Ένα χρόνο μετά την ανανέωση της σεβάσμιας, κλασικής R 1200 GS η BMW προχωρά στην ανανέωση και της αντίστοιχης Adventure.

Η «σκληρή» off-road εκδοχή της πιο καλοπουλημένης Mega On-off όλων των εποχών έρχεται ολόφρεσκη να υποστηρίξει τις πωλήσεις της εταιρείας ενόψει του σκληρού ανταγωνισμού, βλ. Triumph, KTM…

H νέα Adventure εξοπλίζεται με μιαν ελαφρώς παραλλαγμένη έκδοση του υγρόψυκτου μπόξερ με τα 1.170 κυβικά, τον οποίο η απλή GS φόρεσε πρώτη στις αρχές του 2013. Οι «παραλλαγές» οφείλονται στην ανάγκη προσαρμογής του στο διαφορετικό χαρακτήρα της χωμάτινης έκδοσης και επικεντρώνεται στην χρήση βαρύτερου (κατά 950 γραμμάρια) σφονδύλου στον στρόφαλο.

Φυσικά η μοτοσυκλέτα κληρονομεί το τεράστιο, επιβλητικό αλουμινένιο ρεζερβουάρ της σειράς, με μειωμένη ωστόσο χωρητικότητα στα 30 λτ. (από 32) λόγω της καλύτερης κατανάλωσης του νέου κινητήρα. Τα 8 λίτρα επιπλέον της απλής GS, προσθέτουν αυτονομία 120-140 χλμ. ανάλογα την οδήγηση, παρόμοια με του ρεζερβουάρ των 32 λτ.

Ο προγραμματισμός της τροφοδοσίας κινητήρα είναι επίσης καλύτερα προσαρμοσμένος στη χωμάτινη οδήγηση και οι αναρτήσεις έχουν μακρύτερες διαδρομές. Η ζελατίνα στο φέρινγκ είναι υψηλότερη και ρυθμίζεται εύκολα από έναν χειροκίνητο στροφέα. Συνοδεύεται από πλάγιους εκτροπείς αέρα, τα πλαστικά είναι ανασχεδιασμένα και φέρουν νέα, εντυπωσιακά γραφικά.

Η μεγαλύτερη Adventure της BMW φορά στον κινητήρα έναν έξτρα αντικραδασμικό άξονα, ώστε η λειτουργία του ειδικά στις χαμηλές στροφές να είναι πιο ομαλή και η οδήγηση πιο άνετη.

Η γεωμετρία του εμπρός ψαλιδιού έχει αλλάξει για ταχύτερη αλλαγή κατεύθυνσης, πράγμα που σημαίνει ότι μειώθηκε η γωνία κάστερ .Το αναφέρουμε με κάθε επιφύλαξη όμως, καθώς η ΒΜW δεν διευκρινίζει τί είδους αλλαγή έχει επιφέρει.

Οι αναρτήσεις έχουν, όπως και στο παλιό Adventure, διαδρομές μεγαλύτερες κατά 2 εκ. σε σχέση με την απλή GS. Όμως το φετινό Adventure έχει και 1 εκατ. μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, σε σχέση με το «παλιό».

Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται ABS και ASC (σύστημα σταθεροποίησης) με δύο διαμορφώσεις λειτουργίας, «Rain» και «Road». Σαν εξτρά προσφέρονται 3 ακόμη διαμορφώσεις λειτουργίας, με το πακέτο «Pro», το οποίο ρυθμίζει ανάλογα. Επίσης η ημί-ενεργητική ανάρτηση Dynamic ESA, προσφέρεται σαν κατ’ επιλογήν αξεσουάρ.

Νέα και πιο άνετη είναι κατά την BMW και η σέλα. Εκείνη του συνεπιβάτη ρυθμίζεται και ως προς την κλίση. Τα μαρσπιέ είναι μεγαλύτερα, ενισχυμένα και χωρίς λαστιχένια επίσωτρα, ενώ υπάρχουν εντυπωσιακά προστατευτικά κάγκελα κινητήρα και ρεζερβουάρ.

Τέλος οι αγοραστές μπορούν να εκπληρώσουν κάθε ανάγκη ειδικού εξοπλισμού από την ατέλειωτη σειρά εργοστασιακών αξεσουάρ της BMW.