Σας έχει τύχει να κολλήσετε με μια συνήθεια ή να θέλετε να ξεκινήσετε ένα νέο χόμπι, μόνο και μόνο επειδή το είδατε σε κάποια σειρά ή ταινία; Αυτή την πτυχή της ανθρώπινης πλευράς διερευνά ο βραβευμένος με Πούλιτζερ συγγραφέας Walter Hickey στο νέο του βιβλίο «Είσαι αυτό που βλέπεις – Πώς οι ταινίες και η τηλεόραση επηρεάζουν τα πάντα».

Οι εκπομπές που παρακολουθούμε δεν επηρεάζουν μόνο το πώς νιώθουμε – μπορούν επίσης να επηρεάσουν τα πάντα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα: Η τεράστια αύξηση ζήτησης των μαθημάτων τοξοβολίας σε γυναίκες και κορίτσια, εμπνευσμένη από τις ικανότητες της Κάτνις Έβερντιν (Τζένιφερ Λόρενς) με τόξο και βέλος, οφείλεται στην ταινία «The Hunger Games» του 2014.

Ένα άλλο κορυφαίο παράδειγμα είναι το γεγονός ότι μετά την επιτυχία της ταινίας «Τα σαγόνια του καρχαρία» το 1975, ο πληθυσμός των καρχαριών στα ύδατα στα ανοικτά των βορειοανατολικών Ηνωμένων Πολιτειών μειώθηκε κατά περίπου 50%, καθώς οι κυνηγοί βγήκαν στη θάλασσα για να ξεπαστρέψουν αυτά τα πλάσματα.

Σε όλες τις γενιές, οι τηλεοπτικές μας συνήθειες διεισδύουν στην καθημερινή ζωή – και αυτό ξεκινά από όταν είμαστε νέοι και η επιρροή χαρακτήρων, όπως οι υπερήρωες, αποδεικνύεται καθοριστική. Σύμφωνα με το nypost.com, ο Hickey αναφέρει μια μελέτη του 2017, στην οποία δόθηκε σε 180 παιδιά να κάνουν μια βαρετή, επαναλαμβανόμενη εργασία. Από αυτή την ομάδα, σε λίγους εκλεκτούς δόθηκε η επιλογή να είναι ντυμένοι ως Μπάτμαν, την ώρα που κάνουν την εργασία.

Το αποτέλεσμα; Τα παιδιά που ντύθηκαν με την κάπα ξεπέρασαν τα υπόλοιπα, δουλεύοντας πιο σκληρά, παραμένοντας πιο συγκεντρωμένα.

Η δύναμη των ταινιών μπορεί να μεταμορφώσει ακόμη και την οικονομική τύχη μιας χώρας.

Σύμφωνα με το Netflix, η εξαιρετικά επιτυχημένη σειρά «Squid Games» πρόσθεσε 1,9 δισεκατομμύρια δολάρια στην οικονομία της Νότιας Κορέας. «Ακόμη και οι πωλήσεις στα λευκά slip-on Vans που φορούσαν οι χαρακτήρες στους αγώνες θανάτου αυξήθηκαν κατά 7.800% τις εβδομάδες μετά την πρεμιέρα της σειράς», γράφει ο Hickey.

Πλάνο από το «Squid Games»:

Εν τω μεταξύ, στην Ιαπωνία, τόσο τα κινούμενα σχέδια Anime όσο και τα Manga, όχι μόνο βοήθησαν στην ενίσχυση της «ήπιας ισχύος» της χώρας σε όλο τον κόσμο, αλλά έπαιξαν επίσης καθοριστικό ρόλο στην αναζωογόνηση της οικονομίας της χώρας. Το 60% των παγκόσμιων κινουμένων σχεδίων προέρχεται πλέον από την Ιαπωνία.

Ενώ τα ιαπωνικά είναι μια γλώσσα που ομιλείται σε μία μόνο χώρα, είναι πλέον μία από τις πιο δημοφιλείς γλώσσες που μαθαίνουν οι άνθρωποι. Το 1979 υπήρχαν μόνο 130.000 άτομα που σπούδαζαν ιαπωνικά, αριθμός που μέχρι το 2009 είχε εκτοξευθεί σε σχεδόν 4 εκατομμύρια.

«Το γεγονός ότι το να κάνεις τέχνη και να λες ιστορίες έχει δύναμη δεν είναι στο ελάχιστο σοκαριστικό, αλλά δείχνει πώς οι ιστορίες που λέμε ο ένας στον άλλον αντανακλούν τον πυρήνα αυτού που είμαστε ως κοινωνία και την ίδια την επίτευξη και τη φιλοδοξία μας ως είδος», γράφει ο Hickey.