Μεταβατική περίοδο ώστε να μην υπάρξει απότομη αλλαγή στην εκμάθηση της β’ ξένης γλώσσας θεσπίζει το υπουργείο Παιδείας, όπως προκύπτει από ενημερωτικό σημείωμα του υπουργείου αλλά και δηλώσεις της υφυπουργού, Μαριλίζας Ξενογιαννακοπούλου, στην κρατική τηλεόραση.

Σύμφωνα με το ενημερωτικό σημείωμα του υπουργείου, οι μαθητές της Ε’ Δημοτικού θα διδάσκονται β’ ξένη γλώσσα βάσει της πλειοψηφούσας επιλογής των μαθητών. Για να μη διαταραχθεί, όμως, ο εκπαιδευτικός προγραμματισμός των μαθητών που φοίτησαν το σχολικό έτος 2010-2011 στην Ε’ Δημοτικού και έχουν ήδη επιλέξει και διδαχθεί β’ ξένη γλώσσα, ορίζεται μεταβατική περίοδος ενός χρόνου.

Αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές που τη νέα χρονιά θα φοιτούν στη Στ’ Δημοτικού θα συνεχίσουν να διδάσκονται τη β’ ξένη γλώσσα που διδάχτηκαν στην προηγούμενη τάξη. Προϋπόθεση πάντως για την ενεργοποίηση της μεταβατικής περιόδου είναι να υπάρχει ελάχιστος αριθμός 15 μαθητών ανά τμήμα, ενώ σε περιπτώσεις ειδικών λειτουργικών συνθηκών (νησιωτικές και ορεινές περιοχές, δυσχέρειες πρόσβασης κ.λπ.) προϋπόθεση είναι οι 12 μαθητές ανά τμήμα.

Αντίστοιχα, οι μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α’ Γυμνασίου τη νέα χρονιά θα διδάσκονται β’ ξένη γλώσσα, με βάση την ύπαρξη εκπαιδευτικών με οργανική θέση στο σχολείο της αντίστοιχης ειδικότητας. Ειδικά για τους μαθητές που θα φοιτήσουν στη Β’ και Γ’ Γυμνασίου, οι οποίοι έχουν ξεκινήσει να διδάσκονται συγκεκριμένη β’ ξένη γλώσσα, θα τη συνεχίσουν και την ερχόμενη χρονιά, με προϋπόθεση τους 15 μαθητές ανά τμήμα και την ύπαρξη αντίστοιχης οργανικής θέσης.

«Το υπουργείο Παιδείας θα αξιοποιήσει όλους τους καθηγητές ξενόγλωσσης εκπαίδευσης όχι μόνο στη διδασκαλία του αντικειμένου τους στα Γυμνάσια και τα Δημοτικά, αλλά και με τη β’ ανάθεση συναφών μαθημάτων. Άρα είναι μια αξιοποίηση των δυνατοτήτων τους, έτσι ώστε και εκείνοι να προσφέρουν και να μην υπάρχει περίπτωση να χαθούν θέσεις εργασίας», τόνισε η κ. Ξενογιαννακοπούλου στο τηλεοπτικό δίκτυο της ΝΕΤ.

Την ίδια ώρα, καθηγητές ξένων γλωσσών πραγματοποίησαν συγκέντρωση στα Προπύλαια για τους περιορισμούς στη β’ ξένη γλώσσα με σύνθημα «όλες οι ξένες γλώσσες χωράνε στα σχολεία». Οι συγκεντρωθέντες ζήτησαν την κατάργηση των σχετικών υπουργικών αποφάσεων, ενώ ολοκλήρωσαν τη συγκέντρωσή τους με πορεία στη Βουλή όπου επέδωσαν ψήφισμα.