Τη διαφωνία τους με την ομαδοποίηση που γίνεται μέσω του «σχεδίου Αθηνά» εξέφρασαν οι πρόεδροι δύο τμημάτων του ΤΕΙ Καλαμάτας, του τμήματος Διοίκησης Μονάδων Υγείας και Πρόνοιας και του τμήματος Λογοθεραπείας.

Οι δύο πρόεδροι, σε συνέντευξη που παραχώρησαν στο «Θάρρος», τόνισαν την αναγκαιότητα παραμονής των δύο τμημάτων στο ΤΕΙ της μεσσηνιακής πρωτεύουσας. Χαρακτήρισαν λανθασμένη την ομαδοποίηση που προωθείται, ενώ κατέθεσαν και τη δική τους εναλλακτική πρόταση.

Αρχικά, η αναπληρώτρια καθηγήτρια Ευγενία Μπιτσάνη από το τμήμα Διοίκησης Μονάδων Υγείας και Πρόνοιας μίλησε για «κατάργηση» του αντικειμένου σε περίπτωση που τελικά η συγχώνευση ολοκληρωθεί:

«Στην περίπτωση του τμήματός μας επιβεβαιώνεται ό,τι έγινε και στα υπόλοιπα τμήματα των ΑΕΙ/ΤΕΙ της χώρας, δηλαδή η άκριτη ομαδοποίηση φαινομενικά συγγενικών ειδικοτήτων στη γενική ειδικότητα.

Το τμήμα Διοίκησης Μονάδων Υγείας Πρόνοιας συγχωνεύεται με το τμήμα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, το δεύτερο τμήμα της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας του ΤΕΙ, μετατρέποντάς τα και τα δύο σε ένα τμήμα με το γενικό τίτλο “Διοίκηση Επιχειρήσεων”. Όπως ο καθένας μπορεί να καταλάβει, η Διοίκηση Υγείας απέχει πάρα πολύ από τη Διοίκηση Επιχειρήσεων, εκτός αν θεωρεί η κυβέρνηση ότι η υγεία ως αγαθό πρέπει να προσφέρεται μέσα από κοινές επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα.

Με την ανωτέρω πρόβλεψη του “σχεδίου Αθηνά” δεν θεραπεύεται ο κατακερματισμός του γνωστικού αντικειμένου της Διοίκησης, όπως λέγεται. Απλά καταργείται η παροχή μιας ειδικότητας υγείας, δεδομένου ότι η παροχή της σε επίπεδο ανώτατης εκπαίδευσης δεν είναι εφικτή υπό τα πλαίσια που τίθενται από ένα πρόγραμμα σπουδών Διοίκησης Επιχειρήσεων, σε Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης».

Όσο για την αντιπρόταση του τμήματος, η κ. Μπιτσάνη απαντά: «Εμείς, ως τμήμα, στο πλαίσιο της διαβούλευσης εισηγηθήκαμε μέσω της συνέλευσης του ΤΕΙ στο Συμβούλιο του Ιδρύματος:

α)Τη συνέχιση της ύπαρξης και λειτουργίας του τμήματος Διοίκησης Μονάδων Υγείας Πρόνοιας, ως ανεξάρτητο αυτοδύναμο τμήμα, εντασσόμενο στη Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας (ΣΕΥΠ), σε συνδυασμό με

β)Τη μη κατάργηση της ΣΕΥΠ, αφού θα διαθέτει πλέον δύο δυναμικά τμήματα».

Με την πρόταση αυτή εμφανίστηκε σύμφωνος και ο επίκουρος καθηγητής Δημήτρης Πετρόπουλος, του τμήματος Λογοθεραπείας: «Συμφωνώ και επικροτώ (σσ. την πρόταση) ανεπιφύλακτα. Εξάλλου, η Διοίκηση Μονάδων Υγείας διεθνώς είναι ένα διεπιστημονικό πεδίο με αναφορές σε οικονομικά, διοικητικά και ιατρικά θέματα, που αφορούν στον τομέα υγείας. Οι υπηρεσίες υγείας δε θεωρούνται και δεν είναι πλέον απλά η ιατρική φροντίδα, αλλά ένα σύνολο από διαδραστικούς οργανισμούς, οι οποίοι απαιτούν συντονισμό και διοίκηση».

Με ιδιαίτερα κολακευτική λόγια αναφέρθηκε στο τμήμα Λογοθεραπείας, σημειώνοντας ότι έχει «οργανωθεί και εξοπλιστεί άψογα». Στάθηκε στον υψηλό βαθμό πρόσβασης σημειώνοντας πως «πρόκειται για τμήμα που συνήθως ανήκει στις πρώτες επιλογές των σπουδαστών του, όταν αυτοί υποβάλλουν το μηχανογραφικό τους. Αυτό σημαίνει ότι έχει μεγάλη ζήτηση και, ως εκ τούτου, υψηλή βάση πρόσβασης».

Στην ερώτηση πώς κρίνει την απόφαση του υπουργείου για μεταφορά του τμήματος στην Πάτρα, ο κ. Πετρόπουλος απαντά:

«Μέχρι πρόσφατα την έκρινα ως άδικη και αποτέλεσμα ελλειμματικής ενημέρωσης. Πλέον την κρίνω ως επικίνδυνη και προερχόμενη από ιδιοτελή συμφέροντα. Δεν μπορεί, από τη μια πλευρά, το υπουργείο να δημιουργεί νέα ΤΕΙ, να μην αποφασίζει τη μεταφορά του Παραρτήματος της Σπάρτης στην Καλαμάτα και την ίδια στιγμή να αποφασίζει τη μεταφορά του Λογοθεραπείας στην Πάτρα. Επίσης, πλέον γνωρίζει ότι η Πάτρα αδυνατεί και δεν επιθυμεί να εκπαιδεύσει επιπλέον σπουδαστές. Στα εργαστηριακά μαθήματα που εμείς έχουμε 30 σπουδαστές, στην Πάτρα έχουν 80. Στις Κλινικές Ασκήσεις που εμείς έχουμε ομάδες των 5 σπουδαστών, στην Πάτρα έχουν των 12. Αν προστεθούν και οι σπουδαστές της Καλαμάτας, φαντάζεστε τη μείωση του επιπέδου σπουδών.

Η κατάργηση του τμήματος από το Σεπτέμβρη θα δημιουργήσει τα εξής διλήμματα στους σπουδαστές. Αυτά είναι, είτε να μεταφερθούν στην Πάτρα με ό,τι αυτό συνεπάγεται, είτε να διακόψουν τις σπουδές τους. Η ιδιωτική πρωτοβουλία σε επίπεδο μεταλυκειακής εκπαίδευσης δείχνει έντονο ενδιαφέρον για τις δύο ειδικότητες, που σημαίνει ότι γνωρίζουν πολύ καλά πόση ζήτηση έχουν οι ειδικότητες αυτές. Γιατί, όμως, να αποκλείονται αυτοί που δεν έχουν να πληρώσουν δίδακτρα σε ιδιωτικά κολέγια; Γι’ αυτό δεν έχουμε δημόσιο σύστημα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας; Είναι λάθος, λοιπόν, να κλείνουν τμήματα με ζήτηση».