Η επίσκεψη «SOS» προ διετίας κλιμακίου του ΙΓΜΕ, όταν κατολισθήσεις σάρωναν και τότε τα εδάφη του ανατολικού Πηλίου, διαπίστωνε ότι μικρής κλίμακας παρεμβάσεις για την αποτροπή του φαινόμενου είχαν μεσολαβήσει από τη μελέτη που είχε εκπονήσει το Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών το 2004.

Το προηγούμενο διήμερο, οπότε στελέχη του ΙΓΜΕ με επικεφαλής τον γενικό διευθυντή Κ. Παπαβασιλείου πραγματοποίησε αυτοψία στο Ανατολικό Πήλιο, κατέγραψε -δύο χρόνια αργότερα- ότι η κατάσταση παραμένει χωρίς σημαντικές διαφοροποιήσεις ως προς τις παρεμβάσεις που έγιναν, όπως δημοσιεύει ο Ταχυδρόμος.

Η κατάσταση παραμένει σχεδόν απαράλλακτη από το 1985… Τότε που για πρώτη φορά είχε επισκεφθεί το Πήλιο και συμμετείχε σε σύσκεψη στην Τσαγκαράδα, μετά από ένα δύσκολο χειμώνα με έντονες βροχοπτώσεις. Σήμερα δεν έχει να μιλήσει για σημαντικές διαφοροποιήσεις μετά από 25 χρόνια!

Τα επικίνδυνα σημεία του Ανατολικού Πηλίου σε 70 – 80 θέσεις εντοπίστηκαν από τη μελέτη του 2004. Στο «κόκκινο» εντάσσονται πέντε θέσεις, μεταξύ τους στο 58ο χιλιόμετρο, στο «Κακοσκάλι», που πρόσφατα έκλεισε εξαιτίας κατολισθήσεων.

Το ΙΓΜΕ από το ερχόμενο καλοκαίρι και με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης της μελέτης σε μία τετραετία θα χαρτογραφήσει την περιοχή, θα καταγράψει τυχόν ενεργά ρήγματα και κατολισθητικά φαινόμενα, θα εμπλουτίσει το αρχείο που ήδη διαθέτει για τα αίτια που το προκαλούν και το επιδεινώνουν και θα εκδώσει χάρτες επικινδυνότητας. Εκτός από το οδικό δίκτυο, το φαινόμενο θα εξεταστεί σε βάθος και σε οικισμούς όπως τη Ζαγορά, το Μούρεσι και τον Άγιο Δημήτριο.