Πόρτο Χέλι: Η μαρτυρία που ρίχνει φως στην τραγωδία

Καταγγελία για τον 44χρονο χειριστή: «Δύο μέρες πριν, πήγε να πέσει πάνω μου»


ΕΛΛΑΔΑ
7:14
13/08/2019
Πόρτο Χέλι: Η μαρτυρία που ρίχνει φως στην τραγωδία
14
loading

Φως στα αίτια της τραγωδίας δίνει ο μοναδικός αυτόπτης μάρτυρας του ναυτικού δυστυχήματος, που σημειώθηκε το βράδυ της Παρασκευής (10/08), στο Πόρτο Χέλι και ο άνθρωπος που ενημέρωσε τις Αρχές για τη σύγκρουση του φουσκωτού με τη βάρκα μιλώντας στο Open.

Ο μάρτυρας είναι καπετάνιος σκάφους αναψυχής το οποίο είχε δέσει στον κόλπο του Κάιζερ στο Πόρτο Χέλι το βράδυ της Παρασκευή, όπου σημειώθηκε η ναυτική τραγωδία.

Ο καπετάνιος του σκάφους αναψυχής φέρεται να κατέθεσε στις Λιμενικές Αρχές πως είδε από μακριά να έρχεται ένα σκάφος με μεγάλη ταχύτητα.

«Από την εμπειρία μου θεωρώ πως πήγαινε με περισσότερους από 40 κόμβους. Είδα το άλλο σκάφος να έχει ένα λευκό περίβλητο φανό. Χωρίς να κόψει ταχύτητα έπεσε πάνω του. Κατευθείαν με το βοηθητικό σκάφος πήγα να βοηθήσω. Βρήκα έναν άνδρα χωρίς τις αισθήσεις του. Τον ανέβασα στο σκάφος και πήγαμε στην προβλήτα», ανέφερε στην κατάθεση του ο αυτόπτης μάρτυρας, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Open.

Η κατάθεση αυτή σύμφωνα με τις Αρχές είναι πολύ σημαντική καθώς δείχνει ότι το ξύλινο αλιευτικό σκάφος είχε φωτισμό και καταρρίπτει τον ισχυρισμό του 44χρονου χειριστή.

Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, ο 44χρονος ενδέχεται να μπερδεύτηκε με τα φώτα που είχαν ανάψει το βράδυ στην παραλία τα σπίτια. Δεν κατάλαβε πως το συγκεκριμένο φως που έβλεπε ήταν του αλιευτικού και χωρίς να μειώσει ταχύτητα πέρασε πάνω από τη βάρκα και την διέλυσε.

Καταγγελία για τον 44χρονο χειριστή

Χθες Δευτέρα 12 Αυγούστου ελεύθερος με περιοριστικούς όρους αφέθηκε ο χειριστής του ταχύπλοου που έκοψε στη μέση το μικρό αλιευτικό στο Πόρτο Χέλι, οδηγώντας στον θάνατο δύο άνδρες και μια 60χρονη στην Εντατική.

Οι Αρχές αναζητούν τα αίτια της της φονικής  σύγκρουσης.

Ο ίδιος από την πρώτη στιγμή ισχυρίζεται ότι δεν είχαν φώτα. Ο γιος του ενός εκ των θυμάτων δηλώνει πως κάτι τέτοιο αποκλείεται να είχε συμβεί. «Ήταν νόμιμος, ήταν αναμμένα όλα» τόνισε ο Στέλιος Σαρρής.

«Δύο μέρες πριν, πήγε να πέσει πάνω μου»

Το ίδιο καταγγέλλει κατηγορηματικά και ο άνθρωπος που βρέθηκε από τους πρώτους στο σημείο της τραγωδίας.

Ο δύτης Αναστάσιος Ρεβύθης εξήγησε πως «μία βάρκα 4.30 - 4.50 μέτρα αν έχει ένα λευκό φως είναι εντάξει που η συγκεκριμένοι είχαν. Έχω μαρτυρίες. Το υπογράφω ένορκα» είπε σύμφωνα με το δελτίο ειδήσεων του Star.

Ερωτήματα έρχονται να προστεθούν και την ταχύτητα που είχε αναπτύξει το φονικό σκάφος .Ο χειριστής λέει πως δεν έτρεχε, αλλά νέες καταγγελίες τον χαρακτηρίζουν ως «κινητό κίνδυνο».

«Ο συγκεκριμένος με το σκάφος το ταχύπλοο, είχα την κόρη μου και  δύο μέρες πριν, πήγε να πέσει και επάνω μου»

Ο 44χρονος Γάλλος μεγαλομεσίτης από τα πρώτα δευτερόλεπτα μέσω του δικηγόρου του, δήλωσε ότι με αυτοθυσία βούτηξε στη θάλασσα για να βρει τους άτυχους άνδρες και μάλιστα ο ίδιος έβγαλε τον έναν στην ακτή.

