«Πιστή και ικανοποιημένη πελατεία» φαίνεται πως διαθέτει η Θεσσαλονίκη, όπως προκύπτει από την έρευνα που διενήργησε για δεύτερη συνεχή χρονιά η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (ΕΞΘ), αποτυπώνοντας το βαθμό ικανοποίησης των πελατών κατά τη διαμονή τους στην πόλη.

Σύμφωνα με την έρευνα για το 2011, οι 9 στους 10 επισκέπτες διατηρούν την επιθυμία να ξαναβρεθούν στη Θεσσαλονίκη και να τη συστήσουν στο φιλικό τους κύκλο. Στα ενθαρρυντικά στοιχεία είναι η σταθερά υψηλή βαθμολόγηση των ξενοδοχειακών μονάδων, όπως επίσης των χώρων αναψυχής, εστίασης και των καταστημάτων.

Αντίθετα, αρνητική είναι η κριτική των τουριστών σε θέματα της οργανωμένης πολιτείας, όπως η ρύπανση, η έλλειψη πρασίνου, κοινόχρηστων χώρων και μέσων μαζικής μεταφοράς, αλλά και για την ποιότητα των υποδομών του αεροδρομίου και του λιμανιού.

Υψηλό ποσοστό τουριστών (37%) φτάνει στην πόλη με Ι.Χ. γεγονός που αντικατοπτρίζει ότι μεγάλο μέρος της πελατείας προέρχεται από την ελληνική αγορά και γειτονικές χώρες, συνδυάζοντας παράλληλα εκδρομές προς Χαλκιδική, Βεργίνα, Μετέωρα και Όλυμπο.

Φέτος, όπως αναφέρει το ΑΜΠε, η έρευνα εξετάζει και το θέμα των κοινωνικών δικτύων όπου αφενός επιβεβαιώνεται η χρήση τους από τους επισκέπτες και αφετέρου παρατηρείται σημαντική υστέρηση των ξενοδοχείων στην αξιοποίηση τους (το 60% των ξενοδοχείων δεν έχει link στο facebook, το 24% δεν έχει online κράτηση, ενώ το 8% δεν έχει ιστοσελίδα). Επίσης, αυξημένη (από 29% στο 35%) είναι η χρήση του internet στις κρατήσεις δωματίων.

«Η χώρα μας περνάει δύσκολες στιγμές. Η οικονομία είναι σε ύφεση και ο τουρισμός καλείται να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο. Είναι σημαντικό ότι η Θεσσαλονίκη αποτελεί αξιαγάπητο και δημοφιλή προορισμό», δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΞΘ, Αριστοτέλης Θωμόπουλος.

Η έρευνα διεξήχθη από την ΕΞΘ με τη συμβολή της εταιρίας «GBR Consulting», σε ένα δείγμα περίπου 800 πελατών ξενοδοχείων της πόλης όλων των κατηγοριών.

Το προφίλ του τουρίστα
Ο τουρίστας το 2011 έμεινε στη Θεσσαλονίκη κατά μέσο όρο 3,77 ημέρες, αντί των 4,49 ημερών το 2010, ενώ ξόδεψε ημερησίως 93,77 ευρώ αντί των 105,11 ευρώ το 2010.

Σε αναλογία το ποσοστό των Ελλήνων τουριστών είναι 59%, αντί 41% των ξένων. Από αυτούς περίπου το 40% έχει έρθει στην πόλη περισσότερες από τέσσερις φορές.

Το βασικό αξιοθέατο που προσελκύει το ενδιαφέρον είναι ο Λευκός Πύργος και ακολουθούν η παραλία, ο Άγιος Δημήτριος και τα μουσεία.

«Το προϊόν της Θεσσαλονίκης ικανοποιεί και θα πρέπει να τραβήξουμε περισσότερους πελάτες. Οι Έλληνες ξοδεύουν παραπάνω χρήματα ημερησίως, ενώ οι αλλοδαποί έχουν πιο πολλές διανυκτερεύσεις», πρόσθεσε ο διευθύνων εταίρος της εταιρίας «GBR Consulting», Άρης ‘Ικκος.

Η απόδοση των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης
Η εταιρία «GBR Consulting» μελέτησε -επίσης- για τέταρτη χρονιά την απόδοση των ξενοδοχείων της πόλης.
Από την έρευνα προκύπτει η σταθεροποίηση εσόδων και ελαφριά αύξηση πληροτήτων των ξενοδοχείων, που όμως παραμένουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα και υστερούν των αντίστοιχων αυξήσεων ανταγωνιστικών πόλεων της Ευρώπης.
Συγκρίνοντας τα στοιχεία με αυτά άλλων ευρωπαϊκών πόλεων παρατηρείται ότι το 2011 η Θεσσαλονίκη είχε την χειρότερη απόδοση μεταξύ 42 πόλεων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Το πρώτο τετράμηνο του 2012
Τα στοιχεία της ΕΞΘ για το πρώτο τετράμηνο του 2012 δείχνουν περαιτέρω μείωση στις διανυκτερεύσεις των Ελλήνων, εξαιτίας της οικονομικής κατάστασης.

«Η μείωση των Ελλήνων επισκεπτών φτάνει στο 11,6% τους πρώτους μήνες και είναι πάνω από 75.000 χαμένες διανυκτερεύσεις αυτό το χρονικό διάστημα».

Αντίθετα, αυξημένες είναι οι αφίξεις από τη Λιβύη, το Ισραήλ, την Αίγυπτο, τη Νορβηγία και την Ουκρανία.

Explore Thessaloniki
Σε μία προσπάθεια να γίνει περαιτέρω γνωστή η Θεσσαλονίκη στο εξωτερικό σχεδιάστηκε ένα καλαίσθητο έντυπο, γραμμένο στα αγγλικά, με τίτλο «Explore Thessaloniki», το οποίο περιλαμβάνει έναν πλήρη κατάλογο όλων των ξενοδοχείων.

Σύντομα, το έντυπο αυτό το οποίο θα μοιράζεται σε τουριστικές εκθέσεις θα γραφτεί και σε άλλες γλώσσες, όπως τη ρωσική και την τουρκική.