Κορονοϊός: Υποχρεωτική μάσκα σε ΜΜΜ – Η συχνότητα των δρομολογίων

Ελεγχόμενη είσοδος στους σταθμούς και αύξηση δρομολογίων τις ώρες αιχμής


ΕΛΛΑΔΑ
18:54
28/04/2020
Κορονοϊός: Υποχρεωτική μάσκα σε ΜΜΜ - Η συχνότητα των δρομολογίων
6
loading

Το πλαίσιο της σταδιακής άρσης των περιοριστικών μέτρων που έχουν ληφθεί λόγω του κορονοϊού, που αφορούν στον τομέα ευθύνης του, παρουσίασε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, μετά το μήνυμα στους πολίτες από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

«Είναι σαφές ότι η σταδιακή επάνοδος σε κανονικούς ρυθμούς οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας απαιτεί τη σταδιακή επιστροφή των ΜΜΜ σε πλήρη λειτουργία.

Θα ήθελα ευθύς εξαρχής, τόσο εγώ όσο και ο υπουργός, κ. Καραμανλής, να ευχαριστήσουμε όλους τους εργαζόμενους στα μέσα μεταφοράς, αλλά και στην εφοδιαστική αλυσίδα, τόσο για την απρόσκοπτη λειτουργία των συγκοινωνιών, όσο και για την ομαλή τροφοδοσία της αγοράς, ιδιαίτερα σε είδη πρώτης ανάγκης, τρόφιμα και φάρμακα», ανέφερε αρχικά στην ομιλία του.

Και πρόσθεσε: «Τώρα, έχουμε μπροστά μας μια νέα πρόκληση, αυτή της σταδιακής μετάβασης στην κανονικότητα, η οποία θα πρέπει να γίνει με τους όρους υγειονομικής προστασίας που μας έχουν υποδείξει οι ειδικοί.

Πρόκειται για ένα δύσκολο στοίχημα, η επιτυχία του οποίου θα κριθεί, όπως και στο προηγούμενο στάδιο, από την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συμμόρφωση των πολιτών στις απαιτήσεις της νέας πραγματικότητας.

Αισθάνομαι την ανάγκη να αναφερθώ σε αυτό, γιατί, ειδικά για τις αστικές και προαστιακές μετακινήσεις, κανένα ευρωπαϊκό σύστημα δεν έχει σήμερα τη δυνατότητα, σε προσωπικό και οχήματα, να προσφέρει υπηρεσίες μεταφοράς με τέτοιο τρόπο ώστε να οριοθετείται, εκ των πραγμάτων, η ιατρικώς θεμιτή φυσική απόσταση των επιβατών».

Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, «προκειμένου να αντιμετωπίσει αυτή τη μεγάλη πρόκληση, προχωρεί στην υιοθέτηση των παρακάτω κανόνων για την προστασία των εργαζόμενων και των επιβατών:

  • Υποχρεωτική χρήση προστατευτικής μάσκας από τους εργαζόμενους και το επιβατικό κοινό. Ο έλεγχος της εφαρμογής του μέτρου θα γίνεται από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς που είναι επιφορτισμένοι με αυτό το καθήκον.
  • Στην υιοθέτηση μέτρων ελεγχόμενης εισόδου στους σταθμούς, ώστε να επιτευχθεί, κατά το δυνατόν, η αναγκαία φυσική απόσταση.
  • Στην αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων στο μέγιστο δυνατό βαθμό από την πρώτη κιόλας μέρα εφαρμογής του πλαισίου σταδιακής άρσης των περιορισμών.

Συγκεκριμένα, τα δρομολόγια στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας διαμορφώνονται ως εξής:

  • Στον Μετρό και τον Ηλεκτρικό σήμερα η συχνότητα των συρμών είναι στα 7,5 λεπτά κατά τις ώρες αιχμής και σχεδιάζουμε να κατέβει στα 6 λεπτά.
  • Στο Τραμ από τα 11 λεπτά στόχος είναι να φθάσουμε στα 8 λεπτά στις ώρες αιχμής.
  • Στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ από 550 οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα θα ανέλθουμε το επόμενο διάστημα στα 1.000.
  • Οι συχνότητες αυτές θα βελτιωθούν σε δεύτερο στάδιο, σε συνάρτηση με την περαιτέρω άρση των περιορισμών».

Όπως τόνισε, «προκειμένου τα παραπάνω μέτρα να τύχουν άμεσης εφαρμογής, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία:

  • Στη δυνατότητα εξαίρεσης του δικαιώματος άδειας ειδικού σκοπού στο προσωπικό των συγκοινωνιών.
  • Στην αναστολή των διαδικασιών της κινητικότητας των εργαζομένων από τους Οργανισμούς των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε άλλον φορέα.

