Έχετε κλείσει συνέντευξη για δουλειά τις επόμενες μέρες; Μην αγχώνεστε! Ακολουθήστε τις παρακάτω οδηγίες και θα τα πάτε μια χαρά!

Πρέπει

Να έχετε το σωστό ντύσιμο: Βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε το dress code της συγκεκριμένης θέσης. Αν δεν έχετε ιδέα, τότε μια προσεγμένη και χωρίς υπερβολή εμφάνιση είναι η καλύτερη λύση. Το μαύρο χρώμα είναι η πιο ασφαλής επιλογή δεδομένου ότι είναι ένα χρώμα κλασικό που δεν «φωνάζει» και προσδίδει κομψότητα.

Να φέρετε αντίγραφο του βιογραφικού σας: Ακόμα κι αν το έχετε προωθήσει με email, φροντίστε να έχετε μαζί ένα αντίγραφο του βιογραφικού σε άριστη κατάσταση μέσα σε έναν φάκελο. Πολύ πιθανό να σας το ζητήσει.

Να έχετε σωστή στάση του σώματος: Η στάση του σώματός σας, η επαφή με τα μάτια και η χαλαρή θέση μπορεί να εντυπωσιάσουν τον εκπρόσωπο του HR. Να θυμάστε ότι πρέπει να κάθεστε άνετα, χωρίς να καμπουριάζετε και να είστε όσο το δυνατόν λιγότερο νευρικοί, γίνεται.

Να δώσετε τη σωστή απάντηση σε μια ερώτηση παγίδα: Είναι η λεγόμενη ερώτηση «τρικλοποδιά». Να είστε ειλικρινείς και να δώσετε την πραγματική απάντηση.

Να είστε στην ώρα σας ή λίγο νωρίτερα: Πέντε έως 10 λεπτά νωρίτερα από την ώρα που έχετε πει, είναι καλά. Αν φτάσετε υπερβολικά νωρίς, δεν είναι καλό γιατί δείχνει άγχος και νευρικότητα. Για αργοπορία, ούτε λόγος. Δεν θα κάνετε καλή εντώπωση.

Να ετοιμάσετε καλές ερωτήσεις για το τέλος:  Βεβαιωθείτε ότι έχετε ετοιμάσει μια λίστα με καλές ερωτήσεις να θέσετε στον εκπρόσωπο του HR, στο τέλος της συνέντευξης. Δώστε προσοχή σε όσα σας λέει κατά τη διάρκεια της κουβέντας σας, έτσι ώστε και οι ερωτήσεις σας να είναι σχετικές. Αυτό δείχνει ότι είστε άτομο συγκεντρωμένο και προσηλωμένο.

Δεν πρέπει:

Να νομίζετε ότι η συνέντευξη τελείωσε, από  τη στιγμή που θα βγείτε έξω από το γραφείο: Η συνέντευξη συνεχίζεται μέχρι να βγείτε έξω από το κτίριο, οπότε να είστε προσεκτικοί στην συμπεριφορά σας και τα λόγια. Να είστε ευγενικοί και φιλικοί όχι μόνο με το άτομο που θα σας πάρει τη συνέντευξη αλλά και με τη γραμματεία.

Να είστε υπερβολικά χαλαροί: Μπορεί ο εργοδότης σας να είναι πολύ νεότερός σας ή πολύ κοντά στην ηλικία σας. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα γίνετε φίλοι. Είναι εντάξει να είστε φιλικοί για να αφήσετε καλή εντύπωση, αλλά η υπερβολική οικειότητα είναι αντιεπαγγελματική.

Να κακολογήσετε την προηγούμενη δουλειά σας: Ίσως το παλιό σας αφεντικό να έμοιαζε με τη  Μιράντα Πρίστλεϊ στην ταινία ο Διάβολος φορούσε Prada, αλλά ο μελλοντικός σας διευθυντής δεν υπάρχει λόγος να το ξέρει. Τα αρνητικά σχόλια για τον πρώην εργοδότη σας, μεταφέρει αρνητικά vibes και μειώνει τον επαγγελματισμό σας.

Να πάτε απροετοίμαστοι: Αυτό είναι προφανές, αλλά κάντε μια μικρή έρευνα για την εταιρεία στην οποία πάτε να διεκδικήσετε μια θέση εργασίας. Δείχνει ότι είστε επιμελείς.

Να θέσετε πρώτοι το οικονομικό ζήτημα: Εντάξει είναι πολύ σημαντικό, αλλά είναι προτιμότερο να το θέσει πρώτα το άτομο που σας κάνει τη συνέντευξη.

Να πείτε ψέματα: Ποτέ μα ποτέ μην λέτε ψέματα. Όταν λάμψει η αλήθεια θα βρεθείτε εκτεθειμένοι. Αν για κάποιο λόγο βρεθείτε σε δύσκολη θέση, τότε χρησιμοποιήστε τη διπλωματία σας και προσπαθήστε να «ξεγλιστρήσετε». Σε γενικές γραμμές πάντως, η ειλικρίνεια είναι η καλύτερη πολιτική.

Να μιλήσετε για τα προβλήματά σας: Χρειάζεστε επειγόντως τη δουλειά γιατί έχετε οικογένεια και να έξοδα τρέχουν ή γιατί θέλετε να ολοκληρώσετε τις σπουδές σας ή επειδή μένετε μόνοι σας, κλπ. Ο μελλοντικός σας διευθυντής δεν θέλει να ακούσει τα προβλήματά σας και παρ’ όλη την ειλικρίνεια σας, ενδεχομένως θα κουραστεί.   Θα σας προσλάβει με βάση τα προσόντα σας, τον δυναμισμό που εκπέμπετε, την εμπειρία, τις σπουδές σας. Οτιδήποτε άλλο είναι δευτερεύουσας σημασίας.