Το Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θεσμοθετήθηκε με την ψήφιση του νόμου για την οδική ασφάλεια ασχολήθηκε με την τροποποίηση – αναμόρφωση διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Όπως ανακοινώθηκε στη σημερινή συνεδρίαση υπό την προεδρία του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Σπ. Βούγια, ο ΚΟΚ στην Ελλάδα έχει τη μορφή νομικού κειμένου, σκοπός του είναι να θεσπίζει τους κανόνες κυκλοφορίας για πεζούς και οχήματα και αποτελεί το κανονιστικό πλαίσιο για την απόδοση ευθυνών και την επιβολή ποινών στους παραβάτες.

Με απόφαση του υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Δ. Ρέππα, ανασυγκροτήθηκε πρόσφατα η Διαρκής Επιτροπή Αναθεώρησης του ΚΟΚ.

Τονίσθηκε ότι η ανάγκη αναμόρφωσης διατάξεων του ΚΟΚ ενισχύεται από τις μεταβολές στα χαρακτηριστικά της οδικής κυκλοφορίας, τις εξελίξεις στις υποδομές και στα τεχνικά χαρακτηριστικά των οχημάτων.

Στη διάρκεια της σημερινής συνεδρίασης, προέκυψε η ανάγκη για:

– Αναμόρφωσης διατάξεων του ΚΟΚ που αφορούν στην ασφαλή μετακίνηση πεζών, ΑμεΑ και δικυκλιστών (ποδηλάτες, μοτοσικλετιστές).

– Εξέτασης της αναγκαιότητας αναμόρφωσης του συστήματος προστίμων με εξορθολογισμό των ποινών, κλιμάκωση των προστίμων με μοναδικό στόχο την πρόληψη.

– Συμπλήρωσης ορισμών, όπως αυτοί αναφέρονται στο άρθρο 2 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

– Προσθήκης νέων πινακίδων για τη σήμανση των οδών για την κάλυψη των κενών που αφορούν στη σήμανση ποδηλατοδρόμων, σηράγγων, εργοταξίων, κ.λπ.

– Επανεξέτασης της ισχύος της άδειας ικανότητας οδήγησης και της διαδικασίας ανανέωσής της καθώς και αναβάθμιση του Συστήματος Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών.

Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο, για όλα αυτά τα θέματα διατυπώθηκαν συγκεκριμένες προτάσεις από τους συμμετέχοντες, οι οποίες θα αξιολογηθούν και θα κατατεθούν στη Διαρκή Επιτροπή Αναθεώρησης, προκειμένου να ενσωματωθούν στο τελικό κείμενο του αναθεωρημένου ΚΟΚ.

Τέλος, αποφασίστηκε η επόμενη συνεδρίαση να γίνει εντός του Φεβρουαρίου 2011 και ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να αποστείλουν προτάσεις, ώστε να διαμορφωθεί η θεματολογία των συζητήσεων που θα πραγματοποιηθούν εντός του 2011, ώστε να υπάρχει χρόνος για προετοιμασία και ενδιάμεση διαβούλευση.