O Aleix Espargaro εντυπωσίασε πάλι με την Yamaha Open της Ομάδας NGM Mobile Forward Racing στο Qatar, στις τελευταίες επίσημες δοκιμές του MotoGP πριν τον πρώτο αγώνα της χρονιάς.

Ο 24χρονος Ισπανός έκανε χρόνο παραπλήσιο με το ρεκόρ του Jorge Lorenzo, ενώ στην προσομοίωση αγώνα (21 γύροι), ήταν ταχύτερος από ό,τι το 2013 στον αγώνα ο εργοστασιακός αναβάτης της Yamaha.

Ο Espargaro χρησιμοποίησε το μαλακό πίσω λάστιχο των εργοστασιακών ομάδων, γιατί με την ειδική μαλακή γόμα που προσφέρει η Bridgestone στις μοτοσυκλέτες Open, δεν κατάφερε να κάνει πάνω από 3 γύρους.

Πολλοί τώρα λένε πως με την απόδοσή του ο Aleix βάζει υποψηφιότητα για βάθρο, όμως ο ίδιος είναι πιο προσγειωμένος: «Θα είναι πολύ δύσκολο να μείνω δίπλα στις εργοστασιακές Honda και Yamaha, όμως μπορεί να είμαστε οι πρώτοι μετά από αυτές».

Στις τριήμερες δοκιμές στις οποίες δεν συμμετείχαν οι εργοστασιακές ομάδες ή η ομάδα Open της Ducati, ο Aleix έκανε χρόνο 1:54.874, ούτε 2/10 πιο αργό εκείνον της περσινής pole του Jorge Lorenzo!

Ο μικρότερος αδερφός του Pol Espargaro αναδείχθηκε 2ος ταχύτερος, μόλις 33/100 πιο πίσω. Ωστόσο ο μικρός Espargaro είχε και μια ατυχία, καθώς έπεσε στην Κ6 και έσπασε την αριστερή του κλείδα.

Ο Aleix καρδιοκτύπησε για λίγο, αλλά αργότερα δήλωσε ανακουφισμένος: ««ήταν κρίμα γιατί μέχρι εκείνη τη στιγμή πήγαινε πραγματικά πολύ καλά. Ήταν γρήγορος και πολύ ικανοποιημένος με την προσομοίωση αγώνα».

«Ευτυχώς είναι εντάξει και το κάταγμα στην αριστερή κλείδα είναι πολύ περιορισμένο. Ακόμη και χωρίς επέμβαση θα επέστρεφε σε δύο με τρεις εβδομάδες απόλυτα fit, αλλά φυσικά δεν θέλει να χάσει τον πρώτο αγώνα της σαιζόν και γι’ αυτό θα υποβληθεί αμέσως σε επέμβαση».

Δώδεκα εκατοστά πιο πίσω βρέθηκε ο Βρετανός Bradley Smith, συναθλητής του Pol Espargaro στην Monster Yamaha Tech3.

Μετά τις τρεις Yamaha στις πρώτες θέσεις, δύο οδηγοί με Honda κατέλαβαν τις δύο επόμενες, παρότι είχαν πτώσεις. Οι Stefan Bradl και Alvaro Bautista με διαφορά 45 χιλιοστά, έκαναν τον 4ο και 5ο χρόνο αντίστοιχα. Ταχύτερος των Ducati ο Ιταλός Andrea Iannone 644 χιλιοστά πίσω από τον Aleix Espargaro.

Ο βετεράνος Αμερικανός Colin Edwards δεν κατάφερε να ακολουθήσει τον συναθλητή του στην Ομάδα NGM Forward Racing, κάνοντας τον 7ο χρόνο, απέχοντας 1.182 δευτ. από την κορυφή.

Ο Texas Tornado απέδωσε τη διαφορά τους «στο διαφορετικό οδηγικό στυλ». Ακολούθησε ο Nicky Hayden, πάλι ταχύτερος των Open Honda (ομάδα Drive M6 Aspar), με τον συναθλητή του Horoshi Aoyama να κλίνει τη δεκάδα, 7 δέκατα πιο πίσω.

Χρόνοι δοκιμών Qatar

1. Aleix Espargaro SPA NGM Mobile Forward Racing 1:54.874
2. Pol Espargaro SPA Monster Yamaha Tech 3 1:54.907 (+0,033)
3. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 1:55.027 (+0,153)
4. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP 1:55.187 (+0,313)
5. Alvaro Bautista SPA GO&FUN Honda Gresini 1:55.194 (+0,320)
6. Andrea Iannone ITA Pramac Racing 1:55.518 (+0,644)
7. Colin Edwards USA NGM Mobile Forward Racing 1:55.978 (+1,104)
8. Yonny Hernandez COL Energy T.I. Pramac Racing 1:56.056 (+1,182)
9. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar 1:56.273 (+1,399)
10. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar 1:57.006 (+2,132)
11. Scott Redding GBR GO&FUN Honda Gresini 1:57.009 (+2,135)
12. Hector Barbera SPA Avintia Racing 1:57.142 (+2,268)
13. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing 1:57.342 (+2,468)
14. Mike di Meglio FRA Avintia Racing 1:57.669 (+2,795)
15. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport 1:57.730 (+2,856)
16. Michael Laverty GRB Paul Bird Motorsport 1:57.860 (+2,986)
17. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project 1:58.086 (+3,212).