Παρατείνεται η αγωνία χιλιάδων υποψηφίων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, καθώς οι καθηγητές αποφάσισαν να συνεχίσουν μέχρι την Παρασκευή την αποχή τους από τη βαθμολόγηση των γραπτών. Στις 12:30 οι καθηγητές θα πραγματοποιήσουν παράσταση διαμαρτυρίας στον υφυπουργό Οικονομικών (Πανεπιστημίου 37) για το θέμα των αμοιβών τους στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Οι εκπαιδευτικοί επιμένουν στο αίτημα να μην περικοπούν (από 5% μέχρι 63%) οι αμοιβές για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις, παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση ικανοποίησε το άλλο αίτημά τους για άμεση καταβολή των δεδουλευμένων. Την Πέμπτη θα γίνει νέα συνεδρίαση, κατά την οποία θα αποφασιστεί η στάση των εκπαιδευτικών για την ερχόμενη εβδομάδα.

Όπως αναφέρουν «Τα Νέα», σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Παιδείας, η απόφαση της ΟΛΜΕ να παρατείνει την αποχή από τη βαθμολόγηση μέχρι το τέλος της εβδομάδας δεν επιτρέπει την έκδοση των αποτελεσμάτων μέχρι τις 19 Ιουνίου (ημερομηνία κατά την οποία είχαν ανακοινωθεί πέρυσι) και προκαλεί καθυστέρηση, η οποία θα είναι μικρή δεδομένου ότι ο μεγαλύτερος όγκος των γραπτών έχει βαθμολογηθεί. Στην περίπτωση που η αποχή λήξει την Παρασκευή, εκτιμάται ότι οι βαθμολογίες θα ανακοινωθούν μέχρι το τέλος της ερχόμενης εβδομάδας (έως 25 Ιουνίου). Αν όμως οι καθηγητές αποφασίσουν να παρατείνουν και άλλο την αποχή τους, τότε υπάρχει πλέον σοβαρός κίνδυνος «καραμπόλας», καθώς σε λίγες ημέρες αρχίζουν οι εξετάσεις στα ειδικά μαθήματα με τη συμμετοχή περίπου 30.000 υποψηφίων και έπεται η συμπλήρωση του Μηχανογραφικού Δελτίου.

Αξίζει να σημειωθεί, όπως αναφέρει «Το Βήμα», ότι στην αποχή δεν συμμετέχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί. Το πρόβλημα εντοπίζεται σε εννέα από τα δέκα βαθμολογικά κέντρα της πρωτεύουσας από το σύνολο των 28 συνολικά κέντρων της χώρας. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, δεν έχει βαθμολογηθεί το 30% των γραπτών της επαρχίας, καθώς αυτά βαθμολογούνται στην Αθήνα. Αντίστοιχα στα κέντρα της επαρχίας, όπου οι βαθμολογήσεις έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί, βαθμολογούνται τα γραπτά υποψηφίων από την Αθήνα. Εκτός από το πρόβλημα των ανολοκλήρωτων βαθμολογήσεων, το μεγαλύτερο πρόβλημα έχει δημιουργηθεί με την καταχώρηση των βαθμολογικών στοιχείων, καθώς τη διαδικασία αυτή έχει μπλοκάρει η αποχή.