Είναι αυτονόητο ότι οι εποπτευόμενοι φορείς θα συνεχίσουν τη συστηματική απολύμανση των χώρων των σταθμών, των καθισμάτων, του πατώματος και των χειρολαβών οχημάτων και των συρμών. Επίσης, θα προχωρήσουν στη σήμανση των σημείων αναμονής, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός. Η χρήση των ανελκυστήρων θα απαγορεύεται, με την εξαίρεση των ατόμων με σοβαρά κινητικά προβλήματα».

Και συμπλήρωσε: «Ακόμη, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία προχωρούμε στα ακόλουθα μέτρα που αποσκοπούν στον περιορισμό της πυκνότητας μετακίνησης του πληθυσμού και την αποσυμφόρηση της κίνησης στα ΜΜΜ κατά τις ώρες αιχμής:

Διαφοροποίηση της ώρας προσέλευσης των εργαζόμενων στη Δημόσια Διοίκηση και κατανομή της σε τρεις ζώνες (07:00, 08:00 και 09:00):

Απευθύνουμε έκκληση στους πολίτες και στο επιβατικό κοινό:

  • Πρώτον, να αποφύγουν κάθε άσκοπη μετακίνηση με τα μέσα μεταφοράς.
  • Και δεύτερον, για όσους αυτό δεν είναι εφικτό, ειδικά κατά τις ώρες αιχμής, η χρήση των ΜΜΜ να γίνεται για απολύτως αναγκαίους λόγους, όπως η μετάβαση στον χώρο εργασίας και αυτό εφόσον δεν υπάρχει δυνατότητα μετακίνησης με άλλο πρόσφορο τρόπο.

Καλούμε τους πολίτες που έχουν την επιλογή της μεταφοράς με ιδιωτικό τους μέσο, να συνεχίσουν να το χρησιμοποιούν ως πρώτη επιλογή. Ως ένα επιπλέον μέτρο διευκόλυνσης τους ανακοινώνουμε:

  • Την παράταση της μη ισχύος του δακτυλίου για τον μήνα Μάιο.
  • Από τις 4 Μαΐου τη δυνατότητα μεταφοράς δύο ατόμων πλέον του οδηγού, στη μετακίνηση με τα ΙΧ».

Τι γίνεται με διπλώματα οδήγησης, ΚΤΕΟ και ώρες αιχμής στα ΜΜΜ

Ο κ. Κεφαλογιάννης επισήμανε ότι, «ως προς τη μεταφορά πολιτών με ταξί, μετά από εισήγηση της Επιτροπής Δημόσιας Υγείας, συνεχίζεται η εφαρμογή του κανόνα που ισχύει και σήμερα, δηλαδή ο οδηγός και ένας επιβάτης, με τις γνωστές εξαιρέσεις μεταφοράς γονέα με ανήλικα τέκνα ή συνοδείας ατόμου για ιατρικούς λόγους.

Τις επόμενες ημέρες το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα ανακοινώσει αναλυτικά περαιτέρω ρυθμίσεις για την παράταση ισχύος των διπλωμάτων οδήγησης και των δελτίων τεχνικού ελέγχου οχημάτων, καθώς και το πλαίσιο επανέναρξης των θεωρητικών και πρακτικών μαθημάτων και εξετάσεων για την απόκτηση άδειας οδήγησης, με στόχο την αποφυγή συνωστισμού από τους πολίτες στα ΚΤΕΟ, στις σχολές οδήγησης και στις περιφερειακές υπηρεσίες μεταφορών.

Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να επισημάνω ότι η κρίση του κορονοϊού και η πρόκληση της επανόδου στην κανονικότητα με όρους κοινωνικής αποστασιοποίησης δρουν ως μεγεθυντικός φακός στα διαχρονικά προβλήματα και τις αγκυλώσεις του συστήματος αστικών συγκοινωνιών, το οποίο επιδεινώθηκε από υποεπένδυση και κακοδιαχείριση τα τελευταία πέντε χρόνια.

Για τον λόγο αυτό, ως ένα πρώτο μέτρο θα προχωρήσουμε στον επανασχεδιασμό λειτουργίας γραμμών στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη, ανάλογα με τις ανάγκες που θα προκύπτουν, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, λαμβάνοντας υπόψη τα διαθέσιμα μέσα».

«Πρέπει να καταστεί σαφές, ότι η επιλογή της διαχείρισης της κίνησης με τα μέσα μεταφοράς, μέσω μεγάλης αύξησης της προσφοράς, έτσι ώστε να κυκλοφορεί πολύ μεγάλος αριθμός συρμών και λεωφορείων, με στόχο τη μείωση του συνωστισμού και τη διατήρηση αποστάσεων, δεν υφίσταται.

Η μόνη δυνατή διαχείριση είναι αυτή της ζήτησης, η οποία πρέπει να περιοριστεί στον μέγιστο δυνατό βαθμό και να απλωθεί μέσα στον χρόνο, για τις ώρες αιχμής.

Επιπλέον, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι η πύκνωση στο μέτρο του δυνατού των οχημάτων κατά τις ώρες αιχμής, θα συνοδεύεται από ταυτόχρονη μείωση των συχνοτήτων διέλευσης στα ενδιάμεσα διαστήματα. Ειδικότερα, από τις 10 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι και από τις 6 το απόγευμα έως τα μεσάνυχτα», επισήμανε.

Κλείνοντας, όπως σημείωσε, «θέλω να επισημάνω ότι η εφαρμογή των μέτρων που ανακοινώνουμε θα αξιολογείται σε καθημερινή βάση και θα αναπροσαρμόζονται, τόσο με βάση το βαθμό επιτυχίας τους, όσο και ανάλογα με την πορεία υλοποίησης του γενικού σχεδίου άρσης των μέτρων, που έχει εκπονήσει η κυβέρνηση.

Η προστασία της δημόσιας υγείας επιβάλλει η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς να γίνεται με σεβασμό στους συμπολίτες μας, τους εργαζόμενους, αλλά και στον ίδιο μας τον εαυτό.

Δεν μπαίνουμε στο λεωφορείο και στο μετρό όταν έχουμε το παραμικρό σύμπτωμα, τηρούμε τα μέτρα ατομικής υγιεινής, προστατεύουμε την υγεία των συνανθρώπων μας και τη δική μας. Δεν κάνουμε άσκοπες μετακινήσεις.

Αυτό θα είναι και το μήνυμα της ενημερωτικής εκστρατείας που θα πραγματοποιήσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τις επόμενες μέρες».

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

6
σχόλια
  1. avatar “Στον Μετρό και τον Ηλεκτρικό σήμερα η συχνότητα των συρμών είναι στα 7,5 λεπτά κατά τις ώρες αιχμής

    και σχεδιάζουμε να κατέβει στα 6 λεπτά.\"
    Ρε παιδιά σε άλλη χώρα ζούσα; πριν τον ιό, η συχνότητα στο μετρό τις ώρες αιχμής ήταν λιγότερα από 5 λεπτά, 3 με 4 έπαιζε.

  2. avatar Ένα άτομο στα ταξί

    Οι ειδικοί αποφασισαν
    Ζευγάρι που μοιράζεται το ίδιο κρεβάτι δε θα μπορεί να μοιράζεται το ίδιο ταξί από τη Δευτέρα
    Επίσης μιας και ξεκίνησε εχθές η παραγωγή μάσκας στην Ελλάδα, μπορούμε πλέον να κάνουμε και την χρήση της υποχρεωτική!!!
    Αυτοί είμαστε κύριοι!!!

    1. avatar σε ολες τις χωρες ισχυει αυτο

      και οι οποιες μαλιστα εισαγουν μασκες.....αρα μην εισαι εταιρεια περιορισμενης ευθυνης...ανοιξε το μυαλουδακι σου περαν κομματων φανατιλας κομματιλας μαυριλας....αριστεριλας ....

      1. avatar @σε ολες τις χωρες ισχυει αυτο

        Εσυ ν ανοιξεις το μυαλο σου και τα ματια σου.Μεχρι χθες οι λοιμωξιολογοι ελεγαν οτι η μασκα ειναι και επικινδυνη διοτι υγραινεται και ο ιος προσκολλαται ευκολοτερα επ αυτης.Σημερα που υπεγραψαν συμβαση με 2 εταιρειες για μασκες ο Κουλης και ο Αδωνις ως πλασιεδες πωλησης μας υποχρεωνουν να φοραμε μασκα.Θελουμε καθε μερα 10 ευρω για μασκες.Και κανεις λαθος αν νομιζεις οτι η μασκα ειναι υποχρεωτικη σε αλλες χωρες με εξαιρεση 2 ή 3 χωρες .Αμα γουσταρεις το φιμωτρο δικαιωμα σου.Εγω δε το γουσταρω δεν φορεσα και δεν προκειται να το φορεσω.

  3. avatar Κοροδοϊός: (21+11+9)

    Πρόστιμο €41εκ και υποχρεωτική μάσκα σε ΜΜΕ

    1. avatar εσυ θα εκανες για πρωθυπουργος

      σε κανα νεκροταφειο......μαζι με τους επαναστατες ποδεμος με τις βιλαρες των 600 εκ ε

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει