Η Etihad Airways κατέστη η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρία στην ιστορία των εμπορικών αερομεταφορών και μία από τις πιο επιτυχημένες, ξαναγράφοντας «το εγχειρίδιο κανόνων» δήλωσε ο Πρόεδρος και Γενικός Διευθυντής της εταιρίας, κ. James Hogan, στην εναρκτήρια ομιλία του στην Σύνοδο Κορυφής των Αεροπορικών Αυστραλίας και Ειρηνικού (CAPA) που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Σύδνεϋ.

Η ομιλία του κ. Hogan στην Αυστραλία πραγματοποιήθηκε λίγες μέρες αφού η Etihad Airways ανακοίνωσε μία ιστορικής σημασίας συμφωνία με την Κυβέρνηση της Σερβίας κατά την οποία θα εξαγοράσει το 49% της Air Serbia, τον μετονομασμένο εθνικό αερομεταφορέα της χώρας, καθώς και μία πενταετή σύμβαση διαχείρισης λειτουργίας της.

Προς αποφυγή του παραδοσιακού μοντέλου και παλαιού τύπου αεροπορικές συμμαχίες, ο κ. Hogan παρουσίασε ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο για τις παγκόσμιες αερομεταφορές περιγράφοντας την ξεχωριστή στρατηγική της Etihad Airways, στην ανέλιξη μέσω οργανικής ανάπτυξης, μέσω συνεργιών κοινού κωδικού και μέσω επενδύσεων μετοχικού κεφαλαίου μειοψηφίας σε άλλους αερομεταφορείς.

«Υπάρχουν άφθονες αποδείξεις που αποδεικνύουν πως το παραδοσιακό μοντέλο αεροπορικής εταιρίας και οι παλαιού τύπου συμμαχίες δεν είναι πλέον σχετικές με το περιβάλλον λειτουργίας του σήμερα και πως η πρόοδος της αεροπορικής βιομηχανίας είναι απίθανη χωρίς ριζικές αλλαγές»,  είπε ο κ. Hogan. «Το μέλλον για να είναι βιώσιμο για τις παγκόσμιες αερομεταφορές πρέπει να στηρίζεται σε ένα τολμηρό όραμα και στην προθυμία αποκοπής από τις παραδόσεις και τις πρακτικές του παρελθόντος».

Ο κ. Hogan δήλωσε ότι, η παγκόσμια εμβέλεια είναι πέρα από τις δυνατότητες οποιασδήποτε μεμονωμένης αεροπορικής και ότι η πρόοδος είναι δυνατή μόνο μέσω συνεργιών.

«Συμπεριλαμβανομένης της Jet Airways, όπου βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία έγκρισης από τις αρμόδιες αρχές, η Etihad Airways θα έχει έξι μετοχικούς συνεργάτες και 46 συνεργάτες κοινού κωδικού, προσφέροντας έναν αριθμό επιβατών άνω των 96 εκατ. και μία επιλογή άνω των 410 προορισμών σε έξι ηπείρους, που θα εξυπηρετούνται από ένα στόλο περίπου 500 σύγχρονων αεροσκαφών», συμπλήρωσε ο κ. Hogan.

«Η συνεργασία θα περιλαμβάνει κοινή προμήθεια περιουσιακών στοιχείων, υπηρεσιών και εφοδίων όπως αεροσκάφη, μηχανές, καύσιμα και ασφάλιση, καθώς και συνεργασία σε θέματα όπως συντήρηση, εκπαίδευση πληρωμάτων και δραστηριότητες πωλήσεων, που θα μειώσουν το κόστος για όλες τις συμμετέχουσες αεροπορικές. Αυτή είναι πραγματική πρόσθετη αξία για την μετοχική συμμαχία μας και είμαι πεπεισμένος ότι θα οδηγήσει στην πρόοδο» είπε ο κ. Hogan.

«Με ιδιαίτερη χαρά καλωσορίζουμε την Air Serbia στην μετοχική συμμαχία μας, και ανυπομονούμε να λάβουμε τις τελικές εγκρίσεις από τις ρυθμιστικές αρχές της Ινδίας για την επένδυσή μας στην Jet Airways» πρόσθεσε.

Εκτός των ενεργειών στις οποίες πρέπει να προχωρήσουν οι αεροπορικές ώστε να διασφαλίσουν το μέλλον τους, ο κ. Hogan δήλωσε ότι απαιτούνται περαιτέρω αλλαγές από τις κυβερνήσεις και τις ρυθμιστικές αρχές που θα περιλαμβάνουν απορρύθμιση του εργατικού δυναμικού, μεταρρύθμιση της διαχείρισης του εναέριου χώρου, τεχνολογική καινοτομία, περισσότερες επενδύσεις σε υποδομές και μεγαλύτερη συνεργασία του κλάδου.

Είπε πως ένα μείζων και συνεχές θέμα για την βιομηχανία των αεροπορικών μεταφορών υπήρξε πάντα η περιορισμένη πρόσβαση στα μεγάλα αεροδρόμια, πολλά από τα οποία έχουν φθάσει τη μέγιστη χωρητικότητά τους και δεν έχουν δυνατότητα επέκτασης, ή θα χρειαστούν πολλά χρόνια ώστε να μπορέσουν να αναβαθμιστούν.

Ο κ. Hogan δήλωσε πως μία περίπτωση που θα έπρεπε να ληφθεί υπόψη είναι η επιλεκτική διευκόλυνση σε ότι αφορά την απαγόρευση κυκλοφορίας του θορύβου στα μεγάλα αεροδρόμια. Σε ορισμένες περιπτώσεις, συνέχισε ο κ. Hogan, οι απαγορεύσεις κυκλοφορίας εισήχθησαν πριν από 50 χρόνια για να περιορίσουν τον θόρυβο των τζετ της εποχής του 1950 συμπεριλαμβανομένων και των αεροσκαφών τύπου Boeing 707, DC-8 και VC10.

Ωστόσο, οι ρυθμιστικές αρχές δεν έλαβαν υπόψη τους τα δισεκατομμύρια των δολαρίων που επένδυσαν οι αεροπορικές εταιρείες στα αεροσκάφη χαμηλού επιπέδου θορύβου και χαμηλών εκπομπών όπως είναι τα σημερινά Airbus A380 και Boeing 787, τα οποία εξακολουθούν να περιορίζονται από την ίδια απαγόρευση κυκλοφορίας θορύβου όπως τα πρώτα αεροσκάφη τύπου τζετ. «Ίσως, για να αμβλυνθεί η συμφόρηση των αεροδρομίων θα έπρεπε να τεθεί σε εφαρμογή η αρωγή της απαγόρευσης κυκλοφορίας θορύβου για τα αεροσκάφη νέας γενιάς και χαμηλού επιπέδου θορύβου» ολοκλήρωσε ο κ. Hogan.

Σχετικά με την Etihad Airways:

Η Etihad Airways, ο εθνικός αερομεταφορέας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, ξεκίνησε τη λειτουργία της το 2003 και το 2012 μετέφερε 10,3 εκατομμύρια επιβάτες. Από τον κόμβο της στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Άμπου Ντάμπι, η Etihad Airways εξυπηρετεί 94 επιβατικούς και εμπορικούς προορισμούς στη Μέση Ανατολή, την Αφρική, την Ευρώπη, την Ασία, την Αυστραλία και την Αμερική, με στόλο 78 Airbus και Boeing αεροσκαφών, και με περισσότερα από 80 αεροσκάφη υπό παραγγελία, συμπεριλαμβανομένων 41 Boeing 787-9 Dreamliners και 10 Airbus A380. Η Etihad Airways κατέχει μερίδιο της airberlin, της Air Seychelles, της Virgin Australia, AerLingus και, μετά από ρυθμιστικές εγκρίσεις της, Jet Airways. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε: www.etihad.com