Ωστόσο ο δύτης Αναστάσιος Ρεβύθης, δίνει μία άλλη εκδοχή για το μοιραίο βράδυ, σύμφωνα πάντα με το ίδιο ρεπορτάζ: «Με τα χέρια μου, εγώ τους κουβάλησα τους νεκρούς. Βοήθησα τα παιδιά του ΕΚΑΒ γιατί από την προπέλα ειδικά ο ένας ήταν άσχημα χτυπημένος και ψάχνανε να βρούνε λοιπόν ποιος οδηγούσε το σκάφος και δεν ήταν πουθενά».

Η οικογένεια ζητά να μιλήσουν οι αυτόπτες μάρτυρες. Όσοι είδαν το σκάφος να βάζει τέλος στη ζωή των τριών αδελφών που απολάμβαναν το ψάρεμά τους. Ήταν μία εκδρομή που οι τρεις τους την ετοίμαζαν καιρό και κανείς δε φανταζόταν πως θα κατέληγε σε τραγωδία. Η οικογένεια των θυμάτων αναμένεται να κινηθεί δικαστικά.

Ελεύθερος ο χειριστής

Υπενθυμίζεται ότι ελεύθερος με χρηματική εγγύηση 50.000 ευρώ και παρουσία μία φορά το μήνα στην πλησιέστερη ελληνική προξενική αρχή, αφέθηκε χθες Δευτέρα 12 Αυγούστου με σύμφωνη γνώμη ανακριτή και εισαγγελέα Ναυπλίου ο 44χρονος χειριστής του ταχύπλοου, που συγκρούστηκε την περασμένη Παρασκευή το βράδυ με μικρό αλιευτικό στη θαλάσσια περιοχή Θύνι Αργολίδας, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους δύο άνδρες 60 και 70 ετών αντίστοιχα και να τραυματιστεί σοβαρά μία 60χρονη γυναίκα, όλοι αδέλφια.

Ο 44χρονος που κατηγορείτο για διατάραξη υδάτινων συγκοινωνιών και για διπλή ανθρωποκτονία εξ αμέλειας και πρόκληση σωματικών βλαβών από αμέλεια, μέσω του συνηγόρου εξέφρασε τη βαθιά του οδύνη για το θάνατο των δύο άτυχων συνανθρώπων του και τον τραυματισμό της γυναίκας.

Στο μεταξύ αρνητικό ως προς την κατανάλωση αλκοόλ ήταν, σύμφωνα με πληροφορίες, το δείγμα αίματος που ελήφθη το Σάββατο το μεσημέρι από τον 44χρονο χειριστή του ταχύπλοου που εμπλέκεται στο ναυτικό δυστύχημα.

Σημειώνεται πως το δείγμα ελήφθη σχεδόν 16 ώρες μετά το περιστατικό ενώ, όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, δεν προκύπτει να είχε γίνει χρήση οποιασδήποτε άλλης ουσίας. Υπενθυμίζεται πως στο πλαίσιο της έρευνας, κλιμάκιο λιμενικών είχε μεταβεί στις Σπέτσες όπου είχαν δειπνήσει οι 11 Γάλλοι (10 φιλοξενούμενοι του χειριστή) που επέβαιναν στο σκάφος προκειμένου να διαπιστώσουν αν είχε υπάρξει κατανάλωση αλκοόλ, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Τι ισχυρίστηκε ο 44χρονος χειριστής

Ο ίδιος στην κατάθεσή του στη Λιμενική Αρχή στο Πόρτο Χέλι, η οποία επιλήφθηκε του συμβάντος, φέρεται να υποστήριξε ότι κατά την πορεία του ταχύπλοου δεν αντιλήφθηκε το μικρό αλιευτικό που πιθανόν δεν είχε επαρκή φωτισμό.

Ανέφερε επίσης ότι μετά το συμβάν, δεν εξαφανίστηκε, αλλά προσπάθησε να βοηθήσει προκειμένου να περισυλλεγούν τα άτομα που είχαν πέσει στη θάλασσα από τη μικρή λέμβο με αποτέλεσμα να τραυματιστεί και ο ίδιος και να βγει στη ξηρά προκειμένου να του παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες αλλά και να επικοινωνήσει με το συνήγορό του.

Οι Αρχές αναμένουν πλέον την ανάλυση του ηλεκτρονικού καταγραφέα του φουσκωτού και τεχνικά χαρακτηριστικά του σκάφους από την κατασκευάστρια εταιρεία.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

14
σχόλια
  1. avatar Μια λεπτομέρεια που

    παρατήρησα εγώ ο άσχετος ανάμεσα σε τόσους σχετικούς και ...εμπειρογνώμονες.Δεν ΕΙΔΑ στο ΜΕΓΑΛΟ ΤΑΧΥΠΛΟΟ ΟΝΟΜΑ ΣΚΑΦΟΥΣ,ΝΗΟΛΟΓΙΟ,ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟ ΝΗΟΛΟΓΙΟΥ, και αν συνδυάσω και τα υπόλοιπα τότε.........

  2. avatar gus326a

    Νύχτα η σούρουπο σε πολυσύχναστες θάλασσες όχι 40 η 27 αλλά max 15knts. Επιπλέον εγώ επειδή ασχολούμαι με το ψάρεμα και έχω φουσκωτό με 45knts τελική τρέμει η ψυχή μου το βράδυ. Μάλιστα το συμβάν με θορύβησε ώστε να σκέφτομαι να αγοράσω θερμική κάμερα για 500μ ώστε να αισθάνομαι πιο σίγουρος.

  3. avatar apiviagra

    καλα..περιμενατε ολοι σας να αποδωθει δικαιοσυνη..???? μαλλον καποιο πακετο θα εχει πεσει...και του χρονο ο τυπακος θα ειναι παλι στις ελληνικες θαλασσες βολτα με το θηριο του...καλο καλοκαιρι...

  4. avatar συνείδηση οι ξερόλες

    ΕΛΛΗΝΕΣ και μη ,ειδικά ΓΑΛΛΟΙ με συμπεριφορά ΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΗ ΜΠΑΝΑΝΙΑΣ? Με ΑΔΕΙΑ ΧΕΙΡΙΣΤΟΥ ΤΑΧΥΠΛΟΟΥ γίνονται τα βλαχαδερά ΤΖΑΜΠΑ ΚΑΠΕΤΑΝΑΙΟΙ (Πρώην φούρναρης,οικοδόμος,τραπεζικός υπάλληλος,τσοπάνης/εκτροφέας βοοειδών) αφού η...νομοθεσία τους επιτρέπει να ...ΟΔΗΓΟΥΝ ΤΑΧΥΠΛΟΑ μέχρι 24 μ. ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ παρακαλώ. Κάτσε σε μια ταβέρνα στον ΠΟΡΟ, ΥΔΡΑ,ΣΠΕΤΣΕΣ ΤΖΙΑ κλπ να ακούσεις τα .....κατορθώματα τών βλάχων που τους βρήκε το ΟΧΤΑΡΑΚΙ και ο βλάχος ο ΚΑΠΙΤΑΝΙΟΣ του ΙΠΤΑΜΕΝΟΥ δεν τον είδε που....ερχότανε ενώ δίπλα η ξεββαμένη ξανθιά συμβία ετών πενήντα φεύγα με μούρη πιό πλισέ κι'από φουστανέλλα ΤΣΟΛΙΑ ,μουστάκι και λίπος φώκιας να καμαρώνει τον ....ΗΡΩΑ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟ ΤΗΣ που βάζει κάτω με το.....σκάφος τους......ενώ μόλις και μετα βίας αποφεύγεται η σύρραξη και το μαλλιοτράβηγμα με τους άλλους θαλασσόλυκους που .......ιγώ ρε....το ΣΚΑΦΟΣ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ......

    1. avatar χχχχχ

      ξερετε πόσες απειλές εχω δεχτεί που μίλησα??

  5. avatar Όταν κυβερνάς ένα σκαφος

    Είναι σαν να οδηγάς ένα αμάξι, παρατηρείς τα πάντα γύρω σου.
    Όσο μεγαλύτερη ταχύτητα τόσο πιο γρήγορα αλλάζουν οι παραστάσεις γύρω σου.
    Και με 50 μίλια να πήγαινε αν σταματούσε την μηχανή σε 50 μέτρα θα είχε σχεδόν σταματήσει.
    Απλώς δεν τον είδε και φταίει εξολοκλήρου.
    Αλλά επειδή είναι μεγαλομεσιτης, την σκαπουλαρε με ελαφριά βήματα.
    Όπως στην Αίγινα αν θυμάστε το ατύχημα.

    1. avatar μπράβο βλάχο

      ακριβώς αυτά που έλεγα.... Καλώστονε κι'ας άργησε. Σαν ΝΑ ΟΔΗΓΑΣ ΑΜΑΞΙ....Μόνο που το σκάφος δεν έχει φρένα να το σταματήσεις. Σε τέτοιους δίνουν άδεια ταχυπλόου να ....ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ σκάφη μέχρι και 24μ. και ...επαγγελματικά. ΕΛΛΑΔΑ ΜΠΑΝΑΝΙΑ απ'όπου και να το πιάσεις....

