Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από 4 ώρες: Πόσο θα κοστίζουν τα εισιτήρια

Τα δρομολόγια και οι παροχές στο Intercity Express


ΕΛΛΑΔΑ
17:50
15/05/2019
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από 4 ώρες: Πόσο θα κοστίζουν τα εισιτήρια
19
loading

Σε τρεις ώρες κι ένα τέταρτο θα καλύπτει τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, στο τέλος του χρόνου, το νέο υπερσύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο που θα δρομολογηθεί από την ερχόμενη Δευτέρα το πρωί, όπως δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, που συμμετείχε στο πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιό του, συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Θάνο Βούρδα και τις Διοικήσεις του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΕΣΣΤΥ, της ΓΑΙΑΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων και ολόκληρη τη σιδηροδρομική οικογένεια.

Ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε τη σημερινή ημέρα ιστορική και μίλησε για «μία νέα εποχή και νέους ορίζοντες για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο που άνοιξε η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα καθώς αυτή η Κυβέρνηση μετά από 4Ο χρόνια ολοκλήρωσε την ηλεκτροκίνηση της γραμμής από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη και την κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 450 χλμ.

«Σήμερα ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος ξαναγράφει την ιστορία του» τόνισε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε: «Θα είμαστε εδώ μαζί με τον Πρωθυπουργό για να εγκαινιάσουμε το 2022 και ολόκληρη τη νέα ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική γραμμή από την Πάτρα μέχρι την Ειδομένη. Η χώρα αλλάζει τοπίο τόσο στις επιβατικές όσο και εμπορευματικές μεταφορές».

Ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε ότι περίπου σε 2,5 χρόνια θα είναι έτοιμος ο νέος υπερσύγχρονος Σιδηροδρομικός Σταθμός στον Σταθμό Λαρίσης που θα συνδέεται με τον υφιστάμενο Σταθμό του Μετρό και θα αποτελεί ενιαία ενότητα. Πρόκειται για έναν υπερσύγχρονο Σταθμό προϋπολογισμού 80 εκατομμυρίων ευρώ.

Μάλιστα η ολοκλήρωσή του, είπε ο κ Σπίρτζης, θα συμπέσει με την ολοκλήρωση του πολύ σημαντικού έργου της υπογειοποίησης της τετραπλής σιδηροδρομικής γραμμής στα Σεπόλια, μήκους τριών χιλιομέτρων, που θα αλλάξει ριζικά της περιοχής αλλά και την υπογειοποίηση της γραμμής στις Αχαρνές μήκους 800 μέτρων από το ΣΚΑ μέχρι το βόρειο μέρος της πόλης που τώρα χωρίζεται στα δύο.

Ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε επίσης την κατασκευή δύο νέων σταθμών στο δίκτυο του Προαστιακού. Έναν στον Γέρακα, στον οποίο θα σταματά και το Μετρό και έναν στο Κρυονέρι. Οι δύο σταθμοί θα είναι έτοιμοι περίπου σε δύο χρόνια.

Ανακοίνωσε επίσης την ανάταξη της υφιστάμενης γραμμής από την Αθήνα μέχρι την Οινόη, την υπογειοποίηση της διάβασης στον Άγιο Στέφανο καθώς και πολλά άλλα έργα βελτίωσης της γραμμής και της σηματοδότησης που θα συμβάλουν ώστε το γρήγορο τρένο να καλύπτει, προς το τέλος του χρόνου, τη διαδρομή σε 3 ώρες και ένα τέταρτο αναπτύσσοντας πρωτοφανείς ταχύτητες για τα ελληνικά δεδομένα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το όριο που έχει θέσει ο ΟΣΕ είναι τα 220 χιλιόμετρα την ώρα όπως ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Θάνος Βούρδας διευκρινίζοντας ότι τα τρία ηλεκτροκίνητα τρένα που μπαίνουν από τη Δευτέρα στα τακτικά δρομολόγια θα αναπτύσσουν τεράστιες ταχύτητες. Από Τιθορέα μέχρι Λιανοκλάδι αλλά και από Λάρισα μέχρι Θεσσαλονίκη θα φτάνουν ακόμη και τα 200 χιλιόμετρα την ώρα.

