Η Volkswagen Commercial Vehicles παρουσίασε σε Παγκόσμια πρεμιέρα το νέο Amarok. Το νέο on-offroad όχημα πολλαπλών ρόλων σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στη Γερμανία και στην Αυστραλία και θα παράγεται στη Νότια Αφρική. Πρόκειται για ένα premium pick-up που προορίζεται για τις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου, από την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, έως τη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη. Με σύγχρονο/πρακτικό σχεδιασμό, με πάνω από 20 νέα συστήματα υποβοήθησης, με πέντε εκδόσεις κινητήρων, δύο συστήματα τετρακίνησης και πολλά εξειδικευμένα αξεσουάρ, το νέο Amarok φιλοδοξεί να είναι ένα από τα πιο ισορροπημένα pick-up στην παγκόσμια αγορά.

To πιο σημαντικό σημείο αυτής της νέας γενιάς Amarok αφορά τη σχεδίαση του εμπρός μέρους του αυτοκινήτου, το οποίο παρουσιάζεται στις εκδόσεις Amarok, Life και Style, αλλά και στις κορυφαίες εκδόσεις Pan Americana (με off-road χαρακτηριστικά) και Aventura (με αποκλειστικά σχεδιαστικά στοιχεία). Το νέο εμπρός καπό, μακρύ και αρκετά όρθιο, τονίζει ιδιαίτερα το DNA της μάρκας. To ίδιο ισχύει και για τις ράβδους που διαπερνούν οριζόντια και κατά μήκος τη μάσκα του ψυγείου, οι οποίες δένουν ιδανικά με τους ενσωματωμένους στο αμάξωμα προβολείς LED, οι οποίοι διατίθενται στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.

Τρεις εκδόσεις εξοπλισμού

Στις εκδόσεις Pan Americana, Aventura και Style τα εμπρός φωτιστικά σώματα χρησιμοποιούν την εξελιγμένη τεχνολογία IQ. LIGHT – LED matrix head lights τα οποία κάνουν «τη νύχτα, μέρα» με την απόδοσή τους και παράλληλα, προσφέρουν μία χαρακτηριστική σχεδιαστική «υπογραφή» στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου. Κάτω από τις δύο οριζόντιες μπάρες, η γρίλια του ψυγείου ενώνεται με την υπόλοιπη μάσκα προσθέτοντας ένα ακόμα οριζόντιο στοιχείο στο εμπρός μέρος, το οποίο στην περίπτωση των εκδόσεων Pan Americana και Aventura σχηματίζει ένα χαρακτηριστικό σχήμα “Χ” που προσθέτει δυναμισμό στη μάσκα. Πάνω ακριβώς από τη θέση για την πινακίδα κυκλοφορίας βρίσκεται ανάγλυφο το όνομα Amarok.

Δυο εκδόσεις καμπίνας

Το μοντέλο λανσάρεται σε δύο εκδόσεις, την 4θυρη διπλοκάμπινη (Double Cab) και τη 2θυρη με μονή καμπίνα (Single Cab). Στο πλάι, οι γραμμές του αμαξώματος είναι εντυπωσιακές, με τους θόλους των τροχών να έχουν την ξεχωριστή σχεδίαση που χαρακτήριζε και την πρώτη γενιά του μοντέλου. Σε αντίθεση με πολλά άλλα pick-up της αγοράς, το επάνω μέρος των θόλων των τροχών σχηματίζει μία ευθεία και όχι κυκλική γραμμή, κάτι που αποτελεί ένα τυπικό χαρακτηριστικό της σχεδίασης του Amarok.

Τα φτερά πάνω από τους τροχούς των 21 ιντσών έχουν σπορ εμφάνιση, που τονίζεται ακόμα περισσότερο από τις προστατευτικές πλαστικές επενδύσεις τους. Εξίσου εντυπωσιακό είναι και το πίσω μέρος. Κάτω από το μεγάλο σήμα της εταιρείας βρίσκεται η λέξη Amarok, η οποία είναι ανάγλυφη και καλύπτει όλο σχεδόν το πλάτος της πίσω πόρτας. Τα πίσω φωτιστικά σώματα σε σχήμα C, τα οποία βρίσκονται τοποθετημένα στις άκρες του αμαξώματος, τονίζουν ακόμα περισσότερο την αίσθηση του μεγάλου πλάτους του αυτοκινήτου και στις εκδόσεις Pan Americana και Aventura, τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED.

Μεγαλύτερο μεταξόνιο

Το νέο Amarok έχει μήκος που φθάνει τα 5.350 χλστ, κατά 96 χλστ πιο μακρύ από το μοντέλο που αντικαθιστά. Το μεταξόνιο των 3.270 χλστ είναι αυξημένο κατά 173 χλστ. Αυτό εξασφαλίζει περισσότερους χώρους, ιδιαίτερα για τους πίσω επιβάτες στη διπλοκάμπινη έκδοση. Το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει αρκετά περισσότερο από το μήκος του αυτοκινήτου, κάτι που μειώνει αισθητά τους προβόλους, ενώ το όχημα έχει καλύτερες εκτός δρόμου δυνατότητες, χάρη στις βελτιωμένες off-road γωνίες. Οι εκτός δρόμου ικανότητες του νέου Amarok (με στάνταρ τετρακίνηση σε πολλές αγορές του κόσμου), ενισχύονται ακόμα περισσότερο με την αυξημένη ικανότητα διάσχισης υδάτινου περάσματος (μέγιστο βάθος 800 χλστ).

Υψηλής ποιότητας καμπίνα

Με εύχρηστες και κατανοητές στη χρήση ψηφιακές οθόνες, το σαλόνι του νέου μοντέλου σχεδιάστηκε έχοντας ως προτεραιότητα τη λειτουργικότητα και την υψηλή ποιότητα. Το φάσμα των οθονών απαρτίζεται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 8 ιντσών (ή το πλήρως ψηφιακό Digital Cockpit των 12 ιντσών από την έκδοση Style και επάνω) και την μοντέρνα οθόνη αφής σε κάθετη διάταξη τύπου tablet στο κέντρο του ταμπλό (10 ιντσών ή 12,0 ιντσών στις εκδόσεις Style και επάνω) για το σύστημα πολυμέσων. Οι σχεδιαστές υλοποίησαν ένα μείγμα από ψηφιακές λειτουργίες και εργονομικά σχεδιασμένα κουμπιά και πιεστικούς ή περιστροφικούς διακόπτες, οι οποίοι είναι ιδιαίτερα εύχρηστοι στη λειτουργία τους. Για παράδειγμα, η ένταση του ήχου στο σύστημα πολυμέσων και η επιλογή του προγράμματος λειτουργίας του συστήματος τετρακίνησης, γίνονται μέσω τέτοιων διακοπτών.

Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, αυτά τα ποιοτικά και υψηλής αντοχής χειριστήρια είναι διακοσμημένα με αλουμίνιο. Την αίσθηση υψηλής ποιότητας ενισχύουν κάποια ακόμα χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα το ηχοσύστημα από την Harman Kardon το οποίο είναι στάνταρ στις εκδόσεις Pan Americana και Ventura και ως έξτρα εξοπλισμός στις υπόλοιπες εκδόσεις. Πρόκειται για ένα ηχοσύστημα το οποίο χρησιμοποιείται αποκλειστικά στο Amarok. Επιπλέον, στις εκδόσεις Pan Americana και Aventura διατίθεται ένα ταμπλό με επένδυση δέρματος, με πολύ κομψές ραφές. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό της premium υπόστασης του νέου Amarok είναι τα νέα καθίσματα με τα οποία εφοδιάζεται. Τα δύο εμπρός καθίσματα είναι εργονομικά σχεδιασμένα, ενώ στις πλούσιες εκδόσεις διαθέτουν και μηχανισμό για την ηλεκτρική ρύθμισή τους. Το πίσω μέρος του σαλονιού στην έκδοση Double Cab παρέχει ιδιαίτερα μεγάλο χώρο και ανέσεις για τη μεταφορά τριών ενήλικων επιβατών. Στην έκδοση Style τα καθίσματα καλύπτονται με επένδυση Art Velours, ενώ στις πιο πλούσιες εκδόσεις Pan Americana και Avetura χρησιμοποιείται υψηλής ποιότητας δέρμα.

Χώρος φόρτωσης με ωφέλιμο φορτίο έως και 1,16 τόνους

Εκτός από τον χώρο των επιβατών, εξίσου μεγάλος είναι και ο χώρος φόρτωσης, τόσο στην Double Cab όσο και στην Single Cab έκδοση, ενώ ο χώρος ανάμεσα στους θόλους των τροχών είναι αρκετός για να χωρέσει μία ευρωπαλέτα. Η έκδοση Single Cab έχει τη δυνατότητα να χωρέσει δύο ευρωπαλέτες σε σειρά. Το φορτίο μπορεί να ασφαλιστεί μέσω κρίκων στα πλευρικά της καρότσας, ο κάθε ένας εκ των οποίων μπορεί να αντέξει βάρος έως και 500 κιλά. Η αύξηση των διαστάσεων του χώρου φόρτωσης έρχεται να συνδυαστεί και με την αύξηση και στη δυνατότητα φορτίου, η οποία φθάνει πλέον στους 1,16 τόνους. Ο χώρος φόρτωσης μπορεί επίσης να ασφαλιστεί με τη χρήση ενός συρόμενου καλύμματος που κινείται με ηλεκτρική υποβοήθηση. Αυτό το συρόμενο κάλυμμα μπορεί να ενεργοποιηθεί είτε εξωτερικά, είτε μέσα από το αυτοκίνητο, είτε εξ αποστάσεως, μέσω του κλειδιού του οχήματος.

Καλύτερος εξοπλισμός

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο που θα ενθουσιάσει όσους χρησιμοποιούν το Amarok για extreme περιπέτειες, είναι ότι η στατική ικανότητα φορτίου της οροφής φθάνει τα 350 κιλά. Μία τιμή που είναι αρκετή για μία σκηνή οροφής τεσσάρων ατόμων, η οποία θα είναι διαθέσιμη ως αξεσουάρ. Παράλληλα, είτε ως στάνταρ εξοπλισμός είτε ως έξτρα, θα διατίθενται διάφορα στοιχεία, όπως ζάντες διαμέτρου έως και 21 ιντσών, ελαστικά παντός εδάφους (έως 18 ιντσών) και μία ποικιλία από βάσεις για τρέιλερ.

Θα υπάρχουν επίσης πολλά στοιχεία έξτρα εξοπλισμού για την καρότσα, όπως μία βάση ποδηλάτου, ένα πολυλειτουργικό σύστημα μεταφοράς εξοπλισμού, μία χειροκίνητη έκδοση του συρόμενου καλύμματος και μία μεγάλη γκάμα από μπάρες σε διάφορες διαστάσεις και φινιρίσματα. Θα διατίθεται επίσης και μία σκληρή οροφή η οποία θα εφαρμόζει στον χώρο φόρτωσης, χάρη στην οποία το νέο Amarok θα μπορεί να μεταμορφώνεται σε ένα μοντέρνο SUV διατηρώντας παράλληλα τις δυνατότητες φόρτωσης ενός van. Οι φανατικοί της off-road οδήγησης μπορούν να το εξοπλίσουν με διάφορα στοιχεία, όπως bullbar ειδικές ποδιές για την προστασία κάτω από το αμάξωμα, ειδικός εξοπλισμός για κίνηση σε κάθε είδους έδαφος, κρίκους για έλξη, αλλά και αναπνευστήρα για την παροχή αέρα στον κινητήρα κατά την οδήγηση μέσα σε νερό.

Γκάμα 5 turbo κινητήρων diesel & βενζίνης

Το νέο Amarok διαθέτει μία γκάμα από 4 κινητήρες turbo diesel (TDI) και έναν turbo βενζίνης (TSI), οι οποίοι έχουν εξελιχθεί ειδικά για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Τα κύρια χαρακτηριστικά όλων των κινητήρων είναι η απόδοση και η υψηλή ροπή. Η βασική έκδοση για τις αγορές της Αφρικής είναι ένας τετρακύλινδρος 2.0 λίτρων TDI με απόδοση 150 ίππων.

H επόμενη έκδοση είναι και πάλι ο 2.0 λίτρων TDI με την ισχύ να έχει ανέβει στους 170 ίππους. Η τρίτη επιλογή είναι ένας 2.0 λίτρων TDI bi-turbo, με απόδοση 204 ή 209 ίππων ανάλογα με την αγορά που θα πωληθεί. Η κορυφαία έκδοση είναι αυτή με τον 3.0 TDI V6, με απόδοση 241 ή 250 ίππων επίσης ανάλογα με την αγορά. Τέλος, ένας κινητήρας βενζίνης 2,3 λίτρων με turbo και απόδοση 302 ίππων θα πωλείται στις αγορές που παραδοσιακά επιλέγουν τους βενζινοκινητήρες.

Αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων και τετρακίνηση 4Motion

Από την έκδοση των 209 ίππων και πάνω, το νέο Amarok θα συνδυάζεται στάνταρ με ένα νέο κιβώτιο 10 σχέσεων, το οποίο λειτουργεί με τεχνολογία by-wire. Για την έκδοση των 204 ίππων αυτό το κιβώτιο θα ανήκει στον έξτρα εξοπλισμό. Το νέο 10τάχυτο κιβώτιο αντικαθιστά το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο του απερχόμενου μοντέλου. Επιπλέον, θα υπάρχουν 6τάχυτα αυτόματα ή μηχανικά κιβώτια 6 ή 5 σχέσεων για αρκετούς από τους κινητήρες του νέου Amarok ανάλογα με την αγορά που θα πωλείται.
Σε πολλές αγορές το νέο pick-up θα εφοδιάζεται στάνταρ με το σύστημα τετρακίνησης 4Motion.

Ανάλογα με την περιοχή που θα πωλείται, θα είναι διαθέσιμα δύο διαφορετικά συστήματα 4Motion, ένα με κατ’ επιλογήν τετρακίνηση ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου και ένα με μόνιμη μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς. Και τα δύο συστήματα εξασφαλίζουν ότι το όχημα είναι ικανό να ανταποκριθεί σε κάθε είδους έδαφος, ενώ ανάλογα με τον κινητήρα, η ικανότητα έλξης του φθάνει τους 3,5 τόνους.

Πάνω από 20 συστήματα υποβοήθησης

Έως και έξι διαφορετικά προφίλ οδήγησης (Drive Modes) βοηθούν τον οδηγό να ανταποκριθεί σε δύσκολες καταστάσεις, για παράδειγμα όταν οδηγεί σε επιφάνειες χαμηλής πρόσφυσης ή σε πολύ απαιτητικές εκτός δρόμου διαδρομές. Το νέο Amarok είναι πιο ευχάριστο στην οδήγηση, χάρη σε ένα πλήθος από συστήματα υποβοήθησης που διαθέτει. Περισσότερα από 20 από αυτά τα συστήματα είναι καινούργια στο μοντέλο, όπως για παράδειγμα το ACC+ Adaptive Cruise Control, το οποίο ενσωματώνει αναγνώριση των σημάτων κυκλοφορίας ή τα εξελιγμένης τεχνολογίας IQ.Light-LED matrix head lights φωτιστικά σώματα.

Το νέο Amarok θα βρίσκεται στην αγορά στα τέλη της χρονιάς.