Τα καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία που κυκλοφορούν αθόρυβα στους δρόμους της Ελλάδας, δίχως να εκπέμπουν ρύπους, έχουν κάνει τη ζωή όλων πιο ευχάριστη.

Τα υπερσύγχρονα ηλεκτρικά οχήματα, 350 στο σύνολο – 240 από αυτά εξυπηρετούν τα δρομολόγια της Αθήνας και 110 της Θεσσαλονίκης, έχουν ανανεώσει τον στόλο της ΟΣΥ και έχουν βελτιώσει την καθημερινότητα στις αστικές συγκοινωνίες. Πριν από λίγες μέρες, μάλιστα, τα λεωφορεία μπήκαν στα δύσκολα: δοκιμάστηκαν μέσα στον μεσογειακό καύσωνα, με τη θερμοκρασία να ξεπερνά τους 40 βαθμούς Κελσίου.

Μέσα στην εβδομάδα του καύσωνα, από τις 21 έως τις 27 Ιουλίου, στους δρόμους κυκλοφόρησαν από 151 έως 195 λεωφορεία – βάσει των αναγκών του θερινού προγράμματος της ΟΣΥ ενώ τα υπόλοιπα βρίσκονταν σταθμευμένα στα αμαξοστάσια και σε ετοιμότητα για να εξυπηρετήσουν το κοινό αν προέκυπτε ανάγκη τροποποίησης ή αύξησης των δρομολογίων.

Ποια ήταν η κατανάλωση ενέργειας; Την πιο απαιτητική εβδομάδα του Ιουλίου, λοιπόν, η μέση κατανάλωση ήταν περίπου 1,2 kWh ανά χιλιόμετρο – μόλις 10% παραπάνω σε σχέση με περιόδους χωρίς ακραίες θερμοκρασίες, όπως τον Ιούνιο. Δηλαδή, η κατανάλωση παρέμεινε σε πολύ καλά επίπεδα.

Ταυτόχρονα, όταν τα λεωφορεία ολοκλήρωναν τα δρομολόγιά τους, οι μπαταρίες τους κατά την επιστροφή στο αμαξοστάσιο είχαν κατά μέσο όρο ακόμη 40 έως 45% ενέργεια. Μάλιστα, ένα από τα λεωφορεία διένυσε 326 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση – τη στιγμή που η απαίτηση στον διαγωνισμό ήταν τα 180 χιλιόμετρα.

Και φυσικά, κανένα όχημα δεν παρουσίασε βλάβη και δυσλειτουργία στον ηλεκτροκινητήρα ή τους συσσωρευτές. Η εταιρεία YUTONG, άλλωστε, συνεργάζεται με τον κορυφαίο κατασκευαστή συσσωρευτών CATL, όπου η εργοστασιακή εγγύηση μπορεί φτάσει έως και τα 8 χρόνια. Τα συγκεκριμένα ηλεκτρικά λεωφορεία διαθέτουν ένα καινοτόμο σύστημα πυροπροστασίας και αποφυγής πυρκαγιάς στους συσσωρευτές, με σύστημα αζώτου, το οποίο δημιουργεί εντός των συσσωρευτών συνθήκες που δεν επιτρέπουν την ανάπτυξη φωτιάς.

Στην προκειμένη περίπτωση, έχουμε να κάνουμε με έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ηλεκτρικών λεωφορείων στον κόσμο, με παραγωγική ικανότητα έως και 30.000 ηλεκτρικά λεωφορεία ετησίως.

Με έδρα την πόλη Τζενγκτζόου (Zhengzhou) στην Κίνα, το εργοστάσιο της εταιρείας εκτείνεται σε συνολική έκταση 3,59 εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων, με τον κορυφαίο κατασκευαστή επαγγελματικών οχημάτων να απασχολεί περισσότερους από 30.000 υπαλλήλους. Η παραγωγή των ηλεκτρικών λεωφορείων αγγίζει τις 375 μονάδες ανά ημέρα, με περισσότερα από 190.000 ηλεκτρικά οχήματα να κυκλοφορούν παγκοσμίως!

Η εταιρεία είναι πλέον η νούμερο ένα εταιρεία στις ταξινομήσεις ηλεκτρικών λεωφορείων και στην Ευρώπη. Τις τελευταίες δύο δεκαετίες έχουν πουληθεί 8.600 οχήματα στην Ευρώπη – 1.800 εξ αυτών μέσα στο 2024.