει στην ακρη τον οδηγο ειναι απαραδεκτο.

  11. avatar Rodo

    Η ηλεκτρική αυτοκινηση δεν λύνει το πρόβλημα της μόλυνσης του περιβάλλοντος, αφού η παραγωγή και εξόρυξη των μετάλλων που χρησιμοποιούνται στις μπαταρίες παραμένει ρυπογόνα διαδικασία

    1. avatar Ο

      Ξέχασες να γράψεις την πρότασή σου που λύνει το πρόβλημα.

    2. avatar Και το κρέας και τα λαχανικά

      που τρως για να ζεις και να λες χαζομάρες παράγονται με ρυπογόνα διαδικασία. Αλλά δεν το κάναμε θέμα.

  12. avatar Χαχαούχας

    Πόνυ;;; χαχαχαχαχαχαχα Η μάπα του αιώνα!!!!!!!!!!!
    Φυσικά αν δεν έχεις να φας το καλύτερο όχημα.

  13. avatar ουτσ ποτε

    ============ Θα βγάλει ποτέ η Ελλάδα δικό της αυτοκίνητο; ====

    πως λενε = ουτε στον απαντα ΑΙΩΝΑ, ακου λεει θα βγαλη η ελλαδα
    ==================== αυτοκινητο =====

    1. avatar Απάντηση σε: ουτσ ποτε

      Η Ελλάδα παρήγαγε αυτοκίνητα και μάλιστα φτηνά.

  14. avatar Μα

    Τι λέμε τώρα μόνο αμάξια θα βγάλουμε εδώ αν ξαναβγούν οι ζαιοι πάμε στο διάστημα ακου αυτοκίνητα

  15. avatar Ελληνικό αμάξι δεν θα υπάρχει…

    ...επειδή δεν θέλουμε βασικά, απλά τώρα και επειδή δεν θα μας αφήνει η ΕΕ, πνίγοντας την οικονομική ανεξαρτησία που θα προσέφερε η ελληνική βιομηχανία. Πως? Θεσπίζοντας τις σύγχρονες προδιαγραφές ασφάλειας που μόνο οι έμπειροι παίκτες μπορούν να πιάσουν.

    Ποιος δεν θέλει ασφαλές αμάξι θα μου πείτε. Όλοι μας, αλλά πως θα ήταν οι δρόμοι πιο ασφαλείς, εάν οδηγούσαμε όλοι το ταπεινό Πόνυ και τηρούσαμε πλήρως τον ΚΟΚ, ή με τα σύγχρονα αμάξια με 10 αερόσακους κάνοντας ότι θέλουμε στο δρόμο προς όφελος των αυτοκινητοβιομηχάνων της Ευρώπης. Πως θα εφαρμοζόταν ο ΚΟΚ? Απλά αμολώντας 10 μέρες τους αστυνομικούς να γράφουν ότι κινείται, αυτή τη στιγμή δεν σε γράφουν για τίποτα.
    Το Πόνυ ήταν αρκετά επιτυχημένο ως εξαγώγιμο προϊόν και ναι ήταν μία λαμαρίνα με ρόδες όμως κινούνταν. Μπορεί να μας φαίνεται αστείο αμαξάκι, αλλά εάν σκεφτέίτε ότι όταν μπήκαμε στα μνημόνια, χρωστούσαμε 360 δίς τα 10 εκατομμύρια ψυχών εδώ πάνω ή κάτω δηλαδή 36000 γευρώ έκαστος. Όσο ένα καλό αμάξι, ή όσο ένα μέσο αμάξι με όλα τα έξοδα του στον κύκλο ζωής του. Εάν είχαμε όλοι Πόνυ ή κάτι αντίστοιχο, δεν θα είχαμε φεσωθεί τόσο...

    1. avatar Long John Silver

      Άντε πάλι η επίθεση στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Μη ξεχνάς ότι είμασταν κάποτε εκτός, και αν δεν θυμάσαι πως ήταν σε σχέση με σήμερα, να ανατρεξεις στα οικονομικά αρχεία. Πληθωρισμός 20%, αρχαια βιομηχανία που παρασιτουσε απο το δημόσιο κτλ.
      Καταρχάς για ποιο λόγω να έχουμε δικη μας αυτοκινητοβιομηχανία; Είναι εντελώς ανοητο. Υψηλές τουριστικές υπηρεσίες, μεταποίηση στην αγροτική οικονομία και πολεμική βιομηχανία. Αυτά χρειαζόμαστε.

      1. avatar Απάντηση σε: Long John Silver

        Υψηλές τουριστικές υπηρεσίες, μεταποίηση στην αγροτική οικονομία και πολεμική βιομηχανία. Αυτά χρειαζόμαστε.

        1. Με απόφαση της ΕΕ έκλεισε το μοναδικό εργοστάσιο πολεμικής βιομηχανίας.
        2. με τουριστικές υπηρεσίες και μεταποίηση δεν μπορείς να έχεις ανθεκτική οικονομία

  16. avatar Οταν

    Θα βγει ο ήλιος από δυτικά σπίρτα δεν κάνουμε το 2019 αυτοκίνητα θα παράγουμε Beast ευχαριστώ πολύ με έκανες και γέλασα

Παρακαλούμε περιμένετε ...