Αν έχεις τύχη διάβαινε και ριζικό περπάτει. Η Αμερικανίδα Βάλερι Τόμσον από την Αριζόνα έπεσε οδηγώντας τη «μοτοσυκλέτα» της με 552 χιλιόμετρα ανά ώρα και έζησε για να ξαναοδηγήσει.

Η Τόμσον είναι η κάτοχος του ρεκόρ ταχύτητας για γυναίκες οδηγούς μοτοσυκλετών. Το ατύχημά της συνέβη στην Αλμυρή Λίμνη Γκάιρντνερ την περασμένη Δευτέρα -όπου διεξάγονται αγώνες παρόμοιοι με εκείνους της φημισμένης Αλμυρής Λίμνη Σολτ Λέικ, στην Γιούτα των ΗΠΑ.

tomso1

Το ατύχημα συνέβη ενώ η Τόμσον προσπαθούσε να ξεπεράσει τα 605 χαω ώστε να κάνει νέο ρεκόρ. Το δίτροχο όχημά της, γνωστό ως «BUB 7», έχασε από άγνωστη αιτία την ευστάθειά του, απογειώθηκε στον αέρα για κάποιες δεκάδες μέτρα και τέλος σύρθηκε πεσμένο στο πλάι επί ενάμιση χιλιόμετρο πριν η κόκκινη βολίδα ακινητοποιηθεί χάρις στο αλεξίπτωτο που άνοιξε έγκαιρα.

tomso2

Το πρώτο που έκανε η Τόμσον όταν βεβαιώθηκε πως ζει, ήταν να ευχαριστήσει τους ανθρώπους της Ομάδας Ασφαλείας που έσπευσαν αμέσως να τη βοηθήσουν.

Αλλά βέβαια το ότι βγήκε σχεδόν αλώβητη από την περιπέτειά της οφείλεται κατά κύριο λόγο στην εξαιρετική δουλειά -ως προς τα χαρακτηριστικά ασφαλείας του BUB 7- που είχαν κάνει οι Ντένις Μάνινγκ, Τζον Γιανς και η ομάδα των τεχνικών που κατασκεύασε το κέλυφος από ανθρακονήματα.

Η πτώση δεν ήταν στο πρόγραμμα της ομάδας, όμως τελικά η «εκστρατεία» από την Αριζόνα στην Αυστραλία δεν πήγε στράφι. Κατά τη διάρκεια των World Speed Trials η 50χρονη Τόμσον κατάφερε να σπάσει το ρεκόρ γυναικών που η ίδια κατείχε (489χαω) σταματώντας τα ραντάρ στα 527,75 χαω.

tomso4

Η BUB7 κινείται από έναν μοτοσυκλετιστικό κινητήρα V4 με 3.000 κυβικά και τροφοδοσία τούρμπο που αποδίδει 500 ίππους. Ο κινητήρας αποτελεί έργο του Μάνινγκ.

«Θα μάς πάρει λίγο χρόνο μέχρι να προσδιορίσουμε το γιατί, όμως ξέρουμε ήδη το πότε και το πώς», δήλωσε ο Μάνινγκ. «Το σημαντικότερο είναι πως βγήκε ζωντανή. Όταν σχεδιάζεις μια μηχανή σαν κι αυτή, συχνά λειτουργείς υπό την επήρεια του ενθουσιασμού για την προοπτική του ρεκόρ. Υπάρχουν θεωρητικά μοντέλα που προβλέπουν το πόση ιπποδύναμη, πόση μετωπική επιφάνεια, ή ποιος συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης απαιτούνται. Τα λαμβάνεις υπόψη στον σχεδιασμό σου και κάνεις τις ανάλογες επιλογές –πάντα όμως για να κάνεις το ρεκόρ σου».

tomso5

«Η σκοτεινή πλευρά των πραγμάτων, όπως την αποκαλώ εγώ, είναι πως κανείς δεν γνωρίζει τι ακριβώς θα συμβεί στην περίπτωση μιας καταστροφής, ενός ατυχήματος» πρόσθεσε. «Τα ατυχήματα είναι τυχαία γεγονότα. Ο άνθρωπος μπορεί να σκοτωθεί και με μικρή ταχύτητα, αλλά και με μεγάλη. Όλα αυτά θα είναι πολύ επικίνδυνα. Σαν κατασκευαστής της BUB 7 είμαι πολύ περήφανος γιατί η μοτοσυκλέτα συμπεριφέρθηκε ακριβώς όπως την είχα σχεδιάσει. Προσωπικά πίνω νερό στο όνομα του μονοκόκ από ανθρακονήματα. Βαθιά μέσα μου πίστευα πως όλα θα πήγαιναν καλά. Πριν την εκκίνηση όλα ήταν θεωρίες. Όμως σαν φτάσαμε στη πεσμένη μοτοσυκλέτα, κατάλαβα αμέσως πως είχαμε προβλέψει σωστά. Το πρώτο και σημαντικότερο είναι πως (εννοεί την Τόμσον) βγήκε ολόκληρη. Το δεύτερο είναι πως η μοτοσυκλέτα δεν διαλύθηκε. Είναι σαν να μας λέει: εντάξει, τις άρπαξα χοντρά, αλλά τη σκαπούλαρα».

tomso6

Η προκαταρκτική αναφορά της Fédération Internationale de Motocyclisme (FIM) αποδίδει την πτώση σε απώλεια πρόσφυσης λόγω ανύψωσης του πίσω τροχού. Η μοτοσυκλέτα σύρθηκε για πάνω από 1.600 μέτρα πεσμένη στο πλάι πριν ακινητοποιηθεί από το αλεξίπτωτο.

tomso7

«Σήμερα δεν μάς πήγαν καλά τα πράγματα». Έτσι απλά περιέγραψε η Τόμσον την εμπειρία της σε έναν από τους παριστάμενους αξιωματούχους της FIM. «Πάντα έλεγα πως μια πτώση δεν περιλαμβάνεται στα σχέδιά μου, κι ωστόσο συνέβη. Δεν νιώθω πολύ καλά με αυτό, αλλά η αλήθεια είναι πως το να πέφτεις με 550 χαω και να βγαίνεις ζωντανός, είναι κάτι το πραγματικά εκπληκτικό».

tomso8 tomso9

Δείτε εδώ το βίντεο με το συμβάν: