H άμεση υπογραφή των συλλογικών συμβάσεων εργασίας των ναυτεργατών για το 2010 και το 2011, η άρση της πολιτικής επιστράτευσής τους και η απορρόφηση των ανέργων ναυτικών, είναι μερικά από τα βασικά αιτήματα της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, η οποία προανήγγειλε 24ωρη απεργία των πληρωμάτων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων για τις 11 Μαΐου, συμμετέχοντας παράλληλα στη Γενική Απεργία της ΓΣΕΕ.

Η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας που συνεδρίασε σήμερα, προειδοποιεί επίσης με 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες από τις 18 Μάιου, εάν μέχρι τότε δεν επιτευχθεί η υπογραφή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για τους ναυτεργάτες.

Σημειώνεται ότι στα τέλη Μαρτίου η ΠΝΟ και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας – ο οποίος είχε πάρει και εντολή από τον υπουργό λόγω πλειοψηφικής παρουσίας έως τότε στον ακτοπλοϊκό στόλο να προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις – συμφώνησαν για αύξηση 1,5% στους ναυτεργάτες για το 2010 και 1% για το 2011.

Μετά τη συμφωνία όμως που επετεύχθη και δεν είχε ακόμα επικυρωθεί από τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας Γιάννη Διαμαντίδη, αποχώρησε από το ΣΕΕΝ η ακτοπλοϊκή εταιρεία Aegean Speed lines, ενώ επέστρεψαν στην άλλη Ένωση των ακτοοπλόων, την Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) από την οποία είχαν αποχωρήσει το Δεκέμβριο του 2010 η ΑΝΕΚ και η Ηellenic Seaways, με αποτέλεσμα να αλλάζει και πάλι ο συσχετισμός δυνάμεων στον ακτοπλοϊκό στόλο.

Η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας αυτή τη στιγμή έχει την πλειοψηφία της ακτοπλοΐας, σε σχέση με την άλλη ένωση, το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Ναυτιλίας και η πολιτική ηγεσία του ΥΘΥΝΑΛ, που εμφανίζεται προβληματισμένη, καλείται πλέον να δώσει λύση στο θέμα της υπογραφής των συλλογικών συμβάσεων εργασίας των ναυτεργατών, μέσω των νομικών συμβούλων του υπουργείου.