«Παραλάβαμε ένα χάος»

Κάνοντας απολογισμό της προσπάθειας που κατέβαλε το Υπουργείο για «να ξαναζωντανέψει» ο Σιδηρόδρομος, ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι «το 2015 που αναλάβαμε βρήκαμε ένα χάος, ένα τέλμα και μια κατάσταση διάλυσης όχι μόνο στον σταθμό Λαρίσης όπου κάποιοι απείλησαν ακόμη και τη σωματική ακεραιότητα του Θάνου Βούρδα όταν πήγε να καταγράψει τι παραλάβαμε αλλά και σε όλα τα σιδηροδρομικά έργα. «Πρωτοφανή και απίστευτα πράγματα. Πρωτόγνωρες καταστάσεις. Συμφέροντα και επιτήδειοι λυμαίνονταν τα πάντα. Μέχρι και τους Ρομά έβαζαν να κόβουν και να κλέβουν για λογαριασμό τους τα πανάκριβα καλώδια του συστήματος τηλεδιοίκησης. Και βέβαια ένας ΟΣΕ κομμένος σε πέντε εταιρίες από τον κύριο Κωστή Χατζηδάκη».

Κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής διαδρομής, ο κ. Σπίρτζης παρουσίασε επιτόπου αναλυτικά όλα τα έργα που έχουν ολοκληρωθεί και σχεδιαστεί για την πλήρη ανάπτυξη του δικτύου μεταξύ άλλων και της τεράστιας σιδηροδρομικής γέφυρας της Εκάρας Δομοκού αλλά και της διπλής σήραγγας του Καλλίδρομου μήκους 9,6 χλμ που είναι η μεγαλύτερη αυτού του είδους σήραγγα των Βαλκανίων όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Διονέλης.

«Το επόμενο μεγάλο στοίχημα είναι η ολοκλήρωση της σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης στην κυρία γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης που θα αλλάξει τον οικονομικό χάρτη της χώρας» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Πρόεδρος του ΟΣΕ Γιώργος Κακουλάκης προσθέτοντας ότι «η διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή θα δώσει τεράστια ώθηση στις εμπορευματικές μεταφορές και στο εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου. Για το σιδηροδρομικό κέντρο θα ξεκινήσει άμεσα η Β´ φάση του διαγωνισμού και με την ολοκλήρωσης της θα ξεκινήσει και η λειτουργία του Κέντρου».

Τα νέα δρομολόγια EXPRESS

Παρόντες στο δοκιμαστικό δρομολόγιο ήταν ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθηγητής Φίλιππος Τσαλίδης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΤΥ) Γιώργος Αναγνωστόπουλος που ανακατασκεύασε και μετέτρεψε σε υπερσύγχρονα και ηλεκτροκίνητα τα τρένα που θα εκτελούν τα δρομολόγια EXPRESS.

Όπως ανακοίνωσε ο κ. Τσαλίδης το δρομολόγιο Αθήνας-Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιείται με ένα ζεύγος τρένων, το οποίο θα διανύει σε:

3 ώρες και 57 λεπτά τη διαδρομή από την Θεσσαλονίκη μέχρι την Αθήνα, με στάσεις σε Λάρισα και Παλαιοφάρσαλο.

4 ώρες και 10 λεπτά τη διαδρομή από την Αθήνα μέχρι την Θεσσαλονίκη, με στάσεις σε Λιανοκλάδι και Λάρισα.

  • Από Αθήνα, το πρώτο δρομολόγιο, το οποίο είναι και πιο γρήγορο, αναχωρεί στις 06:22 και μετά υπάρχουν δρομολόγια ανά τρεις ώρες, στις 09:22, 12:22, 15:22 & 18:22.
  • Από Θεσσαλονίκη, το πρώτο δρομολόγιο, το οποίο είναι και πιο γρήγορο, αναχωρεί στις 06:27 και μετά υπάρχουν δρομολόγια ανά τρεις ώρες, στις 09:15, 12:15, 15:15 & 18:15.
  • Επιπλέον, υπάρχει το βραδινό ζευγάρι δρομολογίων 600/601.

Στο πρωινό γρήγορο δρομολόγιο, η διαδρομή Αθήνα-Λιανοκλάδι θα διαρκεί 1 ώρα και 47 λεπτά, ενώ η διαδρομή Αθήνα-Λάρισα 2 ώρες και 48 λεπτά.

Αντίστοιχα, το δρομολόγιο Λάρισα-Αθήνα θα διαρκεί 2 ώρες και 36 λεπτά και το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Λάρισα θα διαρκεί 1 ώρα και 20 λεπτά.

