Σύμφωνα με καταγγελίες που έχουν γίνει, μεγάλη μερίδα του κοινού διαμαρτύρεται για τις αυξημένες τιμές στις πτήσεις του εσωτερικού, γεγονός που αποδίδεται στην έλλειψη ανταγωνισμού ανάμεσα στις αεροπορικές εταιρείες, αφού δύο έχουν το μονοπώλιο. Και αφού έχουν το μονοπώλιο, δεν κατεβάζουν τις τιμές. Αποτέλεσμα βέβαια είναι η μειωμένη κίνηση, αφού ο πολύπαθος Έλληνας τις τιμωρεί, γιατί τελικά ταξιδεύει με το …ΚΤΕΛ.

Ακόμη όμως και όταν βγαίνουν κάποιες προσφορές για εγχώριους προορισμούς όποιος πρόλαβε τον κύριο είδε, ήτοι εξαφανίζονται εν ριπή οφθαλμού. Για να μην σχολιάσουμε περαιτέρω και τις διαμαρτυρίες των ταξιδιωτών που έκλεισαν φθηνό εισιτήριο για να ταξιδέψουν μετά από 40 μέρες και μολονότι δεν πραγματοποίησαν το ταξίδι και έσπευσαν να το ακυρώσουν, δεν τους επιστράφηκαν οι φόροι παρά μόνο μετά από λεκτική διαμάχη.

Για να καταλάβετε τι εννοούμε σας παρουσιάζουμε την έρευνα που έκανε συμπολίτης μας για ένα ταξίδι του εσωτερικού που τελικά προσπέρασε για να πάει στο εξωτερικό. Δοκίμασε να πάει το επόμενο τριήμερο ένα ταξιδάκι. ‘Έψαξε λοιπόν αεροπορικώς να δει πόσο θα στοιχίσει αυτή η σύντομη απόδραση και κατέληξε ότι είναι προτιμότερο να πάει στο Βερολίνο παρά στην Κω.

Στην πρώτη περίπτωση βρήκε εισιτήριο με 190 ευρώ, ενώ στη ελληνική περίπτωση των περιορισμένων θέσεων έφτανε έως και τα 222 ευρώ. Είναι σίγουρο ότι η έλλειψη ανταγωνισμού, με οικονομικούς όρους πάντα και σύμφωνα με την οικονομική θεωρία, δημιουργεί μονοπώλια που κάθε άλλο υπέρ του καταναλωτή λειτουργούν.

Όταν στις 20 Φεβρουαρίου διαβάζαμε για τη συγχώνευση των 2 εταιρειών, Olympic Air και Aegean, που σήμαινε ότι μία και μόνο εταιρεία θα κατέχει σχεδόν το σύνολο της εγχώριας αγοράς, δεν χαρήκαμε και ιδιαίτερα. Ξέραμε ότι αργά ή γρήγορα δεν θα μας άρεσε και ιδιαίτερα, άσχετα αν ο Πρόεδρος της OLYMPIC AIR κ. Ανδρέας Βγενόπουλος ήθελε να μας καθησυχάσει: «Οι σημερινές συγκυρίες τόσο της Ελληνικής Οικονομίας όσο και του Κλάδου των Αερομεταφορών επιβάλλουν συγκέντρωση δυνάμεων για την διατήρηση ανταγωνιστικών τιμών στους καταναλωτές, την προστασία θέσεων εργασίας και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Η συγχώνευση της OLYMPIC με την AEGEAN επιτυγχάνει αυτούς τους στόχους και παράλληλα διατηρεί και γιγαντώνει το όνομα ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ που είναι κομμάτι της εθνικής μας παράδοσης και περιουσίας και κάνει υπερήφανους όλους τους Έλληνες».

Αυτό που σίγουρα θα συμβεί κύριοι των αερομεταφορών, για την ακρίβεια κύριοι της μίας και μοναδικής εγχώριας εταιρείας, είναι να μετατραπεί η εγχώρια αεροπορική μας μετακίνηση σε προνόμιο των ολίγων. Πάνε οι εποχές Ωνάση!