    2. avatar apiviagra

      στην Αιγινα..αλλα ηταν τα θεματα..βλεπεις..εξωτερικη πολιτικη στη μεση... εν μεσω εκλογικης περιοδου (ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΦΥΣΙΚΑ)...προσφατα ακουστηκε παλι το ονομα αυτης της οικογενειας..

  6. avatar Μστ

    Η απόλυτη λογική λέει ότι ή ήταν ακόμη μέρα και υπήρχε ορατότητα ή ήταν νύχτα και ήταν αδύνατον να ψαρεύουν χωρίς έστω ένα φως...όποιος έχει ψαρέψει νύχτα γνωρίζει ότι δε βλέπεις αγκίστρια, να δολώσεις, να ξαγκιστρώσεις το ψάρι κτλ, ιδίως αν είσαι πάνω από 60 χρονών.!!

  7. avatar Μστ

    Υπάρχουν τέτοιες μαρτυρίες και η δικαιοσύνη τον άφησε ελεύθερο....πραγματικά ήμαστε μπανανία...άμα έχεις φράγκα και "γνωστούς" σ' αυτή τη χώρα και έγκλημα να κάνεις, την γλυτώνεις.!!

  8. avatar η υψηλή ταχύτητα

    είναι δεδομένη αφού το ταχύπλοο εκτός του ότι διέλυσε το βαρκάκι ,το οποίο δεν είναι κατασκευασμένο από χαρτί, και μάλιστα με υποχρέωση του κατασκευαστή να ακολουθήσει τις απαιτήσεις της νομοθεσίας, αλλά φαίνεται και από τα σημάδια στην πλώρη του ταχύπλοου και στις προπέλλες του ότι πέρασε και απο πάνω του.Δηλαδή παρά το γεγονός ότι η πρώτη επαφή με το βαρκάκι μείωσε λίγο την υπερβολική ταχύτητα του ταχυπλόου, η αρχική του ταχύτητα, το λιγότερο 30 κόμβους, και το σχήμα της γάστρας της πλώρης κατάφεραν να σηκώσουν το βάρος του σκάφους ,δεν ξέρω ακριβώς πόσους τόννους, σύν το βάρος 10 ατόμων. Ενα άλλο σοβαρό στοιχείο είναι η ακινησία του μικρού σκάφους,καθώς επίσης η συμπεριφορά του χειριστή του ταχυπλόου και αν διέθετε την σχετική άδεια χειριστή. Υπάρχουν πάρα πολλές λεπτομέρειες που πρέπει να καταγραφούν από ειδικούς ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΕΣ ενώ πολύ σημαντικές είναι οι μαρτυρίες τυχόν αυτοπτών μαρτύρων και τα έγγραφα ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ και των δύο σκαφών από την οικεία ΛΙΜΕΝΙΚΗ ΑΡΧΗ. Ο γράφων το σχόλιο είμαι ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ με εξειδίκευση στα ΝΑΥΤΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ .

  9. avatar Σαν κατοχος ταχυπλοου

    Σαν κατοχος ταχυπλοου ειναι ανεπιτρεπτο νυχτα να τρεχεις με 40 μιλια (περιπου 74 χλμ) την ωρα στη θαλασσαα.Αν αντιληφθεις τελευταια στιγμη βαρκα να ψαρευει με περιβλεπτο φανο οπως οριζει ο κανονισμος λιμενα,ειναι σχεδον αδυνατο να στριψεις ακαριαια με τοσο μεγαλη ταχυτητα ωστε να αποφυγεις το μοιραιο.Με τοσο μεγαλη ταχυτητα ενα μεγαλο φουσκωτο χρειαζεται 100 μετρα για να υπακουσει λογω της κατευθυντικοτητας και του χρονου αντιδρασης του χειριστη .Με μια ταχυτητα εως 27 μιλια την ωρα τα πραγματα θα ηταν διαφορετικα.Ο χειριστης πρεπει να συνεκτιμα τις συνθηκες (νυκτα,κλειστος κολπος,ταχυτητα) Συνηθως αυτες οι υψηλες ταχυτητεςσε συναρπαζουν και σε καθιστουν απροσεκτο στην οδηγηση.Οσοι εχουν τετοια ταχυπλοα το εχουν ζησει και το γνωριζουν..Απο κει και περα εγκειται στη συνειδηση του καθενος.

    1. avatar με τα ….27 μίλια

      θα προλάβεις τη νύχτα να αντιδράσεις τσοπάνη?

    2. avatar Εχετε απολυτο δικιο

      Αλλα δυστυχως οπως και στους δρομους συνηθως την παταει αυτος που δεν εφταιγε...

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει