Μετά την τελευταία επίσημη δοκιμή στην πίστα της Καταλονίας, την επομένη του εκεί αγώνα, ο Jorge Lorenzo ήταν ιδιαίτερα κεφάτος. Ο λόγος είναι ότι επιτέλους βρέθηκε λύση στο πρόβλημα που αντιμετώπιζε με τα νέα ελαστικά της Bridgestone και τη μειωμένη πρόσφυσή τους σε οριακές κλίσεις.

Ο διπλός πρωταθλητής της Yamaha (2010 και 2012) φάνηκε διστακτικός στο να αποκαλύψει ποια ακριβώς είναι η λύση, αλλά δήλωσε πλέον ικανοποιημένος με τη σταθερότητα της YZR-M1.

«Δοκιμάσαμε τον κινητήρα του 2015 και το νέο μπροστινό της Bridgestone, το οποίο φρενάρει καλύτερα στην ευθεία και μάλλον προσφέρει περισσότερη πρόσφυση στη μέση της στροφής», είπε, εννοώντας το σημείο της στροφής που η μοτοσυκλέτα του έχει τη μέγιστη κλίση.

«Δοκιμάσαμε διάφορα για να βελτιώσουμε τη σταθερότητα στις εξόδους των στροφών και είμαι ευχαριστημένος, γιατί αυτό ήταν το μεγαλύτερό μου πρόβλημα φέτος. Βρήκαμε τη λύση που θέλαμε, κι είναι κρίμα που τη βρήκαμε σήμερα αντί για χθες [στον αγώνα]. Όμως πιστεύω πως στον επόμενο αγώνα θα είναι όλα πολύ καλύτερα.»

«Είναι πράγματι μια μεγάλη βελτίωση», πρόσθεσε. «Υπό πίεση δεν είναι πάντα εύκολο να βρεις μια θετική αλλαγή, αλλά αυτή τη φορά βρήκαμε κάτι το πολύ σημαντικό και γι’ αυτό χάρηκα πολύ. Η ομάδα δούλεψε πολύ σκληρά και αυτό με ικανοποιεί.»

Όπως έγινε γνωστό η βελτίωση οφείλεται σε νέο προγραμματισμό των ηλεκτρονικών που ελέγχουν τον κινητήρα και τη μεταφορά της ιπποδύναμης στην άσφαλτο. Συγκεκριμένα, ξαναγράφοντας μέρος του κώδικα, οι μηχανικοί της Yamaha κατάφεραν να βελτιώσουν και τη σταθερότητα στην έξοδο με τέρμα γκάζι.

Από φέτος θυμίζουμε οι βελτιώσεις στα ηλεκτρονικά είναι οι μόνες που επιτρέπονται, αφού και οι 5 κινητήρες σφραγίζονται από την αρχή της σαιζόν, απαγορεύοντας τη βελτίωσή τους.

Ερωτηθείς αν ο κινητήρας του 2015 είχε παραπάνω δύναμη, ο Lorenzo απάντησε μόνον: «Για την ώρα όχι. Δεν έχει μεγάλη διαφορά».

Για το ίδιο ζήτημα πάντως, ο Valentino Rossi είχε αναφέρει πως ο νέος κινητήρας είναι μεν ισχυρότερος στις πολλές στροφές, όμως έχει γίνει πιο απότομος στην απόδοσή του και αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό που δεν βολεύει τον Lorenzo, έτσι όπως οδηγεί. Γι’ αυτό φάνηκε αρνητικός στην πρώτη του κρίση.

Lorenzo και Rossi δοκίμασαν επίσης μία νέα, κοντύτερη εξάτμιση που βγαίνει κάτω από τον κινητήρα, η οποία προσφέρει περισσότερη δύναμη στις «μεσαίες». Και στο ζήτημα αυτό ο Lorenzo εμφανίστηκε αναποφάσιστος, λέγοντας πως διέκρινε κάποια πλεονεκτήματα αλλά και ελαττώματα, οπότε δεν μπορεί να πει με σιγουριά.

Όπως έγινε γνωστό, αν κάποιος από τους δυο τους το αποφασίσει, θα έχει τη νέα εξάτμιση στη διάθεσή του από το Grand Prix του Assen.