Τη μετατροπή σε πράσινο όλου του χώρου που καταλαμβάνει σήμερα η πίστα του αεροδρομίου στο Ελληνικό προβλέπει η πρόταση του Ισπανού αρχιτέκτονα Χοσέ Ασεμπίγιο που παρουσιάστηκε χθες σε κυβερνητική σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό κ. Γ. Παπανδρέου.

Με τη λογική αυτή – εάν εφαρμοστεί τελικά, καθώς οι προτάσεις του αρχιτέκτονα δεν είναι δεσμευτικές για την τελική απόφαση που θα πάρει η κυβέρνηση – η περιοχή του Ελληνικού θα θυμίζει έντονα το Σέντραλ Παρκ της Νέας Υόρκης το οποίο, όπως και έχει επίσης ορθογώνιο παραλληλόγραμμο σχήμα και η πόλη αναπτύσσεται γύρω του. Συγκριτικά, η έκταση του Σέντραλ Παρκ είναι 3.500 στρέμματα ενώ το σύνολο της έκτασης του Ελληνικού είναι 5.300 στρέμματα.

Με τις προτάσεις αυτές μεταξύ άλλων στις αποσκευές του, ο υπουργός Επικρατείας κ. Χ. Παμπούκης πρόκειται να επισκεφθεί το Κατάρ, στις 22 Φεβρουαρίου, προκειμένου να διερευνήσει το ενδιαφέρον, τις αντιδράσεις και τις πιθανές αντιπροτάσεις αναφορικά με το Ελληνικό, στο πλαίσιο του Μνημονίου ύψους 5 δισ. δολαρίων που έχει υπογραφεί μεταξύ των δύο χωρών και προβλέπει, άλλωστε, επενδύσεις και στο χώρο του Real Estate.

.Οι προτάσεις Ασεμπίγιο δεν δεσμεύουν την τελική πρόταση της κυβέρνησης για τον τρόπο με τον οποίο θα αξιοποιηθεί η έκταση. Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν με γνώμονα να εξυπηρετούνται τρεις βασικές πολιτικές επιλογές: το Ελληνικό να σηματοδοτεί τη νέα εικόνα της Αθήνας, να συμβάλει στην ανάπτυξη και την προσέλκυση ξένων επενδύσεων και να υπηρετεί τους στόχους της πράσινης ανάπτυξης, με σεβασμό σο περιβάλλον. Δεν αποκλείεται πάντως πριν τη μετάβαση του κ. Παμπούκη στο Κατάρ να γίνει νέα συνάντηση με τον Ισπανό αρχιτέκτονα για να μελετηθούν σε μεγαλύτερο βάθος οι προτάσεις του.

Στο πλαίσιο αυτό, οι χρήσεις που συζητούνται να αναπτυχθούν στο παλιό αεροδρόμιο περιλαμβάνουν πανεπιστήμια, τεχνολογικά κέντρα, δίκτυα (clusters) επιχειρήσεων υψηλής τεχνολογίας στο πρότυπο ορισμένων που λειτουργούν ήδη στη χώρα μας, οικιστική ανάπτυξη (σπίτια), πιθανώς ξενοδοχεία και μαρίνα στην παραλία του Αγίου Κοσμά. Όλα τα κτίρια θα κατασκευαστούν με βάση τις αρχές της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής, ώστε να ελαχιστοποιούνται οι ενεργειακές ανάγκες για θέρμανση, ψύξη και φωτισμό, όπως και το ανθρακικό αποτύπωμα (εκπομπές CO2) από την καθημερινή χρήση των εγκαταστάσεων. Είναι πιθανό επίσης να διατηρηθούν και υφιστάμενα κτίρια του παλιού αεροδρομίου.

Σε ότι αφορά το διαδικαστικό μέρος, η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην ίδρυση Ανώνυμης Εταιρίας με την επωνυμία «Ελληνικό ΑΕ».