Αναβαθμισμένες υπηρεσίες εντός της αμαξοστοιχίας Intercity Express

Μεταξύ άλλων, το Intercity Express θα διαθέτει:

  • Πρίζα σε κάθε θέση.
  • Υποστηρικτικό προσωπικό on board.
  • WiFi (προς το παρόν, αποκλειστικά στην αμαξοστοιχία I/C51 και για την Α΄ θέση. Σταδιακά θα εγκατασταθεί και στις υπόλοιπες αμαξοστοιχίες).

Αναβαθμισμένες υπηρεσίες κυλικείου με νέο συνεργάτη την εταιρία ΒΕΝΕΤΗΣ.

Δωρεάν διάθεση εφημερίδων στους επιβάτες της Α’ Θέσης στις αμαξοστοιχίες I/C50 και I/C51.

Δωρεάν διάθεση σετ προϊόντων περιποίησης στους επιβάτες της Α’ Θέσης σε συνεργασία με τον Όμιλο Σαράντη.

Σχετικά με τις τιμές των εισιτηρίων, η τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένει αμετάβλητη και συγκεκριμένα για το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη η πρώτη θέση κοστίζει 55 ευρώ (με 20% έκπτωση για την επιστροφή) και η δεύτερη θέση κοστίζει 45 ευρώ (με έκπτωση 20%).

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

19
σχόλια
  1. avatar Aimilios

    ειναι εργα που επρεπε να εχουνε γινει εδω και χρονια. Δυστυχως θα αργησουν πολυ πιο πολυ απο οσο λενε. Αν δειτε εσεις τραινο να κανει 4 ωρες μεσα στο 2019, γραψτε μου εδω...
    Ωστοσο ειναι ενθαρρυντικο ΑΝ προχωρησουν επιτελους ολα αυτα και δεν μοιαζουμε τριτοκοσμικη χωρα και σε αυτο τον τομεα

  2. avatar Προς όλους τους ανθελληνες εδώ μεσα

    Τουλάχιστον ο Τσίπρας είχε τις μπάλες να κάνει πέρα εργολάβους που καθυστερούσαν σκοπίμως τέτοια έργα. Μπράβο

    1. avatar Φατιμε

      Κόψε κάτι ρε μεγάλε......για ποιες μπάλες μιλάς,ότι είχε ο Τσίπρας? Μονοκινι κ στυλό είχε,κ υπέγραφε,ότι έγγραφο αποφάσιζαν οι γύρω γύρω όλοι!!!! Άκου μπάλες......

  3. avatar Gav

    30 χρονια τον Τσίπρα περίμεναν να εγκαινιάσει τον δρομο Κορίνθου Πατρών. Γιαυτο δεν τον έφτιαχναν.Το ίδιο και με τα τρένα. Αντε ρε παλιό πασοκοι και ΝεοΔημοκρατες που θα βγάλετε και γλώσσα!

  4. avatar jimmy panos

    Συγνώμη στην αρχή λέγανε ότι η διαδρομή Θεσσαλονίκη Αθήνα και αντίστροφα με το γρήγορο τρένο θα γίνεται σε τρεισήμισι ώρες και τώρα το κάνανε 4;;;; κατάλαβα Άλλα λένε και άλλα βγαίνουν στην πορεία δηλαδή πληρώνεις και 50 ευρώ και τι κερδίζεις 2 ώρες Απαράδεκτοι

  5. avatar ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΚΑΡΒΟΥΝΟ

    Οι συρμοί είναι 25 ετών και το έργο θα χρειαστεί αλλά 8 χρόνια ώστε να φτάσει σε ταχυτητες ευρωπης. Πάντως είναι ένα βήμα μπροστά, αλλά όχι τόσο ανταγωνιστικο με το αεροπλάνο ακόμα.

  6. avatar 123456

    200 km/h;;; χαχαχαχαχαχα. Για πειτε μας, με τι σηματοδοτηση; Γιατι δεν τελειωνει ο κυριος σπριτζας με τον κυριο (λεμε τωρα) τσιπρα και την αναταξη του συστηματος σηματοδοτησης;;;

  7. avatar Μπράβο σας κ. Σπίρτζη

    Δεν σας ψηφίζω αλλά είναι εντυπωσιακό πόσα έγιναν σε τόσο λίγο χρόνο. Ειδικά που οι τιμές έμειναν σταθερές. Και με φροντίδα για τις οικιστικές περιοχές. Απίστευτα εκπληκτικό σε σχέση με τους οδικούς άξονες και τα διόδια που πληρώνουμε.

    1. avatar 1 23456

      Μη τσιμπας... Αυτο το εργο δουλευεται πριν το ΣΥΡΙΖΑ και απο αυτα που διαβαζεις κρατα τα μισα.

      1. avatar K x

        Και εσύ κράτα το πληκτρολόγιο γιατί γράφεις ασυντακτες λαλακιες

        1. avatar 123456

          έχεις να πεις κάτι καλύτερο; προφανώς και όχι. άσχετος φαίνεσαι ή ανόητος ΣΥΡΙΖΑ. έχε υπόψη σου χαζούλη οτι αυτό το έργο όταν βγήκε ο ΣΥΡΙΖΑ και έβαλε τους δικούς του στην Υπηρεσία πάτωσε... και ακόμα ΔΕΝ είναι έτοιμο. Φιέστα μούφα όπως το Μετρό Θεσ/κης, το δήθεν ασημένιο βέλος που είχαν φέρει οι καραγκίοζηδες και ΔΕΝ κάνει για το δίκτυο μας... Σηματοδότηση ΔΕΝ έχουμε και κάθε 3 και λίγο έχουμε εκτροχιασμούς. Κατάλαβες ή δεν πληρώνεσαι για να καταλαβαίνεις;

  8. avatar επιτέλους

    Θα το τιμήσω

  9. avatar ΠΑΣΟΚΕ !!! ΧΡΗΣΤΑΚΙ ΗΡΕΜΑ ΛΙΓΟ !!!

    ΒΡΙΣΚΕΙΣ ΕΤΟΙΜΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑΖΕΙΣ ....ΤΑ ΠΛΟΥΚΙΑ ΑΛΛΟΙ ΤΑ ΕΦΑΓΑΝ ....ΚΑΙ ΕΣΥ ΠΑΝΥΓΗΡΙΖΕΙΣ ....ΗΡΕΜΑ !!! ΠΟΙΟΣ ΕΚΑΝΕ ΤΙΣ ΔΙΑΝΕΙΞΕΙΣ ΤΩΝ ΤΟΥΝΕΛ....ΠΟΙΟΣ ΕΚΑΝΕ ΤΙΣ ΚΟΙΛΑΔΟΓΕΦΥΡΕΣ ...ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑΤΙ ΡΕ ΠΑΣΟΚΕ ΔΕΝ ΤΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΑΥΤΑ ....ΑΠΑΤΗ..Ε!!! ΑΠΑΤΗ .....ΤΑ ΕΡΓΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ...ΕΤΥΧΕ Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥΣ ΝΑ ΠΕΣΕΙ ΣΤΗΝ ΔΙΚΙΑ ΣΑΣ ΘΗΤΕΙΑ ....ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΠΗΛΕΥΤΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΛΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΚΑΝΕΣ ΕΣΥ ....ΗΡΕΜΑΑΑΑΑ!!!!

    1. avatar K x

      TIΛΕΣ ΡΕ ΜΕΓΆΛΕ ΠΩ ΠΩ ΠΩ. Τα φάρμακα σου τα παίρνεις?

    2. avatar Ότι να ναι

      Άσε κατάλαβα... Απλός βλακας... Δηλαδή οι άλλοι τα έκαναν;; ... Αλήθεια τα πιστεύεις αυτά που λες;; Πο Πο εάν υπάρχουν και άλλοι σαν και σένα... Ήμαστε άξιοι της μοίρας μας...

    3. avatar νικος κολλιας

      μα τι λες ρε ανθρωπε? 30 χρονια ο δρομος κορινθος πατρα,ημουν νιος και γερασα ,ειχαν βαλτωσει τα παντα ,δεν υπηρχε εργοταξιο κανενα,και ο Τσιπρας τα τελειωσε ολα μεσα σε τρια χρονια ,

      1. avatar 1 23456

        Τι λες ρε [...];;;; χαχαχαχαχαχα

    4. avatar Long John Silver

      Ήρεμα, θα πάθεις κάτι με όλα τα κεφαλαία σου.

    5. avatar Ξένος 77

      Είχανε όλα τα έργα έτοιμα και περίμεναν τον Αλέξη για τις εγκαίνιες; Είσαι φοβερός, φίλε.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει