Ραγδαία αύξηση παρουσίασαν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ λόγω της έξαρσης των κρουσμάτων κορονοϊού στη χώρα μας. Η αύξηση φαίνεται να είναι ανάλογη με αυτή που σημειώθηκε στα σούπερ μάρκετ λίγο πριν από την εφαρμογή των capital controls στα τέλη Ιουνίου 2015 και καταγράφηκε στον κλάδο την εβδομάδα πριν από την Καθαρά Δευτέρα, την εβδομάδα δηλαδή που ανακοινώθηκαν τα πρώτα επιβεβαιωμένα κρούσματα στην Ελλάδα.

Αν και η κίνηση στα σούπερ μάρκετ εξακολουθεί να είναι αυξημένη, οι «μεγάλοι» του κλάδου και το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων διαβεβαιώνουν ότι υπάρχει επάρκεια προϊόντων. Αρμόδια πηγή επισήμανε στην εφημερίδα «Καθημερινή» ότι ακόμη και εάν γίνει «επιδρομή» των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ, υπάρχουν επαρκή αποθέματα για τουλάχιστον δύο μήνες.

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI Hellas, την εβδομάδα από 24 Φεβρουαρίου 2020 έως την 1η Μαρτίου 2020, την εβδομάδα δηλαδή που προηγήθηκε της Καθαράς Δευτέρας, οι πωλήσεις σε αξία των σούπερ μάρκετ για τα βασικά τυποποιημένα προϊόντα και τα λεγόμενα προϊόντα bazaar (ένδυση, οικιακός εξοπλισμός κ.ά.) ενισχύθηκαν κατά 35,7% σε σύγκριση με την εβδομάδα που προηγήθηκε της Καθαράς Δευτέρας 2019 και που πέρυσι ήταν η εβδομάδα από 4 έως 10 Μαρτίου.

Υπενθυμίζεται ότι την εβδομάδα 28 Ιουνίου έως 5 Ιουλίου 2015 οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ είχαν εκτοξευθεί, σημειώνοντας τότε αύξηση σε ετήσια βάση της τάξεως του 37,6%.

Η αύξηση πωλήσεων σε αξία τη φετινή εβδομάδα πριν από την Καθαρά Δευτέρα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή ημερολογιακή εβδομάδα (25 Φεβρουαρίου έως 3 Μαρτίου 2019) είναι, σύμφωνα με την IRI Hellas, 41,8%. Από το στοιχείο αυτό προκύπτει ότι η επίδραση από την Καθαρά Δευτέρα ήταν της τάξεως του 6%, ενώ όλη η υπόλοιπη αύξηση σχετίζεται με την αθρόα προσέλευση των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ προκειμένου να προμηθευτούν, και κυρίως να αποθεματοποιήσουν, τρόφιμα μακράς διαρκείας, αντισηπτικά και προϊόντα καθαρισμού και απολύμανσης σπιτιού.

Χθες το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε σύσκεψη υπό τον υφυπουργό Ανάπτυξης Νίκο Παπαθανάση με τη συμμετοχή του γενικού γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Π. Σταμπουλίδη και ανώτατων διοικητικών στελεχών των μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ της χώρας.

Συγκεκριμένα, στη σύσκεψη έλαβαν μέρος ο διευθύνων σύμβουλος της «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» Γ. Σκλαβενίτης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος Β. Σταύρου, ο επικεφαλής της METRO (Μy Market) Αρ. Παντελιάδης, ο πρόεδρος διοίκησης της Lidl Ελλάς Ι. Ανδρεανίδης, η Φρόσω Αγοραστού, στέλεχος της «Μασούτης», καθώς και εκπρόσωπος από την αλυσίδα Bazaar. Επίσης, συμμετείχε ο Απ. Αποστολάκος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ).

Κατά τη σύσκεψη αποφασίστηκε να υπάρχει ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας ανάμεσα στο υπουργείο και στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων. Συγκεκριμένα, δύο φορές ημερησίως, στις 12 το μεσημέρι και στις 8 το βράδυ, οι αλυσίδες και ο ΟΚΑΑ θα επικοινωνούν με το υπουργείο (τους κ. Παπαθανάση και Σταμπουλίδη) και θα ενημερώνουν για την κατάσταση στην αγορά και για τυχόν δυσλειτουργίες.

Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ στην εφημερίδα «Καθημερινή».