Ξεκινά η λειτουργία του πρώτου Γραφείου Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών

Σε ποιους απευθύνεται


ΕΛΛΑΔΑ
23:58
28/02/2017
Ξεκινά η λειτουργία του πρώτου Γραφείου Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών
4
loading

Το πρώτο Γραφείο Εξυπηρέτησης και Υποστήριξης Δανειοληπτών (ΓΕΥΔ), θα εγκαινιάσει ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δημήτρης Παπαδημητρίου, στο κεντρικό κτίριο της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, αύριο, Τετάρτη, 1 Μαρτίου 2017, στις 12 το μεσημέρι. Το Γραφείο Εξυπηρέτησης και Υποστήριξης Δανειοληπτών (ΓΕΥΔ), θα στεγάζεται στο ισόγειο του κτιρίου επί της λεωφόρου Αθηνών 196-198, στου Ρέντη, ενώ από αύριο θα είναι στη διάθεση των πολιτών και ο δικτυακός χώρος της ΕΓΔΙX,ο οποίος περιλαμβάνει μια διαδραστική πλατφόρμα, χρηστική για τους λιγότερο εξοικειωμένους, η οποία βοηθά βήμα-βήμα στη διαμόρφωση συνδυαστικής αντίληψης για το προστατευτικό θεσμικό πλαίσιο της υπερχρέωσης, προσφέροντας εξατομικευμένες λύσεις.

Όπως έχει σημειωθεί από το υπουργείο Οικονομίας, η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (ΕΓΔΙΧ) ιδρύθηκε «υλοποιώντας την απόφαση κυβέρνησης για την παροχή κάθε δυνατής βοήθειας στους πολίτες που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις δανειακές τους υποχρεώσεις, λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας».

Πρόκειται για μία «αυτόνομη δημόσια υπηρεσία, που υπάγεται στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους. Σε ελάχιστο χρονικό διάστημα 3 μηνών (Αυγ-Οκτ. 2016), αξιοποιώντας στελέχη, δομές και υλικοτεχνική υποδομή που ήδη διέθετε το δημόσιο, δημιουργήθηκε η κεντρική υπηρεσία στην περιοχή της Νίκαιας (Θηβών 196-198), όπου και θα λειτουργήσει το πρώτο (πιλοτικό) Γραφείο Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών (ΓΕΥΔ), στο οποίο μπορούν να προσφεύγουν οι ενδιαφερόμενοι πολίτες».

Σε ποιους απευθύνεται

Τα ΓΕΥΔ απευθύνονται σε:

- άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (προβλήματα υγείας, ΑΜΕΑ οικονομικά αδύναμους )

- ανέργους

- αγρότες και εργάτες

- μισθωτούς δημόσιου και ιδιωτικού τομέα

- ελεύθερους επαγγελματίες

- μικροέμπορους , μικροεπιχειρηματίες

Παράλληλα, θα προχωρήσει η ανάπτυξη του δικτύου των ΓΕΥΔ σε όλη τη χώρα, στελεχωμένα με εξειδικευμένο προσωπικό, καλύπτοντας ποσοστό μεγαλύτερο του 90% του πληθυσμού, με το εξής χρονοδιάγραμμα:

-1η φάση: άμεση δημιουργία του πρώτου πιλοτικού ΓΕΥΔ («φυτώριο») στις εγκαταστάσεις της ΕΓΔΙΧ

-2η φάση: 2 ΓΕΥΔ στο κέντρο των Αθηνών και του Πειραιά

-3η φάση: 12 ΓΕΥΔ στις υπόλοιπες πρωτεύουσες των Περιφερειών

-4η φάση: 26 ΓΕΥΔ στις περιφερειακές ενότητες που προβλέπεται από τον Νόμο η ίδρυση ΚΕΥΔ και αν η έδρα της Περιφέρειας της προηγούμενης φάσης συμπίπτει με την έδρα της Περιφερειακής Ενότητας (ΠΕ), επιλέγεται η αμέσως επόμενη πληθυσμιακά πόλη της ΠΕ.

-5η φάση: 32 ΓΕΥΔ τα οποία θα τοποθετηθούν στις πόλεις που δεν θα δημιουργηθεί ΚΕΥΔ και είναι οι επόμενες μεγαλύτερες πόλεις σε πληθυσμό.

-6η φάση: 47 ΓΕΥΔ που καλύπτουν όλες τις πόλεις του συνόλου των ΠΕ της χώρας συν τις μεγάλες πόλεις που δεν κηρύχθηκαν πρωτεύουσες με ιστορικά κριτήρια (π.χ. Μεσολόγγι-Αγρίνιο κ.ο.κ.) και τις μεγαλύτερες πληθυσμιακά πόλεις της χώρας.

Θα αναπτυχθεί ένα δίκτυο 120 ΓΕΥΔ σε όλη τη χώρα, που θα στελεχώνονται με δημόσιους υπαλλήλους, οι οποίοι λαμβάνουν την κατάλληλη εκπαίδευση και έχουν συνεχή υποστήριξη από την ΕΓΔΙΧ.

Αποστολή των γραφείων είναι:

- Να ενημερώνουν σφαιρικά και αναλυτικά για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις υπερχρεωμένων πολιτών και επιχειρήσεων, που επιχειρούν να αντιμετωπίσουν την προφανή αδυναμία τους να εξυπηρετήσουν τα χρέη τους

- Να παρέχουν συμβουλές και οδηγίες για διαδικασίες σχετικές με την προστασίας της πρώτης κατοικίας και γενικότερα τις πρόνοιες που περιλαμβάνει ο νόμος για το σύνολο των χρεών των ευάλωτων και μη κοινωνικών ομάδων, καθώς και την εξωδικαστική ρύθμιση δανείων, σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο του Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών.

