Αυξημένες είναι οι αγορές που κάνουν οι Έλληνες εν μέσω πανδημίας του κορονοϊού. Ιδιαίτερη προτίμηση δείχνουν στα προϊόντα οικιακής χρήσης τα οποία έχουν σημειώσει αύξηση πωλήσεων κατά 70%.

Ακολουθούν τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης με άνοδο 43,7% και τα τρόφιμα και ποτά με 28,4%

Πρώτο στις προτιμήσεις των καταναλωτών είναι το αλεύρι με ποσοστό 146,1% και ακολουθούν τα όσπρια, το ρύζι και τα ζυμαρικά.

Ρεκόρ πωλήσεων κάνει το σαπούνι με αύξηση 246,7% και ακολουθούν τα καθαριστικά σπιτιού και τα μαντηλάκια προσωπικής υγιεινής.

Οι περιοχές στις οποίες καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση είναι η Θεσσαλονίκη με ποσοστό 33,5% και ακολουθεί η ευρύτερη Μακεδονία – Θράκη και η Αττική με 27,7%.

Την κίνηση του εμπορίου σχολίασε στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» ο αναπληρωτής Αντιπρόεδρος της ΣΕΛΠΕ, Αντώνης Ζαΐρης.

Σύμφωνα με τον κ. Ζαΐρη «υπάρχει προτεραιότητα στις αγορές προϊόντων περιποίησης, οικιακής χρήσης και ξηράς τροφής. Ωστόσο ο δείκτης οικονομικού κλίματος έχει πέσει στις 109 μονάδες το Μάρτιο από 113 του προηγουμένου μήνα. Καταγράφεται επιδείνωση των προσδοκιών στους κλάδους λιανικής».

Σημαντικός είναι και ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης, ο οποίος διατυπώνει αρνητικές προβλέψεις για την πορεία της οικονομίας.

Ο κ. Ζαΐρης υποστήριξε πως μείζονος σημασίας για την οικονομία είναι να σταματήσει το lockdown. «Όσο τα καταστήματα παραμένουν κλειστά έχει επίπτωση 7% του ΑΕΠ», δήλωσε και πρόσθεσε πως «αν σταματήσει τέλη Απριλίου, γύρω στο 50% των μηνιαίων ζημίων θα αποκατασταθεί μέχρι τέλη Ιουνίου».