Στρατηγικά θα προωθούνται οι ήδη υπάρχουσες και αναξιοποίητες εξωδικαστικές λύσεις (συμβιβαστική επίλυση διαφορών) και η συνάντηση με εκπροσώπους των ΓΕΥΔ θα γίνεται κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού.

Οι προτάσεις που θα παρουσιάζουν τα γραφεία για τη ρύθμιση δανείων λαμβάνουν υπόψη τα εισοδήματα των οφειλετών και τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης. Για το λόγο αυτό είναι σημαντικό οι πληροφορίες που δίνονται από τους πολίτες να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο σαφείς και ειλικρινείς, ώστε οι συμβουλές να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και να είναι αποτελεσματικές.

Σημειώνεται ότι τα γραφεία δεν έχουν δυνατότητα να αποφασίζουν γενναίες ρυθμίσεις χρεών προς τράπεζες, άλλους ιδιώτες, δημόσιο ή ασφαλιστικά ταμεία ή να παρεμβαίνουν στην εξέλιξη δικαστικών ενεργειών, όπως οι πλειστηριασμοί. Ωστόσο, για όλα αυτά τα θέματα μπορούν να παρέχουν εξειδικευμένη ενημέρωση και συμβουλευτική υποστήριξη, ώστε οι ενδιαφερόμενοι να λάβουν τις καλύτερες δυνατές αποφάσεις συνεκτιμώντας τα ενδεχόμενα, καθώς για όλα τα παραπάνω ζητήματα υπάρχουν λύσεις.

Από τα 120 γραφεία τα 30 θα μετεξελιχθούν (β' εξάμηνο 2017) σε Κέντρα Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών (ΚΕΥΔ), μια μορφή «ΚΕΠ» που εξειδικεύεται σε δανειολήπτες.

Στην τελική του μορφή το δίκτυο ενημέρωσης και υποστήριξης θα αποτελείται συνολικά από 120 σημεία, εκ των οποίων τα 30 θα είναι κεντρικοί κόμβοι. Τα ΚΕΥΔ θα στεγάζονται σε χώρους που ανήκουν στο δημόσιο και θα στελεχώνονται με επιστημονικό προσωπικό, δικηγόρους και οικονομολόγους, που προσλαμβάνονται μέσω ΑΣΕΠ και χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ, ώστε να μην επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

4
σχόλια
  1. avatar κι αλλοι

    αργομισθοι,κιαλλα γραφεια?????ΚΑΘΙΣΤΕ ΚΑΛΑ γιατι ο λογαριασμος ερχεται σε εμας

  2. avatar Η νεα πραγματικοτητα και οι …ανευθυνες τραπεζες

    Αν οι τραπεζες και οι διοικησεις τους δεν προσγειωθουν στη νεα πραγματικοτητα που εχει δημιουργησει η οικονομικη κριση στους Ελληνες δανειοληπτες ,αν δεν εστερνισθουν το γεγονος οτι οι ανθρωποι δανειστηκαν σε εποχες που οι αποδοχες ηταν πολυ διαφορετικες απο τις σημερινες και αρα οι τραπεζες δανεισαν αξιολογωντας την τοτε πιστοληπτηκη ικανοτητα ενος εκαστου ,αν οι τραπεζες δεν αποδεχθουν κουρεμα κεφαλαιων αναλογο του κουρεματος των αποδοχων των δανειοληπτων (διαδικασια που πρεπει να επιβαλει το κρατος) ,οσες συμβουλευτικες υπηρεσιες κι αν συσταθουν,δεν προκειται να αποτρεψουν την υφαρπαγη της περιουσιας των Ελληνων απο τα κορακια των τραπεζων και των παρατραπεζικων επαγγελματιων που δραστηριοποιουνται στις απαιτησεις τις οποιες εκχωρουν δυστυχως οι τραπεζιτες προς δικηγορικα γραφεια που πιεζουν ανελεητα τον λαο.Αντι οι τραπεζες να εφαρμοζουν το Κωδικα Δεοντολογιας,σφυριζουν αδιαφορα απαρνουμενες να μοιρασθουν με τους δανειοληπτες το κοστοςτης κρισης.Μεσα σ αυτη τη τραπεζικη ζουγκλα,ουδεμια συμβουλευτικη υπηρεσια δεν προκειται να βοηθησει αποτελεσματικα τον δανειοληπτη να ξεφυγει απο τον ασφυκτικο και απανθρωπο τραπεζικο κλοιο που οδηγει τους ανθρωπους μεχρι και την αυτοκτονια.

    1. avatar steef45

      Οκ μπαταχτσή!

      1. avatar Κυριε steef45

        Εγω δεν χρωστω ουτε ενα ευρω στις τραπεζες.Το να με αποκαλεις μπαταχτση ετσι τελειως αμυαλα ,αγνοεις την ελευθερια καποιοι να διατυπωνουν την αποψη τους για τα κοινα.Δεν υπερασπιζομαι βεβαια τους συστηματικους μπαταχτσηδες.Αυτους τους γνωριζει πολυ καλα η τραπεζα .Αυτη τη δικαιολογια σπερνει στον λαο για να κυνηγα και τους πραγματικα δυστυχεις δανειοληπτες που εχασαν τις δουλειες τους ή κοπηκαν οι αποδοχες τους σε σημειο που να αδυνατουν να πληρωσουν τραπεζες.Να βαζετε το μυαλο σας να λειτουργει πριν γραψετε την οποιαδηποτε σαχλαμαρα κυριε